Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä miehesi tavassa tehdä kotitöitä ärsyttää sinua?

Vierailija
18.09.2006 |

Minua ärsyttää se, että mies ei koskaan ravista pyykkejä auki, kun ripustaa ne narulle kuivumaan. Onpa kiva sitten ottaa sieltä kuivaksi rutistuneita housuja ja paitoja, joita ei saa silittämälläkään sileiksi.

Myös se ärsyttää, kun mies täyttää tiskikoneen täyteen mutta ei kuitenkaan laita sitä saman tien päälle, vaan seuraavan kerran kun astioita tartteis, niin siellä ne on likaisina täysinäisessä koneessa.

Tiedän, että ei pitäis valittaa, kun kumminkin tekee paljon kotitöitä, mutta väsyneenä meinaa päreet palaa joskus, kun ei voi sitten kerralla tehdä kunnolla. Ei veis sen enmpää aikaa, kun kerran tekee.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun siivoo, niin raivaa vain kaikki lattioilta pois... eli siis ei siisti eikä pyyhi pöydän päällisiä. Lattialtakin nostaa kaikki tuoleille ja sängyille, ei vie omille paikoilleen...aaaargghhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Niin meijän mies siivoo.

Vierailija
2/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä voi ihan hyvin ensin pyyhkiä pölyt, sitten imuroida ja pestä lattiat. Lisäksi mua ärsyttää, että se tulee yhtäaikaa moppaamaan huonetta, josta olen pyyhkimässä pölyjä -> jalanjälkiä märässä lattiassa ja sukat kastuu.

Yritän olla natisematta näin turhista, vaikka aina hiljaa mielessä ärsyttääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon imuroivani seuraavani päivänä sitten kunnolla, hän imuroi tuntitolkulla KAIKEN patterinväleistä ja laatikoista verholautoihiin ja parvekkeen sälekaihtimeen. " Johanna, milloin olet viimeksi avannut nämä patterit?" . Ei hitto. Tästä syystä mieheni ei tee kotitöitä.

Vierailija
4/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei enää niin paljoa, kun meillä on nyt kuivausrumpu.

Toinen asia mikä ennen ärsytti on se, kun mies siistii paikkoja, ja siistiltähän se näyttääkin, kunnes avaa kaapin ovet ja kaikki kamat kaatuu niskaan. Nykyään olen kyllä vaan tyytyväinen jos edes joskus näyttää siistiltä.

En jaksa vetää hirveitä ärsytyksiä, onhan se vaan hyvä, että joku edes tekee jotain. Itse oon niin toivottoman hidas, kun kaikki asiat pitää olla niin perusteellisesti tehtyjä.

Vierailija
5/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen sata kertaa sanonut, että kannattais laittaa pesuainetta joukkoon, niin tulis puhtaampaa ja olis helpompaa. mutta ei!

jääräpäinen kun on.

Vierailija
6/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina murusia pöydällä!!!! AARRGHH!!!

Vierailija
7/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivoaa keittiötä, saattaa jättää astioita sinne tänne ja ei pyyhi pöytiä.

Jos tekee viikkosiivousta, ei kerää esim. leluja vaan väistelee ja potkii niitä tieltään. Jättää aloitettuja hommia kesken ja minä kuljen perässä ja teen niitä loppuun..... AARRGHHHH... parempi kun ei ajattele ja tekee kaiken itse!

Vierailija
8/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin parin kuukauden välein saa siivousinnostuksen, hän siivoaa yhtä huonetta katosta lattiaan ja lopuksi jättää työn kesken. Esim. tyhjennetty kaapin sisältö makaa lattialla. Ja mun tarvii siivota se. Ja kun hän on urakkansa tehnyt, niin hän on omasta mielestään tehnyt osuutensa taas seuraavaan innostukseen asti.

Vierailija
9/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

noin parin kuukauden välein saa siivousinnostuksen, hän siivoaa yhtä huonetta katosta lattiaan ja lopuksi jättää työn kesken. Esim. tyhjennetty kaapin sisältö makaa lattialla. Ja mun tarvii siivota se. Ja kun hän on urakkansa tehnyt, niin hän on omasta mielestään tehnyt osuutensa taas seuraavaan innostukseen asti.

Vierailija
10/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun tekee niin se on niin suuri asia (hänen mielestä) että pitäisi varmaan kakku tehdä sen kunniaksi.

Vierailija
11/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ärsyttävimmistä piirteistä on kuitenkin se ettei hän voi tietyissä tilanteissa olla siivoamatta. Esim. aamupalaa ei voi kuulemma tehdä ennen kuin keittiö on siisti. Siinä kun muut istuu jo pöydässä, alkaa isi pyyhkimään tiskipöytää ja jos siellä on joku kippo, niin se on ehdottomasti ensin tiskattava. Samoin tiskikone on ensin tyhjennettävä/täytettävä jne. Kyllä aikuinen sitä aamiaista jaksaisi odottaakin, mutta lapsilla on tiettyyn aikaan kiljuva nälkä ja vartinkin viivästys ja odottelu pöydässä kiristää kyllä kenen tahansa pinnaa. Kun se jäisikin siihen varttiin, mutta isi löytää häiritseviä tahroja ja saattaa alkaa jopa käymään läpi jotain lehtipinoa jos se on hänen mielestään liian suuri. Mieluiten siis laitan aamiaisen ja muutkin ruuat itse jos haluan niiden olevan ajallaan valmiina. Siivota voi sen jälkeenkin.

Sama pikkutarkkuus vaivaa häntä siivotessa muutenkin. Jos vieraat ovat tulossa tunnin päästä ja pitäisi tehdä jokin pintasiivous, niin miehen löytää todennäköisesti järjestelemässä jotain laatikkoa, sillä hänen mielestään jos jotain tekee, on se tehtävä kerralla kunnolla. Lipaston päältä ei siis voi vain pyyhkiä pölyjä vaan sitten on lipaston laatikotkin järjestetävä. Itse sitten joudun tekemään kaiken muun....

Vierailija
12/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa lasten vaatekaapin siisteydestä ja järjestelee aina sitä, kun saa siivousinnon. Muuhun ei sitten energiaa enää riitäkään. Valittaa, että viikkaan lasten bodyt ja hänet T-paitansa väärällä tavalla.

Jos joskus siivoaa, niin imuroi vain lattioita. Ei kerää tavaroita pöydiltä tai pyyhi pölyjä.

Vierailija
13/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laita edes astioita koneeseen, roskia roskikseen, joskus innostuu peräti viemään roskapussin tai viemään likapyykit likapyykkikoriin ja käymään kaupassa. Siivoustöitä ei tee koskaan.

Vierailija
14/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää sisäänkirjattuja ominaisuuksia?

Vierailija
15/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotessaan myös vain järjestelee paikkoja ja imuroi, ei pyyhi pölyjä. Vessaa ei voi siivota, se on yök yök. Jos tiskaa, ei pyyhi sen jälkeen tiskipöytää. Ei lyö pyykkejä kunnolla suoriksi niitä ripustaessaan. Noh, meillä kuitenkin mies tekee kaikenlaista, pisteitä siitä.

Vierailija
16/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin, että mulla on ainoa mies joka ei tee mitään. " Onneksi" löytyi edes yksi muukin sika.

Vierailija:

Ei laita edes astioita koneeseen, roskia roskikseen, joskus innostuu peräti viemään roskapussin tai viemään likapyykit likapyykkikoriin ja käymään kaupassa. Siivoustöitä ei tee koskaan.

Vierailija
17/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vieläkään (tuhansista toistoista huolimatta) erota, mitkä vaatteet ovat kenenkin. 4-vuotiaan vaatteita voi löytyä minun kaapistani. Olen koittanut neuvoa, että katso sitä kokolappua, niin huomaat, että eihän 120 senttiset vaatteet voi äipälle mahtua..Myös kaikkien muiden vaatteet on missä sattuu. Kerran lasten kanssa piloillaan laitettiin 4-vuotiaan tytön uikkaribikinin yläosa isin laatikkoon. Olen myös joskus väsyneenä riipinyt pari hyllyllistä isin vaatteita lattialle. Ei auta kuin hetken..

Vierailija
18/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies auttaa jossain ehkä kerran kuussa...

Vierailija
19/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kulta pesee rehvakkaana pyykkiä. Ohjelman päätyttyä nostaa sieltä nolona valkoista tahmaa täynnä olevan vaatekasan. Tarkistiko taskut nenäliinojen varalta? Ei. Tietääkö hän, että niin pitää tehdä, jos kerran ei viitsi liinojaan roskiin viedä? Tietää.

Mies tiskaa. Vesi lainehtii lattialla, on hiki ja kaikki astiat on vettä täynnä tiskipöydällä, likoamassa. Maitolasikin. Kun hän on lopulta valmis, painuu hän kiireen vilkkaa ulos tupakalle koska on niin kuuma. Mennessään hän sanoo:" Kulta, sinun vuoro." Ja minä tulen siivoamaan tiskipöydän, poimimaan jätökset viemäriaukosta, pistämään luutut kuivumaan jne. Ja koska mies tiskaa niin, että hän huuhtelee pestyt astiat vesisangossa, ei juoksevan veden alla, niin sitä vettä on sitten roiskunut, syystä tai toisesta.

Mies pyyhkii pöydän, koska on jostain käsittämättömästä syystä saanut pöydän täyteen leivänmurusia, koko ison pöydän siis. En tiedä, miten sillä ne niin leviääkin. Mies ottaa luutun, taittelee sen mytyksi pyyhkimisen jälkeen ja avaa sen tiskipöydän päällä. Se mikä ei ole pyyhitty lattialle, on nyt tiskipöydällä. Luuttu viereen myttyyn ja valmis!

Mies ripustaa pyykkiä. Sukista t-paitoihin kaikki on jonkinsortin mytyssä. Mahtuupahan enemmän kun ei leveästi laittele. Minä tulen perästä ja korjaan.

Aivan sama vaikka joudunkin korjaamaan hänen jälkiään alituiseen, en valita, ellei aivan kaamea kaaos ole aikaansaatu minun siivottavakseni. Olen iloinen, ettei hän koskaan sano " en tee" tai " ne on akkojen hommia" . Hän tiskaa meillä useimmin, vie aina roskat, tekee ruokaa.. enemmänkin minulle suunnattomasti huvittaa nämä asiat:)

Vierailija
20/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pääasiassa kotityöt, mutta mies aina välillä innostuu. Hän ei tuhoa omaisuutta eikä aiheuta vahinkoa eikä vaaraa eikä muutenkaan ole mikään idiootti, mutta silti ärsyttää, kun menee muka " väärin" .

Tuntuu, että olen välillä ihan epäterveen kontrollifriikki siitä, miten ja missä järjestyksessä huushollin mitkäkin tavarat on. Parhaani mukaan piilottelen todellista luonnettani kyllä ja koetan takoa kallooni: " yhtä paljon miehen koti kuin minunkin... yhtä paljon miehen koti kuin minunkin..." ja että ei niitä absoluuttisen oikeita tapoja ole huushollin hoidossakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme