Onko joku fyysisesti tuonut teille tavaraa, jota ette ole pyytäneet ettekä halua?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Fyysisesti?
Onko muitakin vaihtoehtoja tuoda tavaraa?
Tarkoitan, että on oikeasti tuonut tavaran perille, vaikka olette kieltäneet. Ei ole pelkästään puhunut, että ottakaa tämä. ap
Anoppi ihan fyysisesti toi kaikenlaista pöytäliinasta nojatuoliin meille. Kyselemättä. Myös henkisesti anoppii lahkoittaa monenlaista mielipidettä, tahtomatta ja pyytämättä nämäkin.
Äidillä oli tapana ensin tarjota erilaisia esineitä, joista kieltäydyimme. Jouluna tai syntymäpäivänä sitten pakkasi ne lahjapakettiin ja toi meille kotiin. Kävi myös aikoinaan ilman lupaa ripustelemassa uusia, oman makunsa mukaisia verhoja ja tauluja kotiini, kun mielestään minun valitsemat olivat rumia.
Anoppi on tuonut pyytämättä tavaroita, joita ei itse halua pitää, mutta ei raaski heittää poiskaan. Ei todella tarvita ainoatakaan tavaraa, eikä varsinkaan mitään ikivanhoja kapistuksia, joilla ei nykypäivänä ole mitään käyttöä. Olen näitä sitten hiljakseen heittänyt pois tai yrittänyt myydä kirpputorilla...
Mies on kyllä monen monta kertaa sanonut ihan suoraan hänelle, että ei haluta yhtään mitään tavaraa. Mutta ei mene perille.
Ex-anoppi kantoi kirppareilta esikoiselle kasseittain vaatteita jotka oli jostain vähintään kolmen vuosikymmenen takaa, kulunutta ja haalistunutta. Ei auttanut että sanoin ettei tarvita. Vein kassit sitten suoraan vaatekeräyksiin.
Meille toivat vanhemmat huonekalun. Vielä kokosivat sen. Sanoin ja olin sanonut, etten halua sitä. Se oli meillä rumentamassa olohuonetta muuttoon asti.
Ruokaa ison määrän, ja suurin osa vielä helposti pilaantuvaa...
Anoppi toi kaikkea jouluaiheista tarjoustalokrääsää. Ymmärsi lopulta lopettaa, kun kannettiin kaikki hänelle aina takaisin.
Fyysisesti?
Onko muitakin vaihtoehtoja tuoda tavaraa?