Mistähän mielenhäiriöstä on kyse kun kaikki pikkuasiat pitää kostaa
Jos kaadat vahingossa juomaa pöydälle, ja vaatteet likaantuu, kaataa päällesi samalla mitalla. Jos tönäiset ruuhkassa, lyö selkään. Jos astut varpaille, potkaisee nilkkaan. Ja mikä sairainta, jos ei saa kostoaan heti, voi kaataa limsaa tai potkaista viikon päästä ja sanoa päälle että nyt ollaan tasoissa! Korkeasti koulutettu, työelämässä.
Kommentit (38)
Koirasta sanottaisiin että huonosti sosiaalistettu.
Perfektionisti, kostonhimoinen, joustamaton, pikkumainen. Sanoisin, että epäsosiaalinen persoonallisuus ja ehkä jossain määrin psykopaatti.
Lapsellinen aikuinen sanoisin minä.
Tyypillistä ainakin narsistille, ettei siedä edes kuviteltuja loukkauksia; ehkä lisäksi epävakaa pers.?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:19"]
Perfektionisti, kostonhimoinen, joustamaton, pikkumainen. Sanoisin, että epäsosiaalinen persoonallisuus ja ehkä jossain määrin psykopaatti.
[/quote]
Epäsosiaalinen persoonallisuus ei siedä muiden seuraa, mutta ei nuiji toisia. Mielestäni ap kuvaa narsistin, viime aikoina narsisteja on vain puolusteltu ja vähätelty mediassa niin ettei nyt kukaan enää uskalla sanoa n-sanaa!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:19"]
[/quote]
Epäsosiaalinen persoonallisuus ei siedä muiden seuraa, mutta ei nuiji toisia. Mielestäni ap kuvaa narsistin, viime aikoina narsisteja on vain puolusteltu ja vähätelty mediassa niin ettei nyt kukaan enää uskalla sanoa n-sanaa!
[/quote]
Ei vai. Tässäkin joka toinen. No ei ainakaan n
Vaikka palstan mukaan sopii mihin vaan
Huoah, oon miettinyt samaa viimepäivinä.
Mun lähipiirissä myös löytyy tällainen, äidillään kaksisuuntainen mielialahäiriö..
Voisiko olla joku muunnos siitä? Tää nainen jopa kuvittelee ihan ylimääräisiä, ei voi ystävällisesti kysyä jotain, ku kuvittelee että joku vittuilee. Skitsofreniaa?
Hänkin on ns. pomon virassa, varmaan sitten pomous on liian rankkaa tälle mun tuntemalle.
Hyvin epämiellyttävä muutenkin, sössöttää mulle ku puhuu (esittää siis mukavaa?), oikeasti sit lojahtaa taas hetken päästä..
Joudun olemaan välillä hänen kanssaan tekemisissä ja vältän itse liikaa keskustelua hänen kanssaan, koska hän "nappaa" sieltä sun täältä lauseita - yhdistelee mielessään ja parin kk:n päästä laittaa viestiä että "sehän sanoi että plaaplaapla"..
"Hän on leikkinyt oikein hienosti, vähän kiukutteli tuossa ennen ruokaa ja..".. Niin parin kuukauden päästä tää nainen sit on tehnyt tästä oman versionsa.
Yäk.
Mulkvisti. Hän yrittää viestittää, ettei hänen kanssaan kannata olla tekemisissä. Suosittelen kuuntelemaan hänen (kenties alitajuista) toivettaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:19"]
Mulla oli ennen "ystävä" (nainen) joka ei unohda mitään kuviteltuakaan loukkausta, teki usein puusilmäisiä ja vääriä tulkintoja tilanteista ja todella kostaa jopa vuosien päästä jos vain tilaisuuden saa vaikka ei olisi ollut ko ihmisen kanssa vuosiin missään tekemisissä.
Äärettömän itsekeskeinen ja laskelmoiva oli myös.
[/quote]
Vähän off topic, mutta jäin miettimään että millaisia tilaisuuksia tämä ihminen on saanut kostamiseen, jos et ole ollut enää vuosiin tekemisissä? Hullulta kuulostaa. Tiedän vastaavanlaisen tapauksen, mutta ovat samassa työpaikassa, ja siksi on kostomahdollisuuksia. Koston syy ilmeisesti kateus.
Selkeä narsisti yhdistettynä borderline-persoonallisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:19"]
Perfektionisti, kostonhimoinen, joustamaton, pikkumainen.
[/quote]
Mistä on kyse jos nämä piirteet ovat noin paljaasti esillä? Mikä tekee ihmisestä joustamattoman?
Ootko sä se sama, joka viime yönä kirjoitti samasta aiheesta? Jätä se hullu ukkosi jo ja vähän äkkiä.
Asperger? Tai joku samantyyppinen?
Enne kuin luin aloituksen viimeisen lauseen, luulin, että kyse oli enintään alakouluikäisestä ja kasvatuspulmista!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 23:01"]
Asperger? Tai joku samantyyppinen?
[/quote]
Samaa veikkaisin, siis sitä mitä "aspergerilla" näillä palstoilla tarkoitetaan. En tiedä millaisia oikeat diagnosoidut ovat!
Narsisti kostaa aina jos voi. Voi tosin olla muustakin kysymys, ihan muuten vaan ikävä ihminen.