Apua äkkiä!!! Järkyttävän hirveään imetyskipuun
Vauva on vasta 3pv ikäinen, mutta lopetan kohta imetyksen, kun tämä on yhtä helvettiä taas :( kipu on jotain niin sanoinkuvaamatonta, että tähdet vaan hyppii silmissä ja kiljun ääneen vauvan napatessa kiinni. Rintakumi auttoi vähän, mutta sen kanssa ei maitoa juuri tule. Tämä on toinen lapsi ja viimeksi oli ihan sama juttu. Kaikki sanovat kivun pian helpottavan, mutta minulla jatkui viimeksikin kotona ihan samana parin viikon jälkeenkin :( tuskaa ja itkua. Mitä ihmettä voin tehdä? imetysotteita ym katsotaan joka kerta hoitajien kanssa. Kipu vaan on niin järkyttävää etten kohta pysty tähän enää.
Kommentit (7)
Veikkaisin imuotteen olevan pielessä. Minulla välillä vauva nappaa puoliunessa huolimattomasti kiinni ja tuntuu kuin joku kiukkuinen eläin puraisisi :/ Vinkkejä tarkistukseen --> http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystukilista/imuote-ja-asento/441-vauva-haukkaa-hampurilaista
Onko nännien iho rikki?
Rintakumi oli ainoa, mikä mulla auttoi kamalaan kipuun, vasta kun vauvat ovat olleet n 2kk, on imetys sujunut ilman rintakumia ja ilman kipua, toki se kipu lieveni jo hieman aiemminkin... Mun rinnat/nännit vaan ovat sellaisia, että vauva ei voi imeä siitä helposti, vaikka omaisivat hyvät imuotteen muuten, mutta ei näiden rintojen kanssa.
Minö ujutin sormella tissiä enemmän vauvan suuhun alahuulen puolelta silleen kevyesti painelemalla. Auttoi minua kunnes vauva ja tissit tottuivat :) Vähän sellaista sorkkimista se oli mutta imuote kohentui.
Vauvan pitää olla ihan kiinni rinnassa ja pää suorassa linjassa nännin suhteen. Mä kärsin saatanallisia kipuja kuukauden ennenkuin tajusin tuon. Veriset nänninpäät alkoi parantua saman tien. Niin tai paremmin sanottuna vauvan pitää olla kiinni omassa kropassa niin että pää suurin piirtein uppoaa rintaan, yhtään ei saa venyttää nänniä. Laitoksella kyselin epätoivoisesti imuotteen oikeuden perään ja sanoivat vain että joo joo, oikea on. Vaikka oikeasti vauva oli ihan liian kaukana nännistä.
Lansinoh lanoliinipitoinen nännivoide auttoi minulla.
Voi kurjuus. Olinkin unohtanut mitä tuskaa tuo imetys olikaan aluksi. Koita kestää, soita vaikka neuvolaan ja pyydän apuja.
Koita nostaa vauvaa ylemmäs niin että hän taivuttaa pään ihan taakse. Rauhassa vaan!
En osaa muuta sanoa kun että toivon vaan että yrittäisit kestää ja rauhassa yhdessä opettelette otteen.