Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (5965)

Vierailija
161/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen elokuva 90-luvulta, ehkä 80-luvulta, jossa nainen pakenee sairaalaolosuhteissa miestä, joka mahdollisesti yrittää napata hänet. Nainen piiloutuu mm. johonkin kylmiöön/ruumishuoneeseen.

En muista tarkkaan, sillä on ollut vanhemmillani joskus VHS-kasetille telkkarista nauhoitettuna ja siihen päälle on myöhemmin nauhoitettu lastenohjelmia.

- Kooma?

Vierailija
162/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämmöinen: (ehkä) kasari leffa (amerikkalainen?), jossa porukka kokoontuu luokkakokoukseen entiseen kouluunsa ja yks kerrallaan niitä ruvetaan lahtaamaan, mutta jengi on joko kännissä tai nostalgian huumassa, että menee tovi tämän huomaamiseen, komedia-viba (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katsoin Yle Areenasta muistaakseni puolalaisen elokuvan joka aika outo teemaltaan. En vaan muista sen nimeä. Voi olla, että monet eivät pidä tästä. Siinä tyttö asui äitinsä kanssa ja äiti ei välittänyt hänestä paljonkaan. Tyttö näki muistaakseni jossain ilmoituksen jossa haettiin jotain kirjeenvaihtokaveria vangeille ja alkoi kirjoittaa yhdelle vangille ja äänittää tällä kaikki luonnon ääniä nauhurilla. Heillä paljon ikäeroa. Vanki oli aluksi hyvin välinpitämätön, mutta oppi myöhemmin pitämään niistä ja kuunteli niitä. Sitten vuosia myöhemmin, kun tyttö oli täysi-ikäinen niin hän halusi tavata tämän miehen. He tapasivat ja alkoivat pitää toisistaan. Tyttö muistaakseni halusi, että he olisivat yhdessä, mutta mies ei halunnut kahlita häntä itseensä, kun tulisi viettämään elämänsä vankilassa. Muutenkin elokuvan ehkä pelastaa se kuinka tämä mies kohtelee tyttöä hyvin ja sillä tavalla rauhallinen elokuva kuitenkin. Tietysti vähän sellainen, että ehkä tosielämässä ei olisi mahdollista tuo. Loppu silti surullinen, kun mies tekee itsemurhan. Jäi mieleeni ja olisi kiva vielä joskus löytää se ja muistaa nimi. Minusta ehkä vähän outo teemaltaan. Jotenkin koskettava myös. Jos joku tunnistaa niin kiitos.

Vierailija
164/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

The Fans - Olé, Olé, Olé (The Name of the Game)

Vierailija
165/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarno Saarinen Paroni dokumentin instrumentaali kappale. Soi ainakin kohdassa 8:45.

Vierailija
166/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva tai sarja 80-luvulta (?). Yhdessä kohtauksessa nainen oli ruokakaupassa ja laittoi jauhelihaa ostoskärryyn. Joku kävi myrkyttämässä jauhelihan kaupassa ja nainen kuoli tehtyään siitä ruokaa kotona.

Vierailija
167/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hämmentävää, kun olen viettänyt 70-, 80- ja 90-luvut television ääressä elokuvia ja sarjoja katsellen, eikä mikään näistä kuvailluista elokuvista soittanut mitään kelloja.

Vierailija
168/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännityselokuva, jossa mies deittailee naista ja tappaa tämän työntämällä korkean rakennuksen katolta alas. Tämän jälkeen alkaa deittailla naisen siskoa. Joku motiivi tähän oli, en muista mikä.

Vertigo? Juoni ei kylläkään mene ihan noin.

Vierailija
169/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus todennäköisesti 70-luvulla ohjelman, jossa oli puhuvia vihanneksia. Mielestäni ainakin joku kaali ja ehkä porkkana. Tämä ohjelma oli jotenkin tosi pelottava. Olin pieni lapsi. Muistaako kukaan muu?

Vierailija
170/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä soi taustalla?

Vierailija
171/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen huumorielokuva jossa kiltti vanhoillinen tyttö aloittaa collegen ja jotenkin siellä ystävystyy rentoon hulivilipoikaan. Poika jostain syystä lähtee joulu/ kiitospäiväksi tytön kotifarmille, ja on seudulla aika outo ilmestys. Tytön isä pistää hänet tekemään farmin töitä, ja kaikkea hullunkurista tapahtuu. Sitten on jotkut kyläjuhlat, joissa tytön äitikin vapautuu tanssimaan.

Oon katsonut 1990- luvulla, ja haluaisin nähdä uudestaan.

Olisiko Minä & prinssi (The Prince and Me)? On kylläkin vuodelta 2004.

Vierailija
172/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!

Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D

Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!

En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.

Kiitos sille, joka keksii :D

Jos kappaleessa ollaan menossa "luokse neidon kauneimman" niin se on: Danny - Amarillo

Vierailija
173/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Summerissa tuli joskus 1990-luvun loppupuolella sarja, jossa nuori poika seikkaili jossain Lapin erämaassa ja pakeni pelottavaa mustaa ritaria.

Kaverina tällä pojalla oli Aslak-niminen saamelaispoika.

Sarja taisi olla Norjalainen.

Hyvä, mutta ahdistava sarja.

Nimeä en enää muista.

Vierailija
174/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä soi taustalla?

Tähän liittyen kiva huomata jonkun muunkin etsivän tätä biisiä. Laitoin itse tämän joskus ensin biisiraati ketjuun ja sitten kysyin tämän esittäjää myös. Ehkä tuon ekan viestin kysyjäkin bongasi tämän biisiraatiketjusta tai jostain muusta täältä. Sitten voin sanoa, että laitoin tuon itse tänne ekana. Sori myös ohis, mutta kiva huomata "tuttu" (mutta tuntematon) biisi täältä.

Vierailija
175/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomirock/-pop-biisi jostain 80-luvun alkupuolelta. Oli melko hidastempoinen, siinä taisi olla saksofonia paikoin. Kertosäkeessä lauletaan jotenkin että: ”Ne päivät/kesät oli lyhyitä(?) Mari…” oon vuosien aikana googlettanut raivolla, mutten ole saanut selville. Tähän biisin liittyy yksi lapsuudenmuistoni.

Vierailija
176/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee tosi vaikea. Kyseessä radiossa soinut kappale, olisiko n. 80-90-luku. Ensimmäiseksi tulee mieleen joku latinokappale, mutta voi toisaalta mennä esim. Lähi-Itään (mitä nyt muistelen niin kielellisesti ei kuulosta espanjalta). Keskinopea tempo ja hyvin melodinen. Sellainen hyvin kaipaava miesääni laulaa kertosäkeessä jotain titiva titi...essiri tms :D, kuulostaa siltä että voisi laulaa esim. jollekin naiselle. Kertosäkeessä/miehen laulun jälkeen kuullaan myös melodinen instrumenttiosuus (torvet tms.). Musiikkivideota en muista koskaan nähneeni. Voi olla myös että radiossa soinut "renkutus" oli joku uudempi ja nopeatempoisempi versio vanhemmasta kappaleesta.

Tämäkö?

Siitä on uudempi versio tehty tanskalaisen bändin toimesta:

Kiitos, ei ollut tämä. Kappale on nopeatempoisempi, melodisempi ja rytmikkäämpi. Mieslaulajalla samantyylinen ääni ja ehkä ikä kuin tuossa ekassa kappaleessa.

Vierailija
177/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt löytää mikä oli semmoinen komediapätkä joka käsitteli sitä miten herra Bic keksi kuulakärkikynän. Pähkäili ison mallikappaleen kanssa että jotain puuttuu kunnes keksi porata sen kylkeen reiän. Apulainen lähti sitten viemään patenttitoimistoon suunnitelmaa ja kun tuli takaisin niin herra Bic kysyi että eihän varmasti kertonut keksinnöstä kenellekään. Apulainen sanoi että ei tietenkään, tai no kyllähän minä vaihdoin muutaman sanan herra Parkerin, herra Zebran ja herra Ballografin kanssa. Intissä näin sen muistaakseni eli 1991.

Vierailija
178/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosien TV-mainos ( kevytlevite?) Jossa taustalla soi 1960-luvun italoiskelmältä kuulostanut möreä-äänisen miehen italiaksi kappale joka ilmeisesti oli oikea iskelmä.

Muistan nimittäin jostain silloin lukeneeni että nimi olisi ollut suomeksi suunnilleen "500 kilometriä huonoa tietä"

( ei mitään tekemistä Proclaimersin 500 miles biisin kanssa)

Olettaisin, että kappale on tämä.

Tuttu biisi ja muistan, että soi olikohan silloisen Voimariinin mainoksessa joskus 90-luvun puolivälissä. Itse kappale on muutenkin ollut rakkaita kesäbiisejä tai semmoiseksi sen helposti myönnän kun monesti kesäaikaan tätä kuunnellut erityisesti jos olen lähdössä johonkin päin Suomea kesäreissulle, alkaa kivasti silloin soimaan päässä. 

Vierailija
179/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ehkä v. 2010 tai siinä paikkeilla telkkarista kauhuleffan, jossa kaksi vähän hylkiötä teinityttöä löysi kirjan, joka toteutti kaikki siihen kirjoitetut asiat. Toinen tytöistä alkoi kirjan avulla tehdä ilkeitä källejä koulun kiusaajatytöille ja sai aikaan mm. sen, että yksi näistä joutui pahaan onnettomuuteen. Sitten nuo kiusaajat saivat kirjan käsiinsä ja kostoksi kirjoittivat siihen juttuja, jotka johtivat lopulta tuon tytön kuolemaan. Sitten toinen kaveruksista nousi kiusaajia vastaan. En muista miten leffa päättyi, vain tuo on jäänyt mieleen.

Olen yrittänyt etsiä tätä netistä, mutta ei löydy. Englanninkielinen se oli, mutta ei tainnut olla mikään valtavirran leffa, vaan vaikutti aika pienellä budjetilla tehdyltä.  Ainakin silloin teininä se oli minusta kuitenkin aika hyvä.

Vierailija
180/5965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee tosi vaikea. Kyseessä radiossa soinut kappale, olisiko n. 80-90-luku. Ensimmäiseksi tulee mieleen joku latinokappale, mutta voi toisaalta mennä esim. Lähi-Itään (mitä nyt muistelen niin kielellisesti ei kuulosta espanjalta). Keskinopea tempo ja hyvin melodinen. Sellainen hyvin kaipaava miesääni laulaa kertosäkeessä jotain titiva titi...essiri tms :D, kuulostaa siltä että voisi laulaa esim. jollekin naiselle. Kertosäkeessä/miehen laulun jälkeen kuullaan myös melodinen instrumenttiosuus (torvet tms.). Musiikkivideota en muista koskaan nähneeni. Voi olla myös että radiossa soinut "renkutus" oli joku uudempi ja nopeatempoisempi versio vanhemmasta kappaleesta.

Tämäkö?

Siitä on uudempi versio tehty tanskalaisen bändin toimesta:

Kiitos, ei ollut tämä. Kappale on nopeatempoisempi, melodisempi ja rytmikkäämpi. Mieslaulajalla samantyylinen ääni ja ehkä ikä kuin tuossa ekassa kappaleessa.

Siis ei voi olla totta, kävin huvikseni nyt kattomassa lisää tämän Khaledin kappaleita youtubessa, kun ääni, ikä ja kieli voisi olla sama. Niin kuinka ollakaan löysin etsimäni kappaleen!!! Tosin tästä Khaledin versiosta on mielestäni vielä nopeampi versio olemassa, mutta kappale on okea!!! En voi uskoa kun oon jo tosi kauan miettinyt että mistä löydän tän kappaleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä