Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Lapsena katsoin hauskaa elokuvaa, josta en muista kuin sen, että päähenkilö (mies) meni johonkin juhliin. siellä oli lintu häkissä, ja mies sanoi sille Birdie namnam (Böödi namnam). Saattaa olla että mies tarkkaili jotain juhlijaa/juhlijoita, ja siksi lymysi lintuhäkin luona, tai sitten hän oli ujo/sosiaalisesti kömpelö. Muistaako joku tätä elokuvaa?
The Party (1968) jossa pääosassa Peter Sellers!
Vierailija kirjoitti:
Lapsena katsoin hauskaa elokuvaa, josta en muista kuin sen, että päähenkilö (mies) meni johonkin juhliin. siellä oli lintu häkissä, ja mies sanoi sille Birdie namnam (Böödi namnam). Saattaa olla että mies tarkkaili jotain juhlijaa/juhlijoita, ja siksi lymysi lintuhäkin luona, tai sitten hän oli ujo/sosiaalisesti kömpelö. Muistaako joku tätä elokuvaa?
Tässä etsimäsi kohta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirretty lastensarja, tehty ehkä 90-luvulla, tai ainakin 90-luvun lopulla olen sitä katsonut, mutta saattoi olla vhs eli voi olla vanhempikin.
En muista paljon muuta kuin että lopputeksteissä ajettiin/mentiin kovaa hyvin pimeällä tiellä ja jotain katukylttejä tuli vastaan. Olen etsinyt tuloksetta
Kerro lisää tästä. Oliko ulkomaalainen vai suomalainen? Oliko ne lopputekstit niin, että siinä oli mustalla pohjalla neliö, jossa sitten se autolla ajaminen tapahtui? ja vieressä meni lopputekstit? Vai täyttikö se autolla ajaminen koko TV-ruudun?
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Muistaakseni lopussa koko ruutu oli ihan mustana, sitä kiidettiin eteenpäin ja oli jotain kylttejä. Varmaan siinä sitten rullasi päällä ne lopputekstit.
Näkyikö se auto vai oliko se ajajan näkökulmasta, eli katsoja oli ikään kuin se ajaja? Oliko lapsille tarkoitettu piirretty vai aikuisten?
Vierailija kirjoitti:
Joko se 70- tai 80-luvun blue sky / wonder why löytyi? Ei liippaa ees läheltä, mutta silti ehdotan Tasmin Archerin Sleeping Satellitea (jep, on vasta 90-luvulta eikä sanoissa ole blue sky vaan moonlit sky, mutta sentään wonder why on).
Alkuperäinen kyselijä ei ole reagoinut mitenkään ehdotuksiin, joten emme tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirretty lastensarja, tehty ehkä 90-luvulla, tai ainakin 90-luvun lopulla olen sitä katsonut, mutta saattoi olla vhs eli voi olla vanhempikin.
En muista paljon muuta kuin että lopputeksteissä ajettiin/mentiin kovaa hyvin pimeällä tiellä ja jotain katukylttejä tuli vastaan. Olen etsinyt tuloksetta
Kerro lisää tästä. Oliko ulkomaalainen vai suomalainen? Oliko ne lopputekstit niin, että siinä oli mustalla pohjalla neliö, jossa sitten se autolla ajaminen tapahtui? ja vieressä meni lopputekstit? Vai täyttikö se autolla ajaminen koko TV-ruudun?
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Muistaakseni lopussa koko ruutu oli ihan mustana, sitä kiidettiin eteenpäin ja oli jotain kylttejä. Varm
Ei näkynyt autoa tai mitään kulkuvälinettä, eli kuva eteni vaan vauhdilla tietä eteenpäin. Lasten sarja se oli, mutta ei mikään ihan pikkulasten kuitenkaan, oli muistaakseni aika yksityiskohtaisesti piirretty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Muistaakseni lopussa koko ruutu oli ihan mustana, sitä
oliko kyseessä anime?
Tunnetko Hanna-Barberan piirrettyjä, ei ollut mikään niistä kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Muistaakseni lopussa koko ruutu oli ihan mustana, sitä
Tuli muuten mieleeni, jos kyseessä oli lasten VHS, niin Huuto.netistä voi etsiä vanhoja VHS-kasetteja, ja voi vielä tarkentaa haun lastenelokuviin. Jos jaksat, niin voit katsoa näistä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Mui
Lainauksissajotain häikkää, pahoittelut siitä
Ei ollut anime. Tunnen joitain Hanna-Barberoita (flintstones, jetsons, yogi-karhu jne) mutta pitää vielä tutkia muita! Tsekkaan huudon myös.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli elokuva jossa joku mies roikkui Big Benin tai jonkun muun kellotornin viisareissa? Ainut hämärä muistikuva tästä. Leffa oli ehkä tehty 1970-80 luvulla ja tuli joskus telkkarista 1998-2000 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli elokuva jossa joku mies roikkui Big Benin tai jonkun muun kellotornin viisareissa? Ainut hämärä muistikuva tästä. Leffa oli ehkä tehty 1970-80 luvulla ja tuli joskus telkkarista 1998-2000 välillä.
Shanghai Knights
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en men
ja kerro jos muistuu mieleen jotain muuta siitä piirretystä tai siitä VHS-kasetista (esim. Värit)
Jonkinlainen amerikkalainen road-movie 90-luvulta tai 2000-luvun alusta. Vanha mies ja nuori nainen ovat matkalla jostain johonkin autolla, en muista miksi. Yöpyvät motelleissa. Jonain iltana nainen vaihtaa vaatteita miehen nähden niin, että riisuu itsensä alastomaksi. Mies vähän moittii, ettei pitäisi kiusata tuolla tavalla tms. Nainen ei ymmärrä ongelmaa, koska kokee miehen vähän kuin isoisäkseen. Itse ärsyynnyin ihan hirvittävästi siitä, että nainen piti muka normaalina riisuutua noin edes isoisänsä edessä, varsinkin kun nyt Amerikassa ollaan. Jotenkin niin tekemällä tehty tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen amerikkalainen road-movie 90-luvulta tai 2000-luvun alusta. Vanha mies ja nuori nainen ovat matkalla jostain johonkin autolla, en muista miksi. Yöpyvät motelleissa. Jonain iltana nainen vaihtaa vaatteita miehen nähden niin, että riisuu itsensä alastomaksi. Mies vähän moittii, ettei pitäisi kiusata tuolla tavalla tms. Nainen ei ymmärrä ongelmaa, koska kokee miehen vähän kuin isoisäkseen. Itse ärsyynnyin ihan hirvittävästi siitä, että nainen piti muka normaalina riisuutua noin edes isoisänsä edessä, varsinkin kun nyt Amerikassa ollaan. Jotenkin niin tekemällä tehty tilanne.
Lolita (1997) ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lolita (1997) ?
Ei, tässä mies ja nainen olivat ennnestään toisilleen tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harold Lloydillahan tuo taisi aluksi olla. Jossain Mel Brooksin komediassa oli sama, ja varmasti monessa monessa muussa...
Harold Lloydin elokuva Safety first tehtiin 1923. Tosin samaa teemaa toistettiin Paluu tulevaisuuteen elokuvassakin.
Ja "The 39 Steps"'-leffassa vuodelta 1978. Big Ben on esiintynyt useissa muissakin filmeissä.
https://www.parliament.uk/about/living-heritage/building/palace/big-ben…
Kirsti Paakkanen, Lenita Airisto -oliko vielä joku suomalainen mustatukkainen nainen? Muistelen, että oli kolmaskin, en vain saa hänen nimeään mieleeni. Jotenkin kasvot näen mielessäni. Pukeutui mielestäni myös mustaan.
Mikä se biisi on mikä menee silleen du du du du du dununununuu du du du du du? Tietääkö joku. Rock kappale kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se biisi on mikä menee silleen du du du du du dununununuu du du du du du? Tietääkö joku. Rock kappale kyseessä.
ACDC - Back in black
Luulisin että saattoi olla ulkomaalainen, mutta en mene vannomaan. Hahmot siis ihmisiä, ei eläimiä. Muistaakseni lopussa koko ruutu oli ihan mustana, sitä kiidettiin eteenpäin ja oli jotain kylttejä. Varmaan siinä sitten rullasi päällä ne lopputekstit. Hatarat on kyllä muistikuvat