Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
2021/6191 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä biisi on selvinnyt jota joku täällä kyseli, jäi itseäkin kiinnostamaan?

Videon julkaisija löytyi myös muualta somesta aktiivisempana, mutta itse en ole lähtenyt kyselemään häneltä.

Jos julkaisija sattuu googlaamaan omia aihetaan, Norjan rekkahommia arktiset rekat Rekka Norja Arktinen Scania Sisu Talvi rekkaliikenne rekkakuski

Vierailija
2022/6191 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se englannin kielinen laulu oli jossa videolla nuori nainen ensin kävelee kadulla, laulaa ja laulutyyli on sellaista melkein tauotonta laulua, sanailua ja tyyli vähän näsäviisas, lopulta päätyy johonkin baariin laulamaan bändin kanssa?

2010- luvun biisi, en muista vuotta.

Video on sellainen että takuulla kaikki miehet kuolaa, on päällä jotain tosi lyhyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/6191 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se englannin kielinen laulu oli jossa videolla nuori nainen ensin kävelee kadulla, laulaa ja laulutyyli on sellaista melkein tauotonta laulua, sanailua ja tyyli vähän näsäviisas, lopulta päätyy johonkin baariin laulamaan bändin kanssa?

2010- luvun biisi, en muista vuotta.

Video on sellainen että takuulla kaikki miehet kuolaa, on päällä jotain tosi lyhyttä.

Videolla taisi olla päällä joku tiukka lyhyt farkkuhaalari tm. vastaava vaate.

Vierailija
2024/6191 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laulu? Naislaulaja lauloi tv:ssä v.-96, iskelmä Siinä laulettiin:

"Tuuli soitti silloin joutsenlauluain, tuuli riepotteli siellä haaveitain, yö saapui, saapui rantaan pitkin askelin mä aamuun asti kuuntelin kun tuuli soitti silloin joutsenlauluain...jne." Lisäksi laulussa oli "suuren suuren kaipuun"

Olin teini ja tykkäsin laulusta, koska kuuntelin paljon Yö-yhtyettä ja olin ihastunut Jussi Hakuliseen😁 Sanat natsasi.

Vierailija
2025/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tulee tehtyä jonkun kappaleen eteen ja että sen löytäisi. Eli olen metsästänyt sitä kappaletta jossa alussa voivotellaan ja ehdotuksia tullut, mutta ei ole osunut vielä. Aiemmin tänään löysin tuon kasetin johon nauhoiteltiin sekalaisia sketsejä teineinä kaverin kanssa ja nauhoitettiin myös pätkä tuota biisiä siltä kokoelmalta missä tuo on. Äänenlaatu ei niin hyvä, mutta saa selvän. Piti oikein piilotettuna ladata omalle Youtube-kanavalle. Tosiaan tuossa kaikki mitä kappaleesta on kuultavissa kun tuossa kuunnellessa muutenkin vain nopeaan skipattiin biisejä ja tuo yksi niistä. Tosiaan saatiin tuosta kunnon naururemakka aikaan, mutta ihan sitä en uskaltanut laittaa kuultavaksi. Kuten sanoin kuulostaa joko Axl Roselta tai Steven Tylerilta mielestäni ja jos onkin joku eurodancekappale niin jos on samplattu jostain muusta biisistä tuo kohta tuohon biisiin. 

https://www.youtube.com/shorts/XvC_e5k9tBY

Tuosta vaan tunnistelemaan. :) 

Äänessä on Cameo, mutta kappaletta en tunnista. Hänellä on monessa kappaleessa samanlaista äännähtelyä.

No sen verran voin jelpata, että EI kuulosta Axl Roselta eikä Steven Tylerilta, eikä äkkiä tule mieleen muitakaan sen genren nimiä, keneltä kuulostaisi. Jos laulaja on mustaihoinen, niin voi olla nainenkin.

Vierailija
2026/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosferatu vuodelta 1979?

Vierailija
2027/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se Koston kierre. (Cheat, 2019)

Kyllä on. Kiitos!

Vierailija
2028/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenuliinu kirjoitti:

"Tuuli soitti silloin joutsenlauluain, tuuli riepotteli siellä haaveitain, yö saapui, saapui rantaan pitkin askelin mä aamuun asti kuuntelin kun tuuli soitti silloin joutsenlauluain...jne." Lisäksi laulussa oli "suuren suuren kaipuun"

Olin teini ja tykkäsin laulusta, koska kuuntelin paljon Yö-yhtyettä ja olin ihastunut Jussi Hakuliseen😁 Sanat natsasi.

Lisään vielä, että naislaulaja oli sellainen "heleä-ääninen" ja laulu olisi voinut olla myös tango. Kerrosäkeen lisäksi muistamani kohta saattoi olla myös "suuren suuri kaipuu" tjsp, muista sanoista en muista mitään.

Vierailija
2029/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä biisi on selvinnyt jota joku täällä kyseli, jäi itseäkin kiinnostamaan?

Videon julkaisija löytyi myös muualta somesta aktiivisempana, mutta itse en ole lähtenyt kyselemään häneltä.

Minä tuon biisin aluksi laitoin joskus biisiraatiketjuun. Sieltä sitten joku laittoi tähänkin ketjuun ja itsekin olen kysellyt sitä täällä. Ei näytä kukaan tietävän. Itse en käytä somea paljonkaan joten en oikein voi kysellä sitä kautta. Niin, että jos viitsit ja haluat niin kysy ihmeessä biisiä julkaisijalta. Toki voi olla, että sekään ei auttaisi. Tuostakin videosta on jo aikaa niin paljon.Itse mietin jotain netin biisintunnistus palvelua. Jos se tunnistaisi.

Vierailija
2030/6191 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsinnässä TV:stä 1980-luvun alussa tullut scifi-elokuva, jossa maan ihmisiä alettiin hallita ampumalla niskaan nuoli(?), josta jäi näkyviin vain pieni rastin mallinen arpi ihoon. Elokuvassa oltiin myös luolissa ja jonkinlaisella aseella/laitteella pystyttiin kalliota poistamaan/höyrystämään/hehkuttamaan. Lopussa yksi päähenkilöistä heräsi unesta ja juuri kun itsekin aloin ajatella, että onneksi oli vain unta, niin näkyi kuinka avaruusalus loittoni Maapallolta. Olisi kiva saada selville mikä tuo leffa oli, jotta voisi aikuisena katsoa uudestaan. Lapsena jätti traumat ja en antanut leikata tukkaani niin lyhyeksi, että niska näkyisi ja nukkumaan mennessä asettelin vuosien ajan hiukset niskan peitteeksi, ettei voisi siihen ampua.

Vierailija
2031/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään sanoja 2000-luvun alun Forsytein taru -sarjassa olleesta Irenen laulusta. Hieno sävel.

Mulla on englanninkielinen versio siitä Youtubesta joten sitä en tarvi, mutta kun sarja esitettiin Suomessa niin oliko siinä suomennettu ne sanat ja tuliko se koko laulu siinä vai onko sitä joku esittänyt jälkeenpäin?

https://www.youtube.com/results?search_query=forsyte+saga+theme

Vierailija
2032/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsinnässä TV:stä 1980-luvun alussa tullut scifi-elokuva, jossa maan ihmisiä alettiin hallita ampumalla niskaan nuoli(?), josta jäi näkyviin vain pieni rastin mallinen arpi ihoon. Elokuvassa oltiin myös luolissa ja jonkinlaisella aseella/laitteella pystyttiin kalliota poistamaan/höyrystämään/hehkuttamaan. Lopussa yksi päähenkilöistä heräsi unesta ja juuri kun itsekin aloin ajatella, että onneksi oli vain unta, niin näkyi kuinka avaruusalus loittoni Maapallolta. Olisi kiva saada selville mikä tuo leffa oli, jotta voisi aikuisena katsoa uudestaan. Lapsena jätti traumat ja en antanut leikata tukkaani niin lyhyeksi, että niska näkyisi ja nukkumaan mennessä asettelin vuosien ajan hiukset niskan peitteeksi, ettei voisi siihen ampua.

Invaders from mars

Vierailija
2033/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä musiikkikappale? Se on ainakin 20 vuotta vanha, genre taitaa olla elektroninen, ei erityisen energinen vaan melodinen... ja teemana sukellusvene, luulen. (EI ole Das Boot.)

Ko. kappale on soinut päässäni välillä jo muutaman päivän ajan, vaikka en ole kuullut/nähnyt mitään sukellusveneisiin liittyvää tänä vuonna. Tahtoisin kuulla tuon biisin lapsuudestani ja tietää, miltä se kuulostaa vuosien tauon jälkeen.

Vierailija
2034/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssibiisi ehkä 2000-luvun alusta, jossa nainen laulaa "...don't you know and I miss you so..." En muista mitään muita sanoja, mutta melodia on soinut pitkään ärsyttävästi päässä. Ehkä jotain "da da da diida daa" myös välissä.

Vain loppuosa täsmää:

Miss Jane - It's A Fine Day (ATB Original Clubb Mix)

Vierailija
2035/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suudelma ennen kuolemaa

Vierailija
2036/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Hokkanen kirjoitti:

Aloin katsomaan sunnuntaina Netflixiltä sellaista elokuvaa, jonka nimikään ei jäänyt mieleen, ehkä Etsivät minihameissa, tai joku vastaava. Siinä kaksi toheloa miesetsivää joutuivat naamioitumaan pitkätukkaisiksi blondeiksi ja pukemaan minihameet. Kun olisin jatkanut maanantaina tuon leffan katsomista, puff, se oli hävinnyt yön aikana tarjonnasta! Raivostuttavaa! Muistaisiko kukaan tämmöisen lehvan nimeä?

White chicks

Vierailija
2037/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä niitä 50-luvun elokuvia, jota tuli joskus monta peräkkäin?

Muistan tuon nuoli niskassa -jutun. Avaruuden piruissa on samantapainen loppu, mutta kun päähenkilö (lapsi) herää, hänen unensa alkaa alusta ja ufot saapuvat. Olisiko tämä se?

Vierailija
2038/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen tv mini sarja. Opettaja syyttää oppilasta plagioinnista ja tämä tyttö junailee itsensä naisen kotiin ja saa opettajan miehen puolelleen. Kissakin heillä on, mikä katoaa. Mies murhataan ja naiset istuu vankilassa pleksilasin molemmin puolin.

Mikä tämän sarjan nimi on? Tuntuu, että sarja jäi kesken.

Ja ne naiset oli tietämättään sisarpuolia?

Vierailija
2039/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Youtubea selaillessa joskus noin 10 vuotta sitten musiikkivideon. Se oli housea tms. elektronista musiikkia. Videossa oli tyyppi oranssit haalarit päällä ja päässä joku iso maski tms. Silleen hyppelehtien tanssien kulki eteenpäin kameraa kohti. Energinen kiva meininki jäi mieleen ja olen yrittänyt löytää videota muutamaan kertaan onnistumatta. Tuotanto oli hyvä, eli mikään underground kotimusavideo ei ollut kyseessä, mutta ilman oikeita hakusanoja on vaikea löytää.

Vierailija
2040/6191 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenuliinu kirjoitti:

Leenuliinu kirjoitti:

Lisään vielä, että naislaulaja oli sellainen "heleä-ääninen" ja laulu olisi voinut olla myös tango. Kerrosäkeen lisäksi muistamani kohta saattoi olla myös "suuren suuri kaipuu" tjsp, muista sanoista en muista mitään.

Itse kappaletta en valitettavasti tiedä, mutta voisiko kenties olla Arja Korisevan kappaleita, kuvauksesta voisi hyvin tulla hän mieleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi