Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokin yhteys sille miten mies kohtelee...

Vierailija
23.04.2015 |

...naistaan ja äitiään? Tarkoitan, että jos mies kohtelee äitiään rumasti, niin kohteleeko myös vaimoaan/tyttöystäväänsä? Ja onko naisilla sama, mutta että suhtautuvat tai kohtelevat miestään kuin isäänsä? Ja vielä kerran, eli voiko siis ihmisen suhteesta omiin vanhempiinsa päätellä miten ihminen kohtelee kumppaniaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että näin on. Ainakin olen todistanut sellasia urpoja jotka ovat äidilleen olleet paskamaisia, ja sitten kyllä mullekin. Tosin ei se varmaan niin yksiselitteistä ole.

Vierailija
2/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin tätä pohdiskelemaan kokemuspohjalta, kun jotain tällaista olen huomannut. Nykyinen ei tykkää jutella äitinsä kanssa ja vain ärhähtelee tälle, samoin on nyt alkanut tekemään myös minulle. Olen myös itse yrittänyt peilailla, että kohtelenko häntä kuten isääni. Ehkä vastaus on kyllä, sillä olen kaikkia läheisiäni kohtaan ystävällinen ja ymmärtäväinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista olen kyllä havainnut, että miehet, joita äiti paaponut pennusta lähtien ja jotka eivät osaa olla kiitollisia äidilleen ovat paskamaisia myös tyttöystävilleen. Kaikki otetaan itsestään selvyytenä ja oletetaan, että nainen on se joka siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykit ja jatkaa tätä paapomista, kun siihen on tottunut.

Vierailija
4/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein asia on juuri näin sekä miesten että naisten kohdalla: läheisten kohteleminen on opittu jo lapsuuden kotioloissa ja tavat ovat tiukassa. Vanhaan rooliin on niin helppo sujahtaa. Toisaalta poikkeuksiakin on. Esimerkiksi on niitä, joilla vanhemmat ovat olleet oikeasti kammottavia ja heidän lapsensa yrittää aikuisena tehdä kaiken toisin, kohdella kumppaniaan kauniisti ja arvostavasti. Sitten on esimerkiksi niitä, jotka ovat vielä kiinni lapsuuskodissaan: äiti on se joka ymmärtää ja on niin täydellinen, vaimo ei ikinä ole samalla viivalla.  Kaikkea väliltäkin löytynee.

Vierailija
5/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisen aiheen ottaisi keskusteltavaksi kumppanin kanssa? Jatkuva mielipiteideni vähättely, puhumattomuus ja tiuskiminen ovat alkaneet katkeroittaa minua hissukseen. Hänen sanomatkaan kivat asiat eivät tunnu kivoilta, kun takaraivossa miettii, että kohta onkin miehellä jo toinen ääni kellossa. Ap

Vierailija
6/6 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä yhteys. Mielestäni mieheni kohteli äitiään kauniisti ja ystävällisesti. Myöhemmin tajusin, että hän vain teki kaiken, mitä äiti käski. Ei yhtäkään asiaa oma-aloitteisesti. Huonomminkin voisi tietysti olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä