Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli teistä joiden vanhemmalla oli matala stressinsietokyky ja laiska kasvattamaan?

Vierailija
03.01.2022 |

Esim. lapsen uhma kuitattiin ilkkumalla ja repimällä päästä eikä selittämällä tunne lapselle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vielä mitään. 

M43

Vierailija
2/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välienkatkaisija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 vuotta aikuisuudestani vaikeasti masentunut ja alkoholisoitunut. En osaa oikein vieläkään pyytää keltään apua mihinkään. Aina oon koittanut vain itse pärjätä, kun niin piti lapsenakin tehdä. Huonosti oon pärjännyt.

Vierailija
4/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt ja epävarma ahdistuja.

Vierailija
5/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v ikisinkku paskaduunari. Ei muutos näkyvissä.

Veljestäni tosin tuli menestyvä yrittäjä ja miljonääri.

Vierailija
6/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen tohtori ja kirurgi.

Vierailija
7/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjäävä töiden suhteen mutta muuten on masennusta ja ahdistusta.

Vierailija
8/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä toi päästä repiminen on tai ilkkuminen? Mulle tulee laiskasta kasvattajasta mieleen kohtauksia lapsuudestani kun iskä ei jaksanut katsoa meidän riehumista kun makasi sohvalla, nappasi jalkojen väliin puristuksiin ja "ohjattu leikki" oli, että meidän piti yrittää päästä pois pinteestä. Tai että äiti ei jaksanut tehdä ruokaa nirsoille lapsille niin keitti makarooneja maitoon ja sanoi, että keitto on valmis ja oli muuten aivan lempiruokaa. Ei meidän vanhemmat ollenkaan laiskoja olleet yleensä, mutta tuo tuli laiskuudesta mieleen eikä mikään päästä repiminen. Se tietty tuohon huonohermoisuuteen voi liittyä? Mutta ei mulle siitäkään tule mieleen kuin ensimmäisenä, että vaikka huutaa lapselle, että "nyt loppu toi saa tanan pelleily!/istu alas autossa!" tms. Kyl toi repiminen, se vaan on jo ihan kunnon aggressiota.

Vierailija
9/12 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt oppia siitä pois mutta välillä meinaan alkaa väkivaltaiseksi. Lapsuudenkodissa se oli ainoa tapa näyttää tunteita. Vanhemmat ihmettelivät mikä ihme meitä vaivaa kun olemme niin väkivaltaisia, kun tukanrepimiseltään ja remmin heiluttelultaan ehtivät.

Molemmilla vanhemmilla jokin persoonallisuushäiriö/mielisairaus. Lapset oli heitteillä ja vanhemmat halusivat jatkuvasti lisää ja tekivätkin niitä kovaäänisesti, kunhan kavereita ei ollut kylässä. Kaverit eivät siis saaneet kuunnella sitä mutta meidän kohdalla se oli ihan ok. Pyysin usein kavereita yökylään sitä varten ettei tarvitsisi kuunnella parittelu-ulvontaa seinän takaa. Näen vieläkin painajaisia vanhemmistani panemassa. En saanut lukkoa oveen teininä kun aloin seurustelemaan ja äiti yritti kääntää veistä haavassa huohottamalla vielä kovempaa kun makasin yksin omassa sängyssäni ilman poikaystävääni. Seksuaalisesti olen nyt tosi rajoittunut ja estoinen.

Jos uhmakohtaus sattui julkisella paikalla, eivät käyneet käsiksi vaan alkoivat ilkkumaan ja yrittivät eksyttää tahallaan, jotta pieni lapsi pelästyisi. Kotona sitten raahattiin huoneesta toiseen pelkistä hiuksista kiskoen.

Jos jonkun toisen lapsi menestyi alkoi heti ankara vertailu ja suoranainen itkupotku lattialla miksei meidän lapset ole sellaisia. Olin pitkään ylisuorittaja mutta siitäkin olen opetellut pois.

Uhkailivat lasulla meitä lapsia jos kerromme muille mitä kotona tapahtuu. Ymmärsin sen niin että se on jokin rangaistus meille lapsille. Peloteltiin myös poliisilla ja kiristettiin kavereilla uhkailemalla kertoa jotain lapsen tekemää mokaa kavereille jos ei tehdä vanhempien tahdon mukaisesti.

Vierailija
10/12 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressikimppu. Helposti ahdistuva. Arka. Ylitunnollinen suorittaja. 

11/12 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi selittää lapselle?

Vierailija
12/12 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalalla stressinsietokyvyllä varustettu alisuoriutuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä