Vatsakivut raskauden alussa
Mulla on ollut näitä menkkamaisia kipuja siitä asti kun piti kuukautiset alkaa. Alkuun oli vähän laimeempia mutta nyt ollut jo kovempia. Ei kuitenkaan niin kovia kuin yleensä kuukautisten aikaan. Ja siis ihan samassa kohtaa on kipu ja samanlailla kipeä kuin menkkojen aikaan. Onko muilla ollut raskaana näin ? Millä helpotan tätä ? Nyt 5+4
Kommentit (7)
Toki se voi enteillä keskenmenoakin, mutta on ihan normaalia, että menkkajomotuksia tulee raskauden aikana. Et oikeastaan voi tehdä muuta kuin odottaa, et voi estää keskenmenoa millään, jos se on tullakseen.
Mullakin juilii välillä ja viikkoja 5+6. Tsemppiä meille!
Mulla oli ihan järkyttävät vatsakouristukset raskauden alussa. Kävin päivystyksessäkin ja ultrattiin, ligamenttikivuiksi nimittivät. Tulivat noin 3 päivässä ja kestivät noin 10 minuuttia..kipu oli niin kova, ettäsilmissä sumeni ja tuskan hiki virtasi. Terve poikavauva on nyt 4 kk :)
Mulla tuli koko raskauden ajan menkkakivut kun oli se aika kuukaudesta. Ei mitään ongelmia.
*korjaus viestiin 4. Siis tulivat 3 kertaa päivässä. Alkoivat viikolta 5+4 ja loppuivat 7+2 (päiväkirjasta luettu)
Mulla oli myös raskauden alussa. Kivut olivat paljon pahempia kuin menkkakivut ja itseasiassa jopa pahempia, kuin supistukset. Taju meinasi mennä useaan otteeseen ja olin tuskanhiestä aivan märkä. Näitä kesti noin 3 viikkoa, sitten menivät ohi.
Itsellä vauva jo 8 kk, mutta muistan alkuraskaudessa että vatsakivut olivat tosi kovia. Pahempia kun menkkakivut. Ei kai siinä muuta voi tehdä, kun ottaa paracetamolia kipuun.