Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen koira? Berninpaimenkoira?

LL
03.01.2022 |

Moi, oon aatellu hankkii ekaa koiraa ja mietin että käviskö berninpaimenkoira, oon lukenu paljon mutta sopiiko sellainen koira yksin asuvalle töissä käyvälle?. Oon 21v sinkku, mies, asun kerros talossa, 1 kerroksessa.
Käyn 7-puol 4 töissä plus matkat niin koiralle tulis sellain 9h yksin oloa. Tietysti kun hommaisin niin yrittäisin saada mahollisimman pitkän loman eli mahollisest 4vk. ja sitte totuttais yksin oloon.
Liikuntaakin kyllä saisi, aamulla pystyisin käyttämään tarpeillaan ja töitten jälkeen pitempi tunnin lenkki ja sitten myös illalla.
Oon myös lukenu niiden lonkkavaivoista eli asun kerros talossa 1 kerroksessa mutta ei ole ihan maan tasalla, ei ole hissä tässä taloyhtiössä, Tossa olis joku 10 porrasta. Oon aatellu että yrittäisin kantaa vaan niin kauan kun jaksan kun siitä tulee niin iso koira.
Ja tiiän et se ois 8-10 vuoden velvollisuus pitää huolta siitä ja että se koira olis aina ykkönen.

Niin saisko täältä jotain apuja? Onkohan mulla mahollisuuksia saada berni?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon yksinoloa. Älä ota. Ei ole reilua koiraa kohtaan.

Vierailija
2/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt jollain työssäkäyvällä sinkulla oltava koira?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota koiraa juuri sen vuoksi, että olen sinkku. Kuten sanotaan, koirasi on osa sinun maailmaasi. mutta sinä olet koirasi koko maailma. Kun koirasi on yhdeksän tuntia yksin, se käytännössä odottelee yhdeksän tuntia sinua kotiin.

Vierailija
4/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen on pakko olla provo tai sitten ap ei todella tiedä koirista yhtään mitään.

Vierailija
5/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota rotua tunnollinen kasvattaja ei myy kerrostaloon tai ensimmäiseksi koiraksi.

Vierailija
6/6 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita joku pieni rotu, sellainen vaan sopii paremmin kerrostaloon ja koon puolesta helpompi kouluttaa, liikunnan tarve on monesti vähäisempi, jos ilmenee käytösongelmia, esim. remmiräyhää, jaksat pidellä koiraa, ei traanamalla asiat ihan hetkessä muuta. Pieni rotu on helppo jos matkustaa, mahtuu helposti autoon, junaan, jopa bussissa voi kulkea koiran kanssa.