Onko kohtuulliset syntymäpäivälahjatoiveet 13-vuotiaalla?
Toivoo ennen kaikkea jopoa, mutta täällä syrjemmässä ei aurata niin aikaisin, että ehtisi ajoissa sillä kouluun. Lisäksi tiettyjä meikkejä n. 50€ arvosta, lisäksi pari merkkivaatetta joiden arvo on yhteensä 160€. Ainoa peruste minkä olen kuullut, on se perinteinen "no kun kaikilla muillakin on"
Emme ole köyhiä, mutta liikaa rahaa ei ole törsättäväksi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pyörä ei ole lahjakamaa vaan kuuluu perustarvikkeisiin, jotka hommataan kuitenkin. Eri asia, jos hänellä on jo pyörä, mutta haluaa nimenomaan jopon.
Meikkejä varten antaisin lahjakortin, niin tulisi varmasti mieluisia sama vaatteiden kanssa.
Samaa mieltä. Jos lapsella ei ole pyörää tai nuorempana saatu pyörä on jäänyt jo pieneksi, ei joku Jopo ole mitenkään liikaa synttärilahjana. Olisihan lapselle todennäköisesti tarvinnut hankkia uusi pyörä joka tapauksessa. Miksi sitten ei ostaisi sitä lapselle mieluista synttärilahjaksi? Meikkejä en ostaisi myöskään jollei lapsi antaisi aika yksityiskohtaista toivelistaa. Lahjakortti, niin ostakoon itse mieleiset.
Guccin laukku tai vastaava on nuorison suosiossa
Muuten ok mutta 13v liian nuori meikkaamaan
Ostaisin edes toisen niistä vaatteista mitä toivoi ja meikkejä. Pyörän tietysti, sille tulee viimeistään kesällä käyttöä, jopo on siitä hyvä että sillä voi ajaa vaikka aikuiseksi asti, säätövaraa riittää.
Eivät ole osanet kasvatta lasta ja rakastaa. Lahjoilla ostetan rakkautta! lahjatoiveet kasvaa kun on 14-15- 17- 18v.Mopo kortti ja Mopo. Ajokortti ja auto jne. Oneksi olkoon vaan!