Laskeumako?
Synnytin esikoiseni jokunen aika sitten. Nyt hiljattain olen alkanut tuntea pissalla käydessäni jonkin pullottavan emättimessäni. Pullistuma tuntuu tosiaan ainoastaan vessassa käydessä. Mitään erikoista ei muuten näy emättimessä.
Nyt pelkään, että minulla on joku kohdun laskeuma. Toiveena on saada lisää lapsia, joten mahdollinen laskeuma pelottaa.
Onko jollakin muulla synnyttäneellä ollut vastaavaa? Toivoisin asiallisia vastauksia, kiitos! :)
Kommentit (8)
Älä täältä kysele, kun ei ole yhtään täyspäistä enää vastailemassa.
Sano et ukkos työntää pimperoo pöytäkynttilän kun oot lirul, se auttaa!
Saattaa olla virtsarakon tai kohdun laskeuma. Onko jälkitarkastus ollut jo? Ota siellä puheeksi tai käy gynellä.
Voi olla laskeuma, pullottamisen tunne on tyypillinen oire. Kannattaa käydä lääkärillä näyttämässä. Kyseessä voi olla kohdun laskeuma ja/tai emättimen etu- tai takaseinämän laskeuma, sen osaa ainakin gynekologi arvioida sisätutkimuksessa.
T. Kesällä valmistuva lääkäri
Lähes kaikilla synnyttäneillä on lievä laskeuma, joka korjaantuu muutamassa kuukaudessa. Nyt vaan lantionpohjanlihasten jumppaa.
Ja vaikka laskeuma olisikin, niin se ei estä raskautta myöhemminkin. Voi olla vain, että alatiesynnytystä ei enää suositella, vaan se olisi suunnitelty sektio sitten.
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! Minulla on jälkitarkastus onneksi viikon päästä, joten siellä kyllä otan asian puheeksi ja lääkärihän tekee sisätutkimuksen. Pari viikkoa synnytyksestä minulle tehtiin kyllä sisätutkimus, kun epäiltiin kohtutulehdusta ja silloin ei lääkäri ainakaan sanonut muuta, kuin, että näyttää siistiltä haavat yms.
Mää lääkkärrii