Onko tämä "upea" asunto ollenkaan käytännöllinen?
https://asunnot.lehto.fi/fi/kohteet/as-oy-turun-gloria/valitse-asunto/?…
Sijoituskäyttöön harkitsen, ja myöhemmin mahdollisesti lapsen käyttöön
Kommentit (63)
Kiitos kommenteista, varsinkin niiltä jotka ovat vastaavanlaisessa asuneet. Taidan jatkaa etsintää, on vaan vähän työlästä tämä.
Itseäkin ihmetyttää nyt nuo palkit, lienevätkö jotain kantavia rakenteita.
-ap
Onko ruokapöytä kulkuaukossa, josta poistutaan asunnosta? Kulkuväylällä joka tapauksessa. 5. kerroksen asunnossa voisi olla isot ikkunat, koska sinne ei näe kadulta, miksi laitettu pienet ikkunat ja liian ylös?
En ostaisi enkä edes vuokraisi noin vinoa asuntoa.
Nätit huonekalut kuvissa ja siistin näköistä, mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Epäkäytännöllinen pohja ja oudon pienet ikkunat (vaikuttaa pimeältä).
Vaikuttaa kyllä, mutta oikeasti on valoisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijakämpäksikin tuo on huono. Jos tarvitsee jotain työskentelytilaa niin sen saa sitten tehdä ruokapöydän ääressä, sillä muuta tilaa ei ole. Kaiken kaikkiaan todella epäkäytännöllinen asunto melkein kenelle vain.
Minulla näkyy pohjapiirros, jossa kirjoituspöytä mahtuu olohuoneen nurkkaan.
Joo mutta siitä on vaikea hahmoittaa paljon tilaa siinä oikeasti on työskentelyyn. Minun tapauksessa tarvitsisin tilaa tietokoneelle ja piirtopöydälle, joten joku pieni syvennys pikkupöydälle ei riittäisi ainakaan omille tarpeilleni.
Kauhean epäkäytännöllisen näköinen putka. Olen asunut tuota pienemmässä asunnossa, joka vaikutti tilavammalta. Mutta kyllähän tuohon jollain lailla saa sen työpisteen ja telkkarin olohuoneeseen ja keittiöön voi irtohyllyllä lisätä säilytystilaa. Itse alkaisi vaan ahdistaa noin pienet ikkunat
Outo kellarimainen fiilis koska on vain yläikkunat. Putka oli hyvä kuvaus. Niille ei edes voi tehdä mitään, niin kuin joillekin väliseinille voisi. Ei ole upea. Eikä taida olla edes parveketta tai mitään, vaikka on viides kerros. Ei minkäänlaisia näköaloja.
Vuokratontti, eli kaupunki nostaa vuokria säännöllisesti. On omatonttisia halvempi sen tontin hinnan verran.
Olohuoneen vino kulma tuo yllättävästi lisää tilaa, kokemusta on, mutta tuossa asunnossa mietityttää ikkunoiden koko ja keittiön ahtaus. Ruokapöytä asettuu aika keskeiselle paikalle. Näyttääkö helposti sekaiselta koko asunto? Asuin vastaavassa huonemäärässä, mutta 42 m2 eli tuossa on enemmän neliöitä, peräti 50m2. Huoneiden koot? Parempi noin kuin niin, että olohuone olisi läpikulkureitillä. Minulla oli.
Hemmetin vaikea sisustaa kun ei tonne mahdu kuin minikokoiset huonekalut. Ei taida saada edes normi 2m leveetä sohvaa? Ainoa hyvä puoli on vaatehuone. Muuta säilytystilaa tossa ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin vaikea sisustaa kun ei tonne mahdu kuin minikokoiset huonekalut. Ei taida saada edes normi 2m leveetä sohvaa? Ainoa hyvä puoli on vaatehuone. Muuta säilytystilaa tossa ei olekaan.
JAtkan vielä, tosta pohjasta ei saa toimivaa millään. Itse asuin alle 40 neliön asunnossa mikä oli tohon verrattuna avara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijakämpäksikin tuo on huono. Jos tarvitsee jotain työskentelytilaa niin sen saa sitten tehdä ruokapöydän ääressä, sillä muuta tilaa ei ole. Kaiken kaikkiaan todella epäkäytännöllinen asunto melkein kenelle vain.
https://cdn1.lehto.fi/media/apartments/145/7762/images/e4e3f5835_Gloria…
Onhan tuohon olohuoneen nurkkaan pienellä seinäkkeellä tehty työnurkkaus. En siis puolustele tätä asuntoa millään lailla, koska itse en tulisi koskaan viihtymään tässä. Ikkunat ovat outoja pikkuisia ja liian korkealla ja kuten moni jo sanonut, vaikeaa sisustaa.
https://cdn1.lehto.fi/media/apartments/145/7762/images/e4e3f5835_Gloria…
Ja en ole ihan varma, mutta eikös tuon kylppärin viereiseen siivoustarvike(?)huoneeseen saa mahdutettua pesukoneen? Harmi kun kylppäristä ja tuosta viereisestä huoneesta tai mikä lie, ei ole kuvia.
Joo, se "salama" on juurikin sähkölaite (ks. keittiöstä esim. liesi) ja katkoviiva merkitsee varausta eli siinä on laitteen vaatima talotekniikka, mutta itse sähkölaite ei kuulu asunnon hintaan.
Jos sänkyyn vertaa, niin työpöydän leveys on jotain 50cm
Mielestäni wc-pönttö pitäisi sijoittaa tuonne koppiin, missä on nyt siivouskomero ja paikka pyykinpesukoneelle.
Outo pohja. En ole eläissäni nähnyt noin outoa pohjaa. Pienet ikkunat ylhäällä pilaavat loputkin. Jos ikkunat olisivat miltei alas asti ja isot ja ulkopuolella olisi koko asunnon ulkosivun mittainen iso parveke, tuo olisi ostettavissa. Mutta ei nyt.
Miten tossa ei ole laitettu ainuttakaan normaalia ikkunaa? Itse haluan ainakin nähdä ulos ikkunasta enkä vain arvailla taivaan väristä mikä on sää jne. Oudolta tuntuisi myös tikkaille kiipeäminen jotta näkee kadulle.
Mua alkais ahdistaa tossa asunnossa ja hyvin pian. Kivasti stailattu vaikka kuvat onkin otettu niin, että kämppä näyttää tilavammalta kuin mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keinovalolla saa mistä tahansa ”valoisan”. Aurinko ei noin pienistä räppänöistä juuri tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keinovalolla saa mistä tahansa ”valoisan”. Aurinko ei noin pienistä räppänöistä juuri tule.
Ja ikkunat on muuten vielä pohjoiseen päin. Mikähän aivovaurio tolle arkkitehdille on sattunut?
Oleskelutilojen ikkunat on koiliseen ja kaakkoon, eli on todella hämärä koppero.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti, eli kaupunki nostaa vuokria säännöllisesti. On omatonttisia halvempi sen tontin hinnan verran.
Ei varmasti ole kaupungin vuokratontti tuohon hintaan! Vuoden tonttivuokra kerrostalokaksiolle 1680€! Kyllä tuossa vuokraaja on grynderi ja vuokra voi nousta vuosittain.
Verrokkina meidän Helsingissä olevan uudehkon omakotitalon tonttivuokra on 500€/vuosi, kaupunki voi nostaa ekan kerran vuokraa 50 vuoden kuluttua. Kiinteistövero olisi suunnilleen sama, mutta nyt ei sitä jouduta maksamaan.
Tosi kätevästi erotettu pieni työtila olohuoneen nurkasta. Siihen sitten ostamaan just oikeankokoista pöytää.. ruokapöytä on tosi ahtaasti kulkuväylällä.