Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiiri riesana, auttakaa!

Vierailija
03.01.2022 |

No asumme vanhassa omakotitalossa ja ensimmäistä kertaa nähtiin hiiri täällä keittiössä. Koitettiin tappaa se, mutta se pääsi karkuun. Sitten ilmestynyt öisin papanoita keittiöön, mutta hiirtä ei näy ei kuulu. Muuta kuin mies kuullut öisin rapinaa. Ollaan koitettu loukuttaa sitä, mutta ei se jää loukkuihin. Ostettiin kallis 50 euron sähköloukkukin, mutta ei se sinne mene. Mies on tilkinnyt reikiä. Alkaa ahdistaa, että täällä pyörii hiiri ja vieläpä keittiössä. Missä ihmeessä se piilottelee, kun päivisin ei ole mitään havaintoja. Kissaa ollaan vakavasti mietitty vaikka itse en mikään erityisen kissafani ole, mutta vielä vähemmän hiirifani.. Ei ole kiva, kun ällöttää tehdä ruokaa keittiössä ja koko ajan on valppaana ja kuuntelee ja katselee missä se hiiri voisi olla. Sitä alkaa ihan vainoharhaiseksikin, että missä se lymyää..

Auttakaa millä olette saaneet hiiret pois! Vertaiskokemuksia kaivataan.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että hiisi riesana.  Kävisi ehkä Keskiajan AV-palstalle :)

Mä luin: hiiri Esana

Vierailija
82/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää rauhassa. Ettei käy niinkuin elokuvassa.

https://www.film-o-holic.com/dvd-arvostelut/hiiri-jota-ei-saatu-hengilt…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaa syötiksi.

Omena kelpaa myös myyrälle. Itse luulin hiiriksi, mutta paljastuikin että kaikki jotka loukutin oli myyriä.

Vierailija
84/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenaa syötiksi.

Omena kelpaa myös myyrälle. Itse luulin hiiriksi, mutta paljastuikin että kaikki jotka loukutin oli myyriä.

Meidän pihassa ollut myyränkekoja.. Tosin se mikä nähtiin pari viikkoa sitten niin oli kyllä hiiri.. Mutta tiedä häntä sitten. Ap

Vierailija
85/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä jo kerrottu, mutta meillä on töpseliin laitettavia äänikarkottimia, sekä myös patterilla toimivia äänikarkottimia. Sen jälkeen kun nämä laitettiin, ei ole hiiriä näkynyt.

Ääntä ei kuule muut kun hiiret, ja karkottaa ne.

Vierailija
86/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiri parka.

Pyydystökäö elävänä ja viekää metsään.

Heh. Pysyisi siellä metsässä. 

Ja ap:lle vinkkinä, että kyllä ne sinne loukkuun menee. Olen tarjonnut viimeisenä ateriana oikein Oltermannia ja sitten vähän pähkinöitä siihen lähistölle, niin houkuttelee paikalle. 

Vierailija
87/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön kaappien takana voi olla ilmastointireikä

Vierailija
88/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hiiret lisääntyy nopeasti, Etsi reitti ulkoa mistä tulee sisään

Mies on näitä reittejä tukkinut parhaansa mukaan. Saunassa ei ole enää papanoita ollut eikä muita havaintoja, joten siellä tukkiminen varmaan auttoi. Nyt ihmetellään mistä se keittiöön pääsee vaikka sielläkin tukkimista tehty. Missä ihmeessä se verinen hiiri nyt luuraa? Mulla vielä tämä viikko lomaa niin ehdin olla hiirijahdissa.. Menee se loma näinkin. Huokaus. Ap

Ei se tukkiminen paloa auta, koska hiiri tulee yllättävän pienestä raosta sisään. Tarpeeksi vain kun loukuttaa, niin kyllä ne siitä loppuu.

Vierailija
89/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen suosittelen sähköistä karkotinta. Eli pistorasiaan laitettava, kuten joku jo totesi. Meillä lakkasi meteli yläpohjassa, kun laitettiin sinne sellainen. Samoin edellisen kämpän varasto pysyi hiirivapaana, kun laitettiin karkotin sinne.

T. 5

Vierailija
90/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovisista loukuista ei oo mihinkään. Minulla oli sellainen vintissä vanhan peilikaapin rungon sisällä (oli sattunut jäämään semmonen en säilöön vinttiin) yksi yö heräsin kauhean kolinaan ja siellä kaapin sisällä kolisteli hiiri loukku päässä juoksi kulmasta kulmaan. Ei sille ollut käynyt kuninkaan päästin pihalla siitä loukusta irti niin sinne se kipitti metsään.

Vierailija
91/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovisista loukuista ei oo mihinkään. Minulla oli sellainen vintissä vanhan peilikaapin rungon sisällä (oli sattunut jäämään semmonen en säilöön vinttiin) yksi yö heräsin kauhean kolinaan ja siellä kaapin sisällä kolisteli hiiri loukku päässä juoksi kulmasta kulmaan. Ei sille ollut käynyt kuninkaan päästin pihalla siitä loukusta irti niin sinne se kipitti metsään.

Mitä itse olet käyttänyt hiirten hävitykseen? Ap

Vierailija
92/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen syötin kanssa on kyllä yleensä ihan se ja sama. Hiirelle kelpaa suunnilleen kaikki. Muut ruoat vaan piiloon.

Muoviset, semmoiset puolipyöreät loukut on kyllä usein olleet aika huonoja. Toimivat ehkä jonkin aikaa ja sitten jousi ei enää toimi. Ei laukea ollenkaan, tai sitten ei edes pysy viritettynä. Perinteiset loukut on kyllä hyviä mutta inhottavia tyhjennellä.

Vierailija
93/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyttäneet hiiriansaa, ostettu ruohonjuuresta. Ruoka houkuttelee sen ansaan. Kun hiiri menee siihen, niin se putoaa alas ja loukku on kiinni. Hiiri jää eloon siis, viemme hiiren usean km päähän ja päästämme metsään. Kerran loukussa oli kerralla 2 hiirtä. Turha tappaa eläimiä.

Vierailija
94/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenaa syötiksi.

Meidän pihassa ollut myyränkekoja.. Tosin se mikä nähtiin pari viikkoa sitten niin oli kyllä hiiri.. Mutta tiedä häntä sitten. Ap

Keot on vesimyyrän tai kontiaisen ( entiseltä nimeltään maamyyrän). Ne ei tuu sisälle.

Sisälle tunkee lähinnä metsämyyrä (lyhyt, puolen vartalon mittainen häntä, isot korvat) ja metsähiiri (pitkä, vartalonmittainen häntä, isot korvat).

Metsämyyrä levittää myyräkuumetta, joka on varsin ikävä tauti.

Vierailija
95/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yhdessä talossa hiiriä. Autotallista saatiin sellaiset 35 kpl ennen kuin keksittiin reikä. Se kun laitettiin umpeen, niin autotalli hiljeni.

Kodin puolella oli hankalampaa. Ei ikinä keksitty, mistä  hiiret pääsivät sisään. Loukkoja laitettiin välikattoon. Siellä  hiljeni rapina, kun pari saatiin kiinni. Keittiössä löytyi papanoita pöydältä. Loukotettiin tiskikaapista. Yhden kuulin illalla 21:30. Hävisi hiiri ja loukku...

Kerran juoksi yksi hiiri päivällä wc:stä ulos metrin päästä koiran kuonoa. Koira ei reagoinut mitenkään... WC remontti lopetti wc:n hiiret.

Lopulta laitettiiin ammattilaisloukut myös pihalle. Saatiin yksi pieni rottakin... oli kyllä ilmeisesti vaellusrotta. Eli etsi uutta kotia.

Käytettiin kaikkia mahdollisia loukkuja. Tilanne rauhoittui. Aikaa ja rahaa paloi.

Kodin puolelle voi päästä myös laipion kautta. Villojen läpi ja höyrysulkuun reikä. Sieltä jostain nurkasta mätkähtävät lattialle.

Vintille ne kipuaa vuorilaudoituksen tuuletustaossa tai tiiliä pitkin.

Vierailija
96/163 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatietoja.. No tossa vähän aika sitten menin olohuoneesta keittiöön niin luulen näkeneeni käytävällä kun hiiri livahtaa oven alta kirjastohuoneeseen.. No miehen kanssa toimintasuunnitelmaa tulille. Ensin mietittiin saartaa se hiiri ja tappaa, mutta ei sitä näkynyt missään. Yksi papana sohvalla paljasti. No nyt teljettiin huoneen alaosa ja jätettiin loukku snickersillä huoneeseen. Kai sen on pakko jäädä siihen?? Alkaa todella ahdistaa nyt kun taas näki tuollaisen p*skiaisen. Ap

Vierailija
97/163 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monta

Siis kymmeniä

Vierailija
98/163 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi teillä on kunnon ongelma

Vierailija
99/163 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kulkee keittiössä muiden huoneiden kautta

Tutkikaa ilmastoinnit talossa- niitä ei saa tukkia mutta voi verkottaa tiheällä rautaverkolla

Vierailija
100/163 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma se kissa. Meillä autto hyvin. Jos loukutat, niin osta niitä perinteisiä metallisia ja niihin juustoa syötiksi. Muista että loukutuksessa se loukku olisi saatava hiiren kulkureitin läheisyyteen. Esim jos teillä kaapissa reikä mistä tulee, niin laittakaa loukku sinne kaappiin reiän viereen. Niin ja viritä useempia loukkuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi