tekisin simaa: mutta mistä pullot??
mummo teki aina 1l lasisiin limpparipulloihin, mutta eihän meillä sellaisia ole. mistä saan sopivat pullot simaan. ajattelin tehdä 8l, mutta jo 4l olisi hyvä!
Kommentit (43)
Minulla on jo monta vuotta ollut käytössä kierrätyspullot. Alunperin ne olivat Lidlin lasisia Vitafit-appelsiinimehupulloja, tilavuus 0,75 litraa. Niissä on tiiviit ja kestävät metallikorkit, ja etiketti lähtee helposti liottamalla irti.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:17"]
Minulla on jo monta vuotta ollut käytössä kierrätyspullot. Alunperin ne olivat Lidlin lasisia Vitafit-appelsiinimehupulloja, tilavuus 0,75 litraa. Niissä on tiiviit ja kestävät metallikorkit, ja etiketti lähtee helposti liottamalla irti.
[/quote]
Kiitos vinkistä, mutta pitää säästää se ensi vuoteen. Enää ei ehdi juoda riittävän monta pulloa tyhjäksi.
Muoviset kierrätyspullot. Kivennäisvettä kuluu
Alkosta antavat tyhjiä pulloja. Käy pyytämässä.
Onko pakko olla lasipullo? Äitini on aina tehnyt ihan limsapulloihin.
Lidlin 2l muovipullot on hyviä. :)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:22"]
[/quote]
Eivät anna.
Mies juuri pullotti simat Pepsi-pulloihin.
Käytän aina muovisia limsa/vesipulloja.
Minä laitan litran neliskanttisiin pakastepulloihin. Helpot pestä, voi käsitellä kiehuvalla vedellä ennen pullotusta.
Muovipullot on bakteerien pesiä, niissä on naarmuja joihin ei desinfiointiaine pääse kunnolla tunkeutumaan ja ovat siten huonompi vaihtoehto. Kokeile itse niin huomaat eron. Pulloja joissa ei ole palautuspanttia saa myös ravintoloista ja miksi ei kaupoistakin kun kaikki pullot eivät ole pantillisia. Naapurillakin saattaa olla pulloja ja voit kai pantillisista maksaakkin. Kilauta kaverille jne. Kannattaa desinfioida muutenkin huolella eikä käyttää esim astianpesuainetta.
ap tässä: kiitos hyviä vinkkejä. jotenkin vain ajattelin, että pitää olla lasisia. nuo pakastepullot voisi olla hyviä!
Millaiset korkit laitattte niihin pulloihin? Perus limsapullon korkit vai mitkä?
Mä niin kovin tahtoisin omatekoista simaa, muttei ole aikaa valmistaa :( eikä tilaa
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:31"]Muovipullot on bakteerien pesiä, niissä on naarmuja joihin ei desinfiointiaine pääse kunnolla tunkeutumaan ja ovat siten huonompi vaihtoehto. Kokeile itse niin huomaat eron. Pulloja joissa ei ole palautuspanttia saa myös ravintoloista ja miksi ei kaupoistakin kun kaikki pullot eivät ole pantillisia. Naapurillakin saattaa olla pulloja ja voit kai pantillisista maksaakkin. Kilauta kaverille jne. Kannattaa desinfioida muutenkin huolella eikä käyttää esim astianpesuainetta.
[/quote]
Ei oo niin tarkkaa desinfioida. Eri jos tekee jotain hilloa tai muuta pitkään säilytettävää
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:22"]
[/quote]
Eivät anna.
[/quote]
Milloin tyyli on muuttunut? Kävin syyskuussa hakemassa noin viisikymmentä kappaletta tyhjiä viinipulloja mehun tekoa varten. Vai onko niin että kaikista alkoista ei pulloja saa
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:35"]Kruunukorkit. saa alapeukuttaa.
[/quote]
Nimenomaan kruunukorkit ja vain löyhästi kiinni niin kauan kuin.sima käy
Kaupoissa myyydään kotiviinin tekijöille tyhjiä lasipulloja. Kokeile Prismaa tai vastaavaa.