Äitisi/anoppisi älyttömimmät tempaukset/mokat?
Tuli mieleen tuosta miehen persikan ostoreissusta ja jonkun äidin vessan pesusta.
Itseäni ärsytti kerran, kun äitini lupasi käydä kaupassa ja kirjotin hyvin tarkan listan, mitä pitää tuoda niin hän oli vaan heitellyt elintarvikkeita vähän sinne päin koriin. Listassa oli muunmuassa 1,5l valion rasvaton maito niin toi sitä arkimaitoa, jossa osa maidosta on korvattu maitojauheella, koska "No minä vaan katoin, että oli iso purkki" ja pyysin 10% naudan jauhelihaa niin sain 23% sikanautaa ym. Toki kiitin kun viitsi käydä ja kaikki tuotteet käytin, mutta ois voinut edes vähän olla huolellinen kun ei ikinä omaan kotiinsakaan osta tollasia huteja.
Nyt jutut jakoon!
Kommentit (21)
No vauvojen synnyttyä on olleet hetken enemmän tai vähemmän rasittavia.
Tuohon ap sinun äitisi kauppamokiin, niin joku ihme vaihde menee joillekin päälle, kun on toisen asialla, niinkuin vähintään 1/3 aivoista sammuisi ja silmiinkin tulee sellainen harhaileva katse. Tuollaista olen havainnut, mistähän sekin johtuu?
Minun anoppi oli ottanut poikansa elo mun mieheni taskusta meidän kodin avaimet ja tullut niillä meille siivoamaan ja sisustamaan.oli vaihtanut järjestystä ja afrikkafanina kiinnittänyt seinälle jonkun afrikkalaisen naisen kuvan ja pari julistetta ym. Reaktioni kotiin tullessa oli jotain huutonaurun ja itkun sekaista ulinaa.
Kannattaisi vaivautua itse asioimaan kaupassa, jos piikana toimivan äitimuorin ostokset eivät tyydytä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:23"]
Minun anoppi oli ottanut poikansa elo mun mieheni taskusta meidän kodin avaimet ja tullut niillä meille siivoamaan ja sisustamaan.oli vaihtanut järjestystä ja afrikkafanina kiinnittänyt seinälle jonkun afrikkalaisen naisen kuvan ja pari julistetta ym. Reaktioni kotiin tullessa oli jotain huutonaurun ja itkun sekaista ulinaa.
[/quote]
Käypä vähän sisustamassa hänen kotiaan joskus kun on pois. Sanot että vastapalveluksen olit velkaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:16"]
Tuli mieleen tuosta miehen persikan ostoreissusta ja jonkun äidin vessan pesusta. Itseäni ärsytti kerran, kun äitini lupasi käydä kaupassa ja kirjotin hyvin tarkan listan, mitä pitää tuoda niin hän oli vaan heitellyt elintarvikkeita vähän sinne päin koriin. Listassa oli muunmuassa 1,5l valion rasvaton maito niin toi sitä arkimaitoa, jossa osa maidosta on korvattu maitojauheella, koska "No minä vaan katoin, että oli iso purkki" ja pyysin 10% naudan jauhelihaa niin sain 23% sikanautaa ym. Toki kiitin kun viitsi käydä ja kaikki tuotteet käytin, mutta ois voinut edes vähän olla huolellinen kun ei ikinä omaan kotiinsakaan osta tollasia huteja. Nyt jutut jakoon!
[/quote]
Miten joku voi käyttää pelkkää naudanlihaa? Aivan kuin navettaan astuisi kun se kärisee hellalla, haju on kauhea!
Olen kertonut tämän täällä ennenkin mutta menköön: Kun olin juuri alkanut seurustella mieheni kanssa niin anoppi yritti puhua minua heidän mökille. Sanoin ettei minulla ole koiralleni hoitopaikkaa. Anoppi rupesi ihan tosissaan puhumaan että "eikö sille koiralle voisi sattua joku onnettomuus niin voisit tulla vapaasti?" Siis varmaan tapan rakkaan koirani jotta pääsisin käymään jossain kälyisellä mökillä!
Äitini taas ei anna minun vielä kolmekymppisenäkään ajaa autoa ja yrittää parhaansa mukaan kieltää pyörällä ajonkin kun pelkää että minulle voisi sattua joku onnettomuus.
No eivätpä kuulosta suurilta mokilta, kävisipä joku minunkin puolestani kaupassa!
Oma äitini lapsenvahtina ollessaan järjesteli komerot uudestaan. Ei siis vain siivonnut vaan vaihtoi tavaroiden paikkaa kokonaan. Jälkeenpäin sitten siirsimme tavarat oikeisiin osoitteisiin. Kerran hän laittoi taaperon vaippaihottumaan omaa, tuhdisti parfymoitua vartalovoidettaan, joka huudosta päätellen kirveli todella pahasti. Kerran taapero oli tukehtua, kun hän syötti kuivaa rinkeliä antamatta ollenkaan nestettä; rinkelimuhju tarttui suureksi taikinaklöntiksi kitalakeen. Älytöntä on myös, että hän "antaa" meille tavaroita ja sitten saattaa yhtäkkiä vuosien päästä päättääkin hakea ne pois. Aika ikävää, jos käytössä oleva huonekalu vain päivän varoitusajalla häipyy...
Nuo ovat tietenkin pientä sen rinnalla, että hän on mm. kannustanut siskoani opiskelemaan, koska "tyhmä" miehenikin on siihen pystynyt. Myös hän on avoimesti ihmetetellyt valintaani, koska "olisit voinut saada kenet vaan" ja ylipäänsä vuosikaudet suhtautunut aina ystävälliseen puolisooni ivallisesti ja kylmästi. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja vasta viime vuosina käytös on normalisoitunut.
No varmaan pahin moka anopiltani oli se kun hän minun ja mieheni yhteenmuuttopäivänä soitti miehelleni (eli omalle pojalleen) ja raivosi siitä, kuinka pettynyt oli mieheeni, kuinka huono poika tämä on ollut ja kuinka tämän pitäisi olla enemmän veljensä kaltainen.
Ja kun ynnätään mukaan kaikki se narsistinen manipulointi ja syyllistäminen, jota anoppini harrasti poikaansa kohtaan, on aika tragikoomista, että vielä nykyään viiden vuoden jälkeenkin hän ihmettelee, miksi ei pidetä yhteyttä.
Äitini on erikoistunut marttyyrimykkäkouluihin. Kun asiat ei menneet aivan äidin mielen mukaan, saattoi mennä parikin viikkoa niin ettei mutsi puhua pukahtanut kenellekään huushollissa. Hän teki kotihommat, kokkasi, tiskasi (astioita kolistellen) mutta ei syönyt muun perheen kanssa vaan keittiössä keskenään. Iltaisin hän istui hämärässä kädet sylissä ja huokaili, niin, että muut varmasti kuuli. Joskus myöhemmin kuvaan tulivat "sydämestä ottaa"-kohtaukset. Kerran sellainen tuli kun oltiin mökillä. Äiti vaipui sohvalle valittaen että ahdistaa. Siskoni sitten kerrankin kyllästyi, otti puhelimen ja sanoi että okei, tilaan ambulanssin hakemaan lasarettiin. Äiti ponkaisi välittömästi jaloilleen, että se menikin jo ohi.
Äitee on jo yli 85 ja turha kai sanoakaan, että fyysisesti täysin terve, viljelee mummonmökillään potut, marjat ja juurekset, kiipeilee puihin ja käy ulkoiluttamassa itseään 25 vuotta nuorempia mammoja, jotka eivät pysty liikkumaan ilman avustajaa.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:23"]
Kannattaisi vaivautua itse asioimaan kaupassa, jos piikana toimivan äitimuorin ostokset eivät tyydytä.
[/quote]
Ihan älytön kommentti. Mieti nyt itsekin
Äiti näytti poikaystävälleni mun "lapsuuskuvia" kunnes huomautin että minä en ole niissä vaan siskoni:D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:27"]Äitini on erikoistunut marttyyrimykkäkouluihin. Kun asiat ei menneet aivan äidin mielen mukaan, saattoi mennä parikin viikkoa niin ettei mutsi puhua pukahtanut kenellekään huushollissa. Hän teki kotihommat, kokkasi, tiskasi (astioita kolistellen) mutta ei syönyt muun perheen kanssa vaan keittiössä keskenään. Iltaisin hän istui hämärässä kädet sylissä ja huokaili, niin, että muut varmasti kuuli. Joskus myöhemmin kuvaan tulivat "sydämestä ottaa"-kohtaukset. Kerran sellainen tuli kun oltiin mökillä. Äiti vaipui sohvalle valittaen että ahdistaa. Siskoni sitten kerrankin kyllästyi, otti puhelimen ja sanoi että okei, tilaan ambulanssin hakemaan lasarettiin. Äiti ponkaisi välittömästi jaloilleen, että se menikin jo ohi.
Äitee on jo yli 85 ja turha kai sanoakaan, että fyysisesti täysin terve, viljelee mummonmökillään potut, marjat ja juurekset, kiipeilee puihin ja käy ulkoiluttamassa itseään 25 vuotta nuorempia mammoja, jotka eivät pysty liikkumaan ilman avustajaa.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
[/quote] jos palstalle tulee rekisteröitymispakko, niim nimimerkkisi täytyy olla laminoitu bmi-taulukko! :D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:33"]
Älytöntä on myös, että hän "antaa" meille tavaroita ja sitten saattaa yhtäkkiä vuosien päästä päättääkin hakea ne pois. Aika ikävää, jos käytössä oleva huonekalu vain päivän varoitusajalla häipyy...
[/quote]
Ihan kuin meillä! Olen ottanut tavaksi laittaa 'annetut' tavarat suoraan varastoon odottamaan palautuspyyntöä :). Ja olen suoraan jo suurimmasta osasta kieltäytynytkin, näitä 'antamisia' nimittäin tapahtuu joka kerta, kun nähdään.
Anoppi on juoppohullu. Kännissä paneskelee juoppojen kanssa ja autoilee ympäriinsä. Pari kertaa raiskattukin. Riehuu ja soittelee sukulaisille haukkukseen ne. Monta kertaa ollut putkassa ja yhdyskuntapalvelussa. Haukkuu miestään ja käy tämän kimppuun. Selvinpäin esittää hienoa rouvaa, mille ei tahdo mikään kelvata.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:16"]
Tuli mieleen tuosta miehen persikan ostoreissusta ja jonkun äidin vessan pesusta. Itseäni ärsytti kerran, kun äitini lupasi käydä kaupassa ja kirjotin hyvin tarkan listan, mitä pitää tuoda niin hän oli vaan heitellyt elintarvikkeita vähän sinne päin koriin. Listassa oli muunmuassa 1,5l valion rasvaton maito niin toi sitä arkimaitoa, jossa osa maidosta on korvattu maitojauheella, koska "No minä vaan katoin, että oli iso purkki" ja pyysin 10% naudan jauhelihaa niin sain 23% sikanautaa ym. Toki kiitin kun viitsi käydä ja kaikki tuotteet käytin, mutta ois voinut edes vähän olla huolellinen kun ei ikinä omaan kotiinsakaan osta tollasia huteja. Nyt jutut jakoon!
[/quote]
Miten joku voi käyttää pelkkää naudanlihaa? Aivan kuin navettaan astuisi kun se kärisee hellalla, haju on kauhea!
[/quote]
Älä paista pilaantunutta jauhelihaa jos et hajusta pidä. Tuore ei lemua.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1429689556106.html <-tossa IS juttu keskustelusta. Kuka sieltä (IS) tunnustaa lukevansa palstaa, vai vinkkasko palstan lukija?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:27"]Äitini on erikoistunut marttyyrimykkäkouluihin. Kun asiat ei menneet aivan äidin mielen mukaan, saattoi mennä parikin viikkoa niin ettei mutsi puhua pukahtanut kenellekään huushollissa. Hän teki kotihommat, kokkasi, tiskasi (astioita kolistellen) mutta ei syönyt muun perheen kanssa vaan keittiössä keskenään. Iltaisin hän istui hämärässä kädet sylissä ja huokaili, niin, että muut varmasti kuuli. Joskus myöhemmin kuvaan tulivat "sydämestä ottaa"-kohtaukset. Kerran sellainen tuli kun oltiin mökillä. Äiti vaipui sohvalle valittaen että ahdistaa. Siskoni sitten kerrankin kyllästyi, otti puhelimen ja sanoi että okei, tilaan ambulanssin hakemaan lasarettiin. Äiti ponkaisi välittömästi jaloilleen, että se menikin jo ohi. Äitee on jo yli 85 ja turha kai sanoakaan, että fyysisesti täysin terve, viljelee mummonmökillään potut, marjat ja juurekset, kiipeilee puihin ja käy ulkoiluttamassa itseään 25 vuotta nuorempia mammoja, jotka eivät pysty liikkumaan ilman avustajaa. T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon [/quote] jos palstalle tulee rekisteröitymispakko, niim nimimerkkisi täytyy olla laminoitu bmi-taulukko! :D
[/quote]
Kun palstalle tulee rekisteröitymispakko, lopetan palstailun.
t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
Olin ollut aiemmin kerran raskaana, mutta sain keskenmenon. Raskauduin uudelleen, muttemme tietenkään halunneet mieheni kanssa asiasta kauheasti puhua, koska pelkäsimme uutta menetystä. Appini 60-v synttäreillä anoppini (olimme kertoneet vain vanhemmillemme raskaudestani, ehdottomalla luottamujsella) huudahti kaikkien vieraiden edessä : Liisa, muista ettet ota sitä salaattia kun siinä on sieniä!
Noh, harmitti sillon ja paljon, onneksi ei enää. :D
Hemmetti, enpä ole tajunnutkaan että IS:n 'toimittajat' käyttävät tätäkin palstaa juttulähteenä. Aika noloa. (Jos rekisteröitymispakko tulee, niin ei minuakaan enää täällä tule näkymään.)