Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko minulla ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
22.04.2015 |

kroppani on kirjaimellisesti pettänyt parissa kuukaudessa ja olen enää pelkkä varjo entisestäni. olen päivät kotona ja normaalit arkisetkin askareet tuntuvat ylipääsemättömän raskailta. valvon yöt ja nukun myöhään iltapäivään asti, lykkään velvollisuuksiani ja makaan päivät sohvalla murehtimassa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. olen saanut kummallisia oireita, kuten lihasten nykimistä, rytmihäiriöitä, lihas-ja nivelsärkyä, niska-hartiakipuja, lihasten heikkoutta, ruokahaluttomuutta, selittämätöntä väsymystä, ihon kihelmöintiä... lista on loputon. listasin äsken ranskalaisilla viivoilla asioita jotka ovat viimeisen puolen vuoden sisällä ahdistaneet minua niin paljon, etten ole saanut nukutuksi, ja parissa minuutissa listassa oli yli 20 asiaa. :/ eniten pelkään terveyteni puolesta, epäilen milloin ms-tautia, milloin alsia tai syöpää. en jaksa edes suunnitella tulevaisuuttani, koska olen varma että kuolen kohta kuitenkin. kiva jos joku jaksoi lukea, oli vain pakko saada purkautua jonnekin. ja olen siis 22-vuotias nainen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kirjoitin juuri äsken tämän ja mietin onko itselläni sama vika. Kirjoittamani lisäksi on tullut myös noita oireita aika samaan tyyliin kuin kuvasit ja paniikkikohtaukset ovat meinanneet iskeä tai iskeneet myös. http://www.vauva.fi/keskustelu/4450484/ketju/maarittamaton_yleistynyt_ahdistuneisuushairio

Vierailija
2/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. jatkaa, käy lääkärissä tuosta, voit saada lääkkeitä ja apua muutenkin. Itselläni on kyllä määrittämätön ahdistuneisuushäiriö todettu, mutten ole varma ovatko omat oireeni siitä vai mistä johtuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään vielä, että viimeaikoina ahdistus on aiheuttanut myös päihteiden liikakäyttöä. juon vähintään kahtena päivänä viikossa itseni kaatokänniin ja olen poltellut myös pilveä. näistäkin tulee huono omatunto joka lisää ahdistusta. olen saanut kesäksi töitä ja hakenut kouluunkin, mutta en siksi että haluaisin opiskella vaan koska yritän vielä viimeisillä voimillani vaikuttaa normaalilta ihmiseltä. olen sairaalloinen perfektionisti ja ahdistun entisestään jokaisesta pienestäkin epäonnistumisestani. en halua kohta enää elää mutta silti pelkään kuolemaa. olisi varmaan syytä hankkia ammattiapua, mutta pienellä paikkakunnalla sitä ei ole helppoa saada. mietin vain että onko tämä ahdistuneisuushäiriö, masennusta vai mitä... olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia. ap

Vierailija
4/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta ja ahdistuneisuutta. Kuulostaa juuri niiltä. -edelleen 2. viestin kirjoittaja

Vierailija
5/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:48"]Moi! Kirjoitin juuri äsken tämän ja mietin onko itselläni sama vika. Kirjoittamani lisäksi on tullut myös noita oireita aika samaan tyyliin kuin kuvasit ja paniikkikohtaukset ovat meinanneet iskeä tai iskeneet myös. http://www.vauva.fi/keskustelu/4450484/ketju/maarittamaton_yleistynyt_ahdistuneisuushairio
[/quote]

hei, kiva kun vastasit. tutulta kuulostaa, itseänikin mietityttää jatkuvasti se mitä muut minusta ajattelevat. tuo kännäämiseni luonnollisesti vain pahentaa asiaa, koska kännissähän tunnetusti tulee tehtyä kaikenlaista typerää.

millaisia fyysisiä oireita sulla on tarkalleen ottaen ollut?

ap

Vierailija
6/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:48"]Moi! Kirjoitin juuri äsken tämän ja mietin onko itselläni sama vika. Kirjoittamani lisäksi on tullut myös noita oireita aika samaan tyyliin kuin kuvasit ja paniikkikohtaukset ovat meinanneet iskeä tai iskeneet myös. http://www.vauva.fi/keskustelu/4450484/ketju/maarittamaton_yleistynyt_ahdistuneisuushairio [/quote] hei, kiva kun vastasit. tutulta kuulostaa, itseänikin mietityttää jatkuvasti se mitä muut minusta ajattelevat. tuo kännäämiseni luonnollisesti vain pahentaa asiaa, koska kännissähän tunnetusti tulee tehtyä kaikenlaista typerää. millaisia fyysisiä oireita sulla on tarkalleen ottaen ollut? ap

[/quote]

Oikeastaan kaikkia kuvaamiasi kropan pettämiseen saakka ja myös palelemista, lihasjännitystä, turvotusta, puutumista, vapinaa, ylivirittyneisyyttä, huimaamista, epätodellista oloa, varmaankin ihan kaikkia mitä löytyy kun ahdistusoireista lukee... Mietin voiko kaikki johtua paniikkihäiriöstä tai muusta ahdistuneisuushäiriöstä vai onko muutakin? Pelottaa minuakin.

Vierailija
7/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa, perfektionismi ja huono omatunto / itsetunto vaikuttavat tutuilta myös, olen itse yrittänyt ylittää voimani jo monia vuosia huonolla menestyksellä samoista syistä kuin sinäkin. Et ole yksin! (tai siis ainoa)

Vierailija
8/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:59"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:48"]Moi! Kirjoitin juuri äsken tämän ja mietin onko itselläni sama vika. Kirjoittamani lisäksi on tullut myös noita oireita aika samaan tyyliin kuin kuvasit ja paniikkikohtaukset ovat meinanneet iskeä tai iskeneet myös. http://www.vauva.fi/keskustelu/4450484/ketju/maarittamaton_yleistynyt_ahdistuneisuushairio [/quote] hei, kiva kun vastasit. tutulta kuulostaa, itseänikin mietityttää jatkuvasti se mitä muut minusta ajattelevat. tuo kännäämiseni luonnollisesti vain pahentaa asiaa, koska kännissähän tunnetusti tulee tehtyä kaikenlaista typerää. millaisia fyysisiä oireita sulla on tarkalleen ottaen ollut? ap

[/quote]

Oikeastaan kaikkia kuvaamiasi kropan pettämiseen saakka ja myös palelemista, lihasjännitystä, turvotusta, puutumista, vapinaa, ylivirittyneisyyttä, huimaamista, epätodellista oloa, varmaankin ihan kaikkia mitä löytyy kun ahdistusoireista lukee... Mietin voiko kaikki johtua paniikkihäiriöstä tai muusta ahdistuneisuushäiriöstä vai onko muutakin? Pelottaa minuakin.
[/quote]

tutulta kuulostaa nuokin oireet. itse olen saanut kehiteltyä itselleni järkyttävän sairauksien ja kuolemanpelon joka todellakin vie jo elämänhalun. välillä haluaisin vain tehdä itsemurhan, ettei tarvitsisi kuolla hitaasti ja tuskallisesti johonkin sairauteen. saitko tähän siis jotain lääkkeitä, ja ovatko auttaneet yhtään? ap

Vierailija
9/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 04:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:59"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:55"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 03:48"]Moi! Kirjoitin juuri äsken tämän ja mietin onko itselläni sama vika. Kirjoittamani lisäksi on tullut myös noita oireita aika samaan tyyliin kuin kuvasit ja paniikkikohtaukset ovat meinanneet iskeä tai iskeneet myös. http://www.vauva.fi/keskustelu/4450484/ketju/maarittamaton_yleistynyt_ahdistuneisuushairio [/quote] hei, kiva kun vastasit. tutulta kuulostaa, itseänikin mietityttää jatkuvasti se mitä muut minusta ajattelevat. tuo kännäämiseni luonnollisesti vain pahentaa asiaa, koska kännissähän tunnetusti tulee tehtyä kaikenlaista typerää. millaisia fyysisiä oireita sulla on tarkalleen ottaen ollut? ap [/quote] Oikeastaan kaikkia kuvaamiasi kropan pettämiseen saakka ja myös palelemista, lihasjännitystä, turvotusta, puutumista, vapinaa, ylivirittyneisyyttä, huimaamista, epätodellista oloa, varmaankin ihan kaikkia mitä löytyy kun ahdistusoireista lukee... Mietin voiko kaikki johtua paniikkihäiriöstä tai muusta ahdistuneisuushäiriöstä vai onko muutakin? Pelottaa minuakin. [/quote] tutulta kuulostaa nuokin oireet. itse olen saanut kehiteltyä itselleni järkyttävän sairauksien ja kuolemanpelon joka todellakin vie jo elämänhalun. välillä haluaisin vain tehdä itsemurhan, ettei tarvitsisi kuolla hitaasti ja tuskallisesti johonkin sairauteen. saitko tähän siis jotain lääkkeitä, ja ovatko auttaneet yhtään? ap

[/quote]

Otan pahimpaan oloon opamoxia tai diapamia, ne auttavat. Joskus harvoin otan tenoxin nukkumaanmennessä, mutta se aiheuttaa aamulla sekavuutta joten vältän sitä. Huomaisin tarvitsevani pysyvän lääkityksen, joka auttaisi vastaavalla tavalla. Lääkärit ovat tarjonneet masennuslääkitystä, mutta minulla lienee lääkeyliherkkyys ja saan sivuoireita lääkkeistä nykyisin. En uskalla aloittaa mitään ssri-lääkitystä tällaiseen. On myös paljon huonoja kokemuksia lääkkeistä, minua diagnosoitiin väärin vuosikausia ja lääkittiin raskaasti mm. skitsofreniaan ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, mutta myöhemmin nuo diagnoosit kumoutuivat. Tällä hetkellä papereissani on ollut pitkään vain masennus ja määrittämätön tai yleinen ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
10/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta! itse olen vähän arka kaikkien lääkkeiden suhteet, eikös ainakin diapam ole aika tujua tavaraa? vielä kun mulla on ollut kaikenlaista "päihdeongelmaa" jo muutenkin niin pelkään jääväni koukkuun johonkin lääkkeeseen, vaikka mitään pillereitä en ole koskaan käyttänyt päihdetarkoituksessa. tämä täällä jutteleminenkin auttaa jo vähän, kun tietää ettei ole ainoa joka tällaisesta kärsii. :) vaikka eihän tätä oloa kenellekään muulle toivoisi. ap

Vierailija
11/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 04:13"]kiitos vastauksesta! itse olen vähän arka kaikkien lääkkeiden suhteet, eikös ainakin diapam ole aika tujua tavaraa? vielä kun mulla on ollut kaikenlaista "päihdeongelmaa" jo muutenkin niin pelkään jääväni koukkuun johonkin lääkkeeseen, vaikka mitään pillereitä en ole koskaan käyttänyt päihdetarkoituksessa. tämä täällä jutteleminenkin auttaa jo vähän, kun tietää ettei ole ainoa joka tällaisesta kärsii. :) vaikka eihän tätä oloa kenellekään muulle toivoisi. ap
[/quote]

*suhteen eikä suhteet (ikuinen perfektionisti)
ap

Vierailija
12/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla on todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Juuri tuollaisia fyysisiä oireita ja lisäksi ahdistus kaikesta mm. Als ja ms-taudin pelkääminen. Kärvistelin 5 vuotta ennen ku hain apua. Onneksi hain. Oon nyt käyny terapiassa kaks vuotta ja lisäks mielialalääke. Suosittelen lämpimästi avun hakemista!!!

Vierailija
13/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 04:19"]Hei! Mulla on todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Juuri tuollaisia fyysisiä oireita ja lisäksi ahdistus kaikesta mm. Als ja ms-taudin pelkääminen. Kärvistelin 5 vuotta ennen ku hain apua. Onneksi hain. Oon nyt käyny terapiassa kaks vuotta ja lisäks mielialalääke. Suosittelen lämpimästi avun hakemista!!!
[/quote]

"ihana" kuulla että on muitakin! miten ihmeessä selvisit hengissä viisi vuotta, minusta tuntuu etten jaksa kohta enää päivääkään. täytyy varmaan tosissaan alkaa varailemaan aikaa jonnekin psykoterapiaan(?), vai täytyykö sinne saada lääkäriltä lähete?

ja noista fyysisistä oireista kysyisin vielä sen verran, että oliko sullakin näitä lihasten nykimisiä joka puolella kroppaa? sellaisia ärsyttäviä elohiiriä, pulputuksia ja ihan kunnon nykäisyjä. nämä ovat minulla suurin huolenaihe tällä hetkellä, pelkään että ovat merkki jostain vaarallisesta. :/
ap

Vierailija
14/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 04:13"]

kiitos vastauksesta! itse olen vähän arka kaikkien lääkkeiden suhteet, eikös ainakin diapam ole aika tujua tavaraa? vielä kun mulla on ollut kaikenlaista "päihdeongelmaa" jo muutenkin niin pelkään jääväni koukkuun johonkin lääkkeeseen, vaikka mitään pillereitä en ole koskaan käyttänyt päihdetarkoituksessa. tämä täällä jutteleminenkin auttaa jo vähän, kun tietää ettei ole ainoa joka tällaisesta kärsii. :) vaikka eihän tätä oloa kenellekään muulle toivoisi. ap

[/quote]

Eivät ole oikein käytettynä kovin tujua tavaraa, riippuu kuitenkin ihmisestä miten paljon vaikuttavat ja mitkä lääkkeet sopivat. Jos ottaa huvikseen, niin vaikuttavat väärällä tavalla, mutta oireisiin yleensä oloa normalisoiden. Tietääkö muuten kukaan, onko tällaiseen hyvää säännöllistä lääkitystä olemassa?

Vierailija
15/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen aika lääkärille, sieltä lähete erikoissairaanhoitoon (psyk.poli tms.) ja sen jälkeen hakemusta Kelan kuntouttavaan psykoterapiaan. Vaativat vähintään kolmen kuukauden hoitosuhteen ja B-lausunnon, jonka saat polilta. Lääkitystä kannattaa kokeilla, vaikka ei se autuaaksi tee ilman terapiaa. Itsehoitoon löytyy kirjallisuutta ja netistäkin neuvoja, ei ne ota jos ei annakaan!

Vierailija
16/16 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein elämästä ilo puuttuu ja ahdinko koettelee, elämästä on otettava kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän