Palstan Persut: Mistä kuluista pitäisi Suomessa leikata?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:24"]En ole persu, mutta noista eduskunnan ulkopuolelle pudonneiden entisten kansanedustajien järkyttävän suurista sopeuttamiseläkkeistä voisi leikata ja rajusti. Vähän on erilaiset tulot heillä kuin tavallisella työttömyyskorvausta saavalla työttömällä. Tiedä vaikka saisivat vielä ties mitä muhkeita etuisuuksia tuohon päälle lisäksi. [/quote] Ja montako euroa tällä säästettäisiin?
[/quote]
Aika monta, tarkkaa summaa en jaksa laskea, mutta jostain on hyvä aloittaa.
Kansanedustajien määrä voitaisiin vähentään 50-100 kansanedustajaan. Miksi Suomella pitää olla tämänkokoisena maana 200 kansanedustajaa, kun monessa paljon suuremmassakin valtiossa niitä on vähemmän.
Lisäksi kaikkien ministerien ja kansanedustajien avustajien määrää vähennettävä. Joillakin on useita avustajia. Avustajien määrä vähennettävä siten, että avustajia vain yksi yhdelle edustajalle.
Kaikesta taiteesta voisi leikata ja laittaa taitelijat tekemään tuottavaa työtä!!
- tuulivoima ja muut ympäristötuet jotka lähinnä vääristää kilpailua. Tähän menee miljardi vuodessa.
- kehitysapu puolitettava vaikka 500miljoonaan. Sekin ihan hyvä summa.
- kuntien toimihenkilöiden määrää vähennettävä, ansiosidonnaisiin katto, eläkkeisiin katto.
Siinä on jo pari miljardia kasassa. Lisää löytyy kyllä. Onhan näistä puhuttu.
Olen Persu. Leikkaisin maahanmuutosta, Ylestä, yritystuista, maataloustuista, EU-maksuista, ammattiliittojen maksujen verovähennysoikeudesta, taiteesta ja kulttuurista, pakkoruotsituksesta, lapsilisistä ja erityisesti kaikista sosiaalituista.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:40"]Olen Persu. Leikkaisin maahanmuutosta, Ylestä, yritystuista, maataloustuista, EU-maksuista, ammattiliittojen maksujen verovähennysoikeudesta, taiteesta ja kulttuurista, pakkoruotsituksesta, lapsilisistä ja erityisesti kaikista sosiaalituista.
[/quote] Maataloustuista? Keskustan kanssa hallitukseen?
Laittaisin kaiken taiteen ja kulttuurin jäihin. Tulisi miljardi säästö siitäkin jos huuhaa alojen valtiorahoitteiset koulutukset lakkautettaisiin. Lisäksi lakkauttaisin yliopistoja. Suomen kokoinen pieni maa ei tarvitse kuin kaksi yliopistoa, yhden etelä-suomeen ja yhden pohjois-suomeen.
on ajateltava mitä ihminen tarvitsee elääkseen eli terveysmenoista en leikkaisi. Kaikesta turhasta leikkaisin ja turhaa riittää. Leikkaisin maahanmuuttokuluista ja kehitysavusta ja pakkoruotsituksesta kaiken mitä voi.
Lapsilisät pois rikkailta, veroprosentti hiukan ylemmäs todella paljon tienaavilta, pääomatulojen verotus tarkistettava ylöspäin. Kehitysapu lopetettava tai ainakin puolitettava, eu-jäsenmaksun alennushakemus heti vetämään (käsittääkseni Suomi on niitä harvoja eu-maita jotka eivät hakemusta ole tehneet). Sosiaaliturvan harkinnanvaraisuus yhtenäistettävä ja tarkistettava mihin harkinnaisuutta voi käyttää esim.käytetty pesukone/kalusteet/lastenvaunut ok, vaaterahaa tmv vain "lainaksi" tai kokonaan pois.
Siinä nyt aluksi. Mutta kukas mua kuuntelis, Soinikaan ei taida täällä päivystää.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:33"]
Kokkareiden palkoista.
[/quote]
Heh, kateellinen luuseri pääsi kertomaan mielipiteensä -ihanaa! :)
Olisit opiskellut enemmän ja fiksummin niin ei tarvitsisi tuntea alemmuudentunnetta noin paljoa.
Mutta hei -ei elämästä anneta arvosanaa.
Ylessä muuten löytyisi leikattavaa. Kasvanut aivan liian pulskaksi organisaatioksi. Pari televisiokanavaa ja radio kanava tai kaksi riittäisi ihan hyvin. Suomessahan on 60% toimittajista muutenkin ylellä töissä.. hyväpelityöpaikkoja vasuripiireissä luoduista suhteista.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:40"]Olen Persu. Leikkaisin maahanmuutosta, Ylestä, yritystuista, maataloustuista, EU-maksuista, ammattiliittojen maksujen verovähennysoikeudesta, taiteesta ja kulttuurista, pakkoruotsituksesta, lapsilisistä ja erityisesti kaikista sosiaalituista. [/quote] Maataloustuista? Keskustan kanssa hallitukseen?
[/quote]
Sanoin vain mielipiteeni. Nykyinen Persujen tilanne melko toivoton. Sitäpaitsi suuri osa Persuista on vasureita ja muutenkin vettyneitä. Minä olen natsi. Olen kansalliskapitalisti. Olen kuitenkin Persu, sillä se oli vähiten huonoin vaihtoehto.
1. Kansanedustajien määrä puolitettava ja jäljelle jäävien palkat "jäädytettävä" ainakin 5 ksi vuodeksi.
2. Eläkkeelle jääneiden kansanedustajien ja myös entisten pressojen eläkkeistä ainakin kolmannes pois.
3. Kaikki mam/pakolais/tms apu lakkautettava 10 vuodeksi. Myöskään mitään lainoja ei myönnetä lisää ja entisetkin pyritään velkomaan pois. Täällä olevat mamut tms palautettava omiin maihinsa. Siis EI työperäisiä tarkoitan.
4. Lapsilisät tasaisiksi, 1-5 lasta 150e per lapsi, kuudennesta alkaen 0e.
5. Alkoholistit tai vastaavat hoidetaan kuntoon enintään 2 kertaa, jos sittenkin lyös lössiksi niin jätetään hoitamatta.
6. Puretaan pyrokratiaa, esim työkkäri, Kela, sossu...järjetöntä että työtön/ opiskelija joutuu asioimaan kakissa kolmessa.
7. Pakkoruotsi virastoissa ja muualla. Se pois niin säästyy siinäkin jokunen euro.
8. Pääomaverotus käyttöön.
Verot alas. Vähintään puoleen nykyisestä. Samoin ruoan hinta ja asuntojen vuokrat. Näistä leikkauksista voisi aloittaa. Tekisi hyvää kassalle.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:47"]
Ylessä muuten löytyisi leikattavaa. Kasvanut aivan liian pulskaksi organisaatioksi. Pari televisiokanavaa ja radio kanava tai kaksi riittäisi ihan hyvin. Suomessahan on 60% toimittajista muutenkin ylellä töissä.. hyväpelityöpaikkoja vasuripiireissä luoduista suhteista.
[/quote]
miksi pitää olla televisio, kun kaikilla on netti? Yleä turhempaa ei ole. Jos koko ylen lakkauttaisi ei kukaan sen takia kuolisi ainakaan nälkään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:40"]Olen Persu. Leikkaisin maahanmuutosta, Ylestä, yritystuista, maataloustuista, EU-maksuista, ammattiliittojen maksujen verovähennysoikeudesta, taiteesta ja kulttuurista, pakkoruotsituksesta, lapsilisistä ja erityisesti kaikista sosiaalituista. [/quote] Maataloustuista? Keskustan kanssa hallitukseen?
[/quote]
Sanoin vain mielipiteeni. Nykyinen Persujen tilanne melko toivoton. Sitäpaitsi suuri osa Persuista on vasureita ja muutenkin vettyneitä. Minä olen natsi. Olen kansalliskapitalisti. Olen kuitenkin Persu, sillä se oli vähiten huonoin vaihtoehto.
[/quote]
Ja varmaankin siirryn kyllä seuraavissa vaaleissa äänestämään taas Kokoomusta.
Pieni- ja keskituloisten kantasuomalaisten lapsilisiä pitää lisätä ja kannustaa synnyttämään enemmän lapsia.
Hahah, ei helv... Eletään siis pian savupirteissä kasvattaen lehmää ja nauriita hengenpitimiksi. Mutta onnellisina, kun tiede ja kulttuuri on poiskitketty!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:49"]Verot alas. Vähintään puoleen nykyisestä. Samoin ruoan hinta ja asuntojen vuokrat. Näistä leikkauksista voisi aloittaa. Tekisi hyvää kassalle.
[/quote]
Tämä. Palkka nousee syksyllä 5 senttiä/tunti (säälittävää,kiitos pam) ja vuokra nousee 50/kk. Palkkaan tulee siis n.6 euroa/kk (30 tunnin työsopimus)lisäys. Mikä tässä ei oikein täsmää?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:57"]
Hahah, ei helv... Eletään siis pian savupirteissä kasvattaen lehmää ja nauriita hengenpitimiksi. Mutta onnellisina, kun tiede ja kulttuuri on poiskitketty!
[/quote]
Tiedettäkin on tarpeellista, kuten lääketiede. Mutta kaikki turha suun pieksentä ja maalin roiskuttelu ja pianon pimputtelu yliopistoissa ei ole mitään tiedettä.
Kokkareiden palkoista.