Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kuivaavasta pesukoneesta?

Vierailija
02.01.2022 |

Onko kuivaava pesukone hyvä yhden ihmisen talouteen? Pesutorni ei mahdu, joten mietin tuollaista. Onko kokemuksia puolesta ja vastaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että älä osta jos pystyt pyykkisi kuivaamaan esim. pyykkitelineellä. Eihän nuo kauheesti maksa mutta tuskin tulet sitä kuivaustoimintoa paljoa käyttämään.

Vierailija
2/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea olis just vähentää kuivaustelineen käyttöä. Kuka sitä jatkuvasti olohuoneeseensa haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin myös kuivaavasta pesukoneesta, koska erillistä kuivuria ei kylppäriin mahdu. Tutkin ja vertailin koneita ja yllätyin kun minulle selvisi että se kuivaustoiminto käyttää vettä. Se että kone kuluttaa kuivaamiseen sekä vettä että sähköä, sai minut luopumaan koko ideasta. Liputan pyykkini kuivaksi kuivaustelineellä vastaisuudessakin.

Vierailija
4/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut, mutta vähän tuli käytettyä kuivaustoimintaa. Se johtui lähinnä siitä, että ainakin

meidän koneessa oli tosi pitkät ohjelmat ja kesti monta tuntia, kun pesi ja kuivasi pyykit..

Vierailija
5/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaava pesukone on. Ollut jo liki 9 vuotta. Oikeastaan vain untuvatakit kuivaan siinä, muuten tykkään laittaa narulle. Säästyy sillälailla aikaakin, kun kuivaus veisi useamman tunnin, niin ei tarvii vahtia vaan narulle kuivumaan ja muita hommia tekemään.

Vierailija
6/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuivannut kunnolla, jätti ihan reilusti kosteaksi vaikka kesti älyttömän kauan. Inhoan myös kaikkia kuivaustelineviritelmiä yms joten asunto määräytyi sen mukaan minne mahtui kunnon pesutorni.

Vierailija
7/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaava pesukone on. Ollut jo liki 9 vuotta. Oikeastaan vain untuvatakit kuivaan siinä, muuten tykkään laittaa narulle. Säästyy sillälailla aikaakin, kun kuivaus veisi useamman tunnin, niin ei tarvii vahtia vaan narulle kuivumaan ja muita hommia tekemään.

Siis istutko sinä siinä edessä ihmettelemässä koneen pyörintää? Itse laitan pyykkikoneen päälle aamulla ja menen muihin kotitöihin, kun muistan käyn laittamassa pyykit koneesta kuivuriin ja lähden taas muihin kotihommiin. Kuivuri ilmoittaa äänimerkillä kun on valmis jonka jälkeen avaan kuivurin ja viikkaan pyykit pois kun ehdin. Paljon enemmän aikaa minulla kuluisi pyykkien ripustamiseen.

Vierailija
8/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rummunhan voi asentaa muuallekin kuin pesuhuoneeseen. Sehän ei vaadi mitään viemäröintiä. Huonoja kokemuksia noista pesevistä ja kuivaavista koneista. Ohjelmat kestää pirun kauan, ei tule tarpeeksi kuivaa, eikä kuivauskapasiteetti ole yhtä iso kuin koneen pesukapasiteetti. Ihan järjetöntä.

Vierailija
9/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis istutko sinä siinä edessä ihmettelemässä koneen pyörintää? Itse laitan pyykkikoneen päälle aamulla ja menen muihin kotitöihin, kun muistan käyn laittamassa pyykit koneesta kuivuriin ja lähden taas muihin kotihommiin. Kuivuri ilmoittaa äänimerkillä kun on valmis jonka jälkeen avaan kuivurin ja viikkaan pyykit pois kun ehdin. Paljon enemmän aikaa minulla kuluisi pyykkien ripustamiseen.

Pitää kato viilata pilkkua vakuutusyhtiöiden takia. Vahtimatta kun ei saisi jättää.

Vierailija
10/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen rummunhan voi asentaa muuallekin kuin pesuhuoneeseen. Sehän ei vaadi mitään viemäröintiä. Huonoja kokemuksia noista pesevistä ja kuivaavista koneista. Ohjelmat kestää pirun kauan, ei tule tarpeeksi kuivaa, eikä kuivauskapasiteetti ole yhtä iso kuin koneen pesukapasiteetti. Ihan järjetöntä.

Kuivausrumpu aiheuttaa ympärilleen kondensiovettä ja nostaa lämpötilaa. En laittaisi sitä paikkaan jossa ei ole kunnollista kosteussuojausta.

Vierailija
11/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kato viilata pilkkua vakuutusyhtiöiden takia. Vahtimatta kun ei saisi jättää.

Eipä se ole vahtimatta jos olen samassa asunnossa koneen kanssa. Ei edes vakuutusyhtiön mielestä.

Vierailija
12/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin saman syyn vuoksi, mutta en ole pari kokeilukertaa enempää kuivannut. Lakanoita varten lähinnä, mutta menevät ryppyyn. Lämpöä tulee paljon.

Vierailija
13/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kuivaava pyykkikone reilut kahdeksan vuotta. Siis se yksi ja sama kone. Oli vielä halpismalli mutta niin vaan toimii hyvin edelleen. Vain hyviä kokemuksia siis.

Kone on hieman normaalia pienempi, eli ei niin syvä kuin pyykkikoneet yleensä. Tämäkin säästää tärkeitä senttejä. Pestä voi kuusi kiloa ja kuivattaa neljä. Tämä ei haittaa koska sinkkutaloudessa ei tahdo saman väristä pyykkiä tulla kuutta kiloa koneelliseen.

Ihan paras hankinta! Kuivauksen voi asettaa samalla kuin pesuohjelman. Ajattele, lykkää pyykit koneeseen ja seuraava homma onkin sitten viikata puhtaat kuivat pyykit kaappiin.

Pikkuhepenille ja pyykeille joita ei voi kuivata, mulla on Oskarin oksa kylppärissä. On tosiaan ihanaa kun ei tarvitse telineen kanssa taiteilla!

Voin suositella. Eikä kuivaustoimintoa pakko ole käyttää. Mutta on se vaan kiva. Tulee niin pehmoiset sukat ja pyyhkeet sun muut.

Vierailija
14/23 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle mahtuu sivustatäytettävä kone, silloin varmaan mahtuu myös pesutorni. Jos sillä koneen kohdalla on yläkaappi, poista se. Jos mahtuu vain päältätäytettävä kone, et varmaan saa edes kuivaavaa konetta. Niitä ei taida edes olla tällä hetkellä myynnissä, itsekin olen sellaista mökille etsinyt enkä ole löytänyt.

Vierailija
15/23 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle mahtuu sivustatäytettävä kone, silloin varmaan mahtuu myös pesutorni. Jos sillä koneen kohdalla on yläkaappi, poista se. Jos mahtuu vain päältätäytettävä kone, et varmaan saa edes kuivaavaa konetta. Niitä ei taida edes olla tällä hetkellä myynnissä, itsekin olen sellaista mökille etsinyt enkä ole löytänyt.

Ei välttämättä mahdu, kuten ei minullekaan (olen edellinen kirjoittaja).

Kylppärissäni on pesukoneen yllä seinässä lämpöpatteri ja siinä vielä melkolailla, sanoisin seinästä mitattuna 15 cm ulos tuleva termostaatti. Samoin toisella sivulla on kymmenisen senttiä seinästä ulos tököttävä vedenottohana.

Ei mene päällekkäin pesutoni.

Vierailija
16/23 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollainen vuokrakämpässä, onneksi ei omana. Se oli toissa vuoden malli LG:ltä

Kuivaamaan pystyi vain froteepyyhkeitä. Kaikki muu kuivui niin hirveille rypyille, että silittäminenkään ei auttanut. Vaatteita en uskaltanut pestä kuivausohjelmalla ollenkaan.

Kaiken lisäksi koneesta lähti kuivatessa kauhea muovinen haju, joka tarttui niihin pyyhkeisiinkin joita pesin. En tiedä, kauanko olisi pitänyt haihdutella uutta konetta. Käytin kuivaustoimintoa kai viitisen kertaa kunnes palasin vanhaan tyyliin.

Vierailija
17/23 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisessä asunnossa oli ja jäin kaipaamaan sitä. Tosi kätevä kun ei tarvitse kuivaustelineen kanssa aina vehtailla.

Vierailija
18/23 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollainen vuokrakämpässä, onneksi ei omana. Se oli toissa vuoden malli LG:ltä

Kuivaamaan pystyi vain froteepyyhkeitä. Kaikki muu kuivui niin hirveille rypyille, että silittäminenkään ei auttanut. Vaatteita en uskaltanut pestä kuivausohjelmalla ollenkaan.

Kaiken lisäksi koneesta lähti kuivatessa kauhea muovinen haju, joka tarttui niihin pyyhkeisiinkin joita pesin. En tiedä, kauanko olisi pitänyt haihdutella uutta konetta. Käytin kuivaustoimintoa kai viitisen kertaa kunnes palasin vanhaan tyyliin.

Tämä hajuasia! Hyi vit....Karmee käry vaatteisiin ja ne on yleensä ihan tulikuumia ku luukku aukeaa. Ni7n ja kestää tosiaan 2 tuntia pesu ja neljä kuivaus 🤨 Ei hyvä vempele...

Vierailija
19/23 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut nyt pari vuotta ja oon ollu tyytyväinen! Kuivaus toimii lämpöpumppu - tekniikalla eli ei kuluta niin paljoa sähköä.

Kuivaus - toimintoa tulee käytettyä siis ihan säännöllisesti, toki osa vaatteista on sellaisia, joita ei saa kuivata ollenkaan. Mutta esim. pyyhkeistä tulee kuivaamalla ihanan pehmeitä :)

Vierailija
20/23 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hajuasia! Hyi vit....Karmee käry vaatteisiin ja ne on yleensä ihan tulikuumia ku luukku aukeaa. Ni7n ja kestää tosiaan 2 tuntia pesu ja neljä kuivaus 🤨 Ei hyvä vempele...

Ei tosiaan oo normaalia tuo haju, on varmaan jäänyt putsaamatta kone uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme