Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassasitko soittamalla asiakaspalveluun? Näin saat omasi takaisin. (linkki)

Vierailija
21.04.2015 |

http://www.digitoday.fi/mobiili/2015/04/21/hassasitko-soittamalla-asiakaspalveluun-nain-saat-omasi-takaisin/20154995/66

Asiakkaan kannattaa ottaa yhteyttä suoraan yrityksen ja tehdä reklamaatio, jos hän on soittanut yrityksen kalliiseen asiakaspalvelunumeroon esimerkiksi peruessaan tuotteen tai palvelun. Näin neuvotaan Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.

 

– Kuluttajan kannattaa laittaa reklamaatio siitä, minkä hinnan hän on maksanut yli, sanoo Kuluttaja- ja kilpailuviraston lakimies Miina Ojajärvi.

 

Kesäkuussa voimaan astuneen lain mukaan yritysten on tarjottava jo olemassa oleville asiakkailleen kohtuuhintainen asiakaspalvelunumero. Numeroon soittaminen saa maksaa enintään 0,088 euroa minuutilta tai kuluttajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan. Uusilta asiakkailta yritykset saavat laskuttaa näitä hintoja enemmän.

 

Vanhojen asiakkaiden pitää pystyä numerossa kohtuuhintaisesti irtisanoa sopimuksensa, valittaa virheestä tai selvittää laskutusepäselvyyksiä.

 

Ojajärvi neuvoo, että reklamaatioon liitteeksi voi laittaa kopion puhelukohtaisesta erittelystä. Maksullisiin yritysnumeroihin soitetut puhelut näkyvät yleensä puhelinlaskuissa, koska ne eivät kuulu matkapuhelimissa suosittuihin pakettihintoihin.

 

Erittelyn lähettäminen ei tosin pitäisi olla välttämätöntä, koska yritykset tietävät, kuinka paljon niiden omiin palvelunumeroihin soittaminen maksaa.

 

Kilpailu- ja kuluttajaviraston joulukuussa tekemän tutkimuksen mukaan noin 200:lla yrityksen asiakaspalvelunumeron hinta oli enemmän kuin laki sallii tai hintaa ei ollut ilmoitettu ollenkaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi