Mihin sijoitut poliittisella kartalla? (testi)
Ja mitä puoluetta äänestit? https://www.politicalcompass.org/test/
Äänestin itse persuja ja sijoitun talousakselista piirun verran vasemmalle, 1/10, ja arvoakselilla olen erittäin liberaali, 6/10, jossa 10 on kaikkein liberaalein.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:59"]Talous -3 (hieman vasemmisto), liberaali-konservatiivi -4 (hieman liberaali).
[/quote]
Niin ja persut oli puolue.
Talous: vasemmisto -2.67, liberaali vs. konservatiivi: liberaali -3.50
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:12"]Talous: vasemmisto -2.67, liberaali vs. konservatiivi: liberaali -3.50
[/quote]
En äänestänyt nyt, mutta viime eduskuntavaaleissa äänestin vihreitä.
Aika keskelle tuota Libertarian right -neliötä. Oikeisto vs. vasemmisto 4,63 ja konservatiivi vs. liberaali -4,67. Eli oikeistoliberaali siis. Äänestin Kokoomusta.
Vasemmisto -5.0 ja liberaali -2,92. Äänestin Vihreitä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:22"]
Ja mitä puoluetta äänestit? https://www.politicalcompass.org/test/
Äänestin itse persuja ja sijoitun talousakselista piirun verran vasemmalle, 1/10, ja arvoakselilla olen erittäin liberaali, 6/10, jossa 10 on kaikkein liberaalein.
[/quote] Miksi äänestit persuja? Tuon kartan mukaan olisivat arvoasteikolla täysin vastakkaisella kannalla. Talousakselissa hieman oikealla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:59"]Talous -3 (hieman vasemmisto), liberaali-konservatiivi -4 (hieman liberaali). [/quote] Niin ja persut oli puolue.
[/quote] Kysyn myös sinulta, miksi äänestit persuja, ovat enemmän oikealla ja konservatiivisia.
Olen melko vahvasti vasemmistoliberaali, äänestin yllättäen vasemmistoa. (talous -7, arvot -6)
Gandhin kanssa samassa ja äänestin vihreitä. Joissain muissa testeissä olen ollut liberaalimpi.
Economic Left/Right: -5.75
Social Libertarian/Authoritarian: -2.21
Economic Left: -1.88
Social Libertarian: -3.59
Minä osuin melko tarkkaan Gandhin kanssa samalle kohdalle. Kävin äänestämässä, mutta äänestin tyhjää, koska en usko enää tähän järjestelmään tällaisena :)
Economic Left/Right: 6.63
Social Libertarian/Authoritarian: 8.15
Hitlerin ja Thatcherin välissä. Äänestin PS.
Economic Left/Right: -5.75 (eli vasemmalla)
Social Libertarian/Authoritarian: -4.56 (eli liberaali)
Eli lähellä Gandhia olin :DD Äänestin persua.
Economic Left/Right: -9.88
Social Libertarian/Authoritarian: -9.9
Eli äärivasemmistoa ollaan. Äänestin kesyn vasemmistoa puoluetta: Vasemmistoliittoa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:58"]Economic Left/Right: -5.75 (eli vasemmalla)
Social Libertarian/Authoritarian: -4.56 (eli liberaali)
Eli lähellä Gandhia olin :DD Äänestin persua.
[/quote]
Ja mulla tuli muuten vaalikoneessa tämä persu jota äänestin, häntä lähempänä oli vain joku piraattipuoleen tmv jäsen. Tokikaan en tehnyt päätöstä yksin vaalikoneen perusteella vaan mietin tarkkaan eri vaihtoehtoja :)
-8 ja -6. En tiennytkään olevani näin vasemmalla ja liberaali. Äänestin demaria, aina ennen vihreitä.
Economic Left/Right: -5.0
Social Libertarian/Authoritarian: -4.46
Äänestin vihreitä.
Veikkaan, että moni koulutettu on vasemmistolaisempi ja liberaalimpi kuin kuvitteleekaan.
Talous -3 (hieman vasemmisto), liberaali-konservatiivi -4 (hieman liberaali).