Jounin kaupan facebook-arvonnoista...
Siis tämä some-aktiivinen kauppias joka järjestää usein arvontoja tyyliin "Jos saamme kaupan fb-sivuille xx tuhatta tykkääjää xx mennessä niin arvon 10.000 euroa rahaa puhtaana käteen" ja itse on tämä kauppias sanonutkin haastatteluissa että järjestää näitä arvontoja useimmiten vaan sen tähden, että ihmiset tykkäis mutta tavoitteet pitää sen verran korkealla ettei joudu kaikkia arvontoja järjestämään, kun vararikkoonhan siinä joutuisi muuten.
Mietin tässä, että nytkin on käynnissä uusi arvonta missä voi voittaa 10,000 euroa jos sivut saa 300,000 tykkääjää täyteen parin viikon sisällä. Eli pitäis saada n. 60 000 tykkääjää sivustolle..niin mietin sitä, että entäpä jos ihmiset maksais vähän rahaa näilel firmoille jotka värvää tykkäyksiä esim 10,000 tykkäystä maksais n. 30 dollaria yhden firman kautta. Onkohan tuo Sampo ottanyt tollaista vaihtoehtoa huomioon? Tykkääjiähän nekin on, eihän siellä missään määritellä, että saako olla ostettuja tykkääjiä ja mistäpä se niitä huomaisi...
Huomaa selkeesti että kauppias ei usko tuon arvonnan toteutuvan kun vitsaili jo että ensi vuoden mainosbudjetti jouduttaisiin peruuttamaan jos tuo arvonta tulis...
mietinpä vaan...
Kommentit (14)
on ihmeellistä touhua kyllä. en ihan kiusallani ole mistään tykännyt enkä jatkossakaan.
En ole vaivautunut tykkäämään sivusta, tykkään vain sivuista jotka jollain tavalla mua itseäni kiinnostaa.. Kyllä ketuttaa itseänikin kun kokoajan jaetaan seinällä niitä arvontoja.. Selvästi haetaan vain tykkäyksiä.
Olen miettinytkin että voi vielä kääntyä itseään vastaan nämä kampanjat. Katsoin huvikseen paljonko oli tykkäyksiä kuvissa joissa ei luvata palkintoa ja muutamia kymmeniä vaan. Joissain vähemmänkin.
Alkanut jo muutenkin ärsyttää tykkäysten kalastelu niin käyn poistamassa omani.
Mut en ymmärrä miksi ihmiset jakaa niitä juttuja, koska eihän niitä tarvii jakaa osallistuakseen arvontaan. Ihan pelkkä tykkäys riittää. Itse olen tykännyt muutamasta kuvasta kun halusin osallistua arvontaan mutta jounin kaupan sivustosta en tykkää kun en jaksais nähdä niitä juttuja kokoajan etusivulla.
Vois ihan kiusallaan ostaakin vähän ääniä niin menis kaupan mainosbudjetin nurin haha :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:47"]
Vähänkö minua vituttaa tuo kun kokoajan joku jakanut sen arvontoja, seinä täyttyy niitä saatana
[/quote]
sen voi piilottaa.
Kymppitonnin voitosta voittaja maksaa 28 % veroa. Luulisin. Suurin osa on pikku voittoja pipoja ym
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:47"]
Vähänkö minua vituttaa tuo kun kokoajan joku jakanut sen arvontoja, seinä täyttyy niitä saatana
[/quote]
No mun kohdalla useampikin tuttu noita jakelee. En viitsis heitä kaikkia sen takia piilottaakaan. MUtta oikeesti, käy hermoon koko Jouni ja sen kauppa. Ylläksellä kun pyörähdettiin, niin ihan tarkoituksella EI asioitu Jounin kaupassa.
sen voi piilottaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:47"]Vähänkö minua vituttaa tuo kun kokoajan joku jakanut sen arvontoja, seinä täyttyy niitä saatana
[/quote]
Näiden blokkaaminen seinältä on kovin haastavaa
Voin kertoa, että kaikki tykkääjät eivät ole mukana arvonnassa. Facebook näyttää sivun ylläpitäjälle alle 300 viimeisimmän tykkääjän nimet, joten arvonta joudutaan tekemään niiden kesken. Siksi en koskaan osallistu noihin arvontoihin, koska ne ovat käytännössä huijausta. Ja jos te osallistutte, kannattaa sitä tykkää-nappia painaa vasta arvonnan viimeisenä päivänä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:59"]
Voin kertoa, että kaikki tykkääjät eivät ole mukana arvonnassa. Facebook näyttää sivun ylläpitäjälle alle 300 viimeisimmän tykkääjän nimet, joten arvonta joudutaan tekemään niiden kesken. Siksi en koskaan osallistu noihin arvontoihin, koska ne ovat käytännössä huijausta. Ja jos te osallistutte, kannattaa sitä tykkää-nappia painaa vasta arvonnan viimeisenä päivänä.
[/quote]
ai no mutta kiitos vinkistä :) kyllä oon joskus miettinytkin että mitenköhän noikin arvonnat suoritetaan kun noin suuri joukko tykkääjiä.
En tiedä miten oli 2015, mutta enää tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Arvontojen järjestäjänä käytän sivustoa, joka arpoo voittajan puolestani (kaikki osallistujat ovat mukana):
Mä juuri tänään ihmettelin, että miten kukaan noihin Jounin Kaupan arvontoihin viitsii osallistua? Ikinä niitä ei arvota! Ja joskus harvoin jos arvotaan, niin voittaja nimeä ei kyllä julkisteta facebookissa. Kuten kaikilla muilla sivuilla jotka tekevät asiat läpinäkyvästi. Usein voittajat on jopa tägätty. Mietin vain...