Pystytkö ostamaan (sinulle oikean kokoisen) vaatteen
Kommentit (19)
En. Aina kun yritän päästä kassalle L-kokoisen vaatekappaleen kanssa, niin kimppuuni käydään :(
Ihan helposti, minulla on tälläkin hetkellä sopivia vaatteita, joissa koot väliltä S-L (M yleisimmin sopiva).
Mun BMI on siinä 19, mutta ostan Piecesin bokseri-mallisia alushousuja (ovat suosikkejani) koossa L, koska kaikki sitä pienemmät koot ei vaan tunnu hyvältä päällä, vaikka normaalisti vaatekokoni on S. Ja kyllä, pelkään että joku näkee pöksyni olevan L niin kuin läskiperse :p
Pystyn, ja itseasiassa vaikka siinä lukisi XL. Mutta mä kyllä ratkon kaikista vaatteista kaikki koko- ja perusohje- ja muut lippulappuset pois (koska ne raapii tai kutittaa) joten kukaan ei tiedä, minkä kokoisina mun vaatteet on myyty.
Joo, pitää katsoa että riittävän monta xksää edellä.
Luulin pitkään kokoni (housujen) olevan L, joten onhan niitä kertynyt.
Sitten mittasin itseni ja kokeilin M-kokoa huomaten sen olevan sopivampi. Silti edelleen kokeilen ensin L-kokoa uusia housuja ostaessani, vaikka isothan ne ovat :D
En. Kyllä se XL-XXL linjalle menee mulla.
En pysty ostamaan L-kokoista vaatetta joka olisi minulle sopiva. Alkaa olla hankalaa löytää M-kokoista vaatetta joka ei tippuisi päältä.
Useimmiten en, mutta yksi takki minulla on, joka on kokoa 42 (eli kai L). Se on tavallaan liian iso, mutta kuitenkin menettelee. Olen epämääräistä kokoa S:n ja M:n välissä, jossa pienempi on yleensä muuten aina sopiva, mutta hartioista joskus ahdistaa, hihat ovat liian lyhyet, takamukselle inasen vähän tilaa tms. Kaikkea XS-M väliltä löytyy.
Riippuu merkistä, luulin L-koon olevan liian pieni mutta se olikin tarkalleen sopiva, ylensä ostan XL, koska en tahdo ahtautua makkarankuoreen, en ole isokokoinen mutta sen ikäinen etten aina saa helposti vaatetta ylle.
Kyllä, käytän S-L kokoja. Minulla on pitkä ylävartalo, ja lyhyet jalat, niin on ihan tavallistakin, että käytän kokoa L paidoissa, toki varmaan vaikuttaa se, että olen 175cm pitkä nainen.
Ei onnistu. L-kokoa myydään vain Leenoille ja Liisoille tai Lauroille, minun nimeni on Riikka, joten joudun teettämään vaatteeni.
Kyllä se tiukkaa tekisi, kun yleensä mun vaatteiden kokolapuissa lukee S tai M.
Tottakai. Alaosani oikea koko on 38 ja yläosan 36. Pystyn myös kaivamaan Halpahallin alevaatekoria, vaikka paikalla olisi muitakin. Joku tosin voi vähän ihmetellä, jos on sattunut näkemään, kun olen ensin kurvannut kaupan pihaan uudella isokoneisella bemmillä ja kaivanut merkkilaukkuni takapenkiltä ;) saan kiksiä enemmän siitä, että löydän kivan vaatteen superhalvalla kuin että ostaisin neuleeni stockalta, 219€/kpl.
Voin jopa ostaa XL-koikoisena XS-koon vaatteita ja se herättää huomiota tusinaketjun kassatytöissä:D Siinähän arvailevat, että miten tuokin luulee tuohon mahtuvansa?
Ei onnistu, ovat aina liian pitkiä tai jotenkin muuten väärät mittasuhteet. Ja kyllä yleensä vaatii nykyään jo yhden tai useamman äksän siihen lisäksi.
Miksi ihmeessä en pystyisi?