Elämän suunnitteleminen (bloggaaja)
Suunnitteletteko te (yhteistä) elämäänne pitkälle tulevaisuuteen? Osallistuuko miehenne (tai naisenne) myös suunnitteluun, vai onko se enemmän päänne sisäistä keskustelua?
Annan tässä vertauksena erään bloggaajan kommentin viimeisimmistä postauksistaan:
"Tällä hetkellä minulle kuitenkin riittää se, että meillä on jonkinmoinen suunnitelma seuraavalla vuodelle-kahdelle. Opinnot haluan saada loppuun siinä ajassa ja talo valmistuu tässä pikkuhiljaa tämän vuoden ja ensi vuoden alun aikana (oletettavasti). Häät on ensi vuoden elokuussa ja sen jälkeen toivoisimme kenties lisää jälkikasvua."
Onko yleistä, että elämää suunnitellaan näin? Itse kaipaisin yhteisen tulevaisuuden suunnittelua mieheni kanssa, mutta mieheni taas ei ole samanlainen suunnittelija kuin minä, vaan elää aika päivä kerrallaan. Tähän toki vaikuttaa se, että hänellä on määräaikainen työsuhde, jonka jatkosta ei tietoa, joten suunnittelukin on haasteellista.
Bloggaaja ei nyt tähän aloitukseen sinänsä liity, mutta hänen kommenttinsa jotenkin konkretisoi ajatukseni hyvin.
Olisiko niin, että bloggaajissa on keskimääräistä enemmän näitä suunnittelijoita ja analysoijia, tulee heti mieleen toinenkin. .