Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koirantuotoksen keräys

Vierailija
20.04.2015 |

Oma mielipiteeni on etten todellakaan kerää koirani tuotosta, jos hän tuottaa sen yli 1 metrin kävelytien reunasta tai kauemmas. Olen opettanut koiran ulostamaan mahdollisimman kauas tiestä, mutta joskus tulee tarpeet lähemmäs. Ei ikinä tielle vaan selvästi reunasta kauemmas. Miksi ihmeessä se täytyisi sieltä kerätä?

Enemmän itsellä ärsyttää roskat/ rikotut kaljapullot, jotka ovat hyvin useasti kävelytiellä ja ovat oikeasti vaaraksi. Lupaan että heti kun lähiseutumme kävelytiet ovat sen verran vaarattomia, että ei tarvi koko ajan kytätä mihin itse astun tai mihin koirani astuu, alan keräämään koiran tuotokset.

Olen melko varma, että kantani pysyy samana. Jos teillä kuitenkin on hyviä syitä miksi alkaisin keräämään tuotteet, niin voin harkita sen aloittamista.:)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:57"]Niin, onpa tosi kiva leikata nurmikkoa joka on täynnä paskaa. Vituttaa niin perkeleesti.
T. Kiinteistöhoitaja
[/quote]
kiinteistö alueelle on laitonta käyttää koira tarpeillaan, enkä anna koirani ulostaa asutuksen lähelle ikinä edes vahingossa.
-ap
[/quote]
Moni ei ymmärrä mistä asti sitä nurmikkoa leikataan, tai ei välitä. Hyvä jos edes vähän ajattelet ;)

Vierailija
22/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"]Miksei sitten mitä tahansa voisi viskata sinne pientareelle, kuhan se on metrin päässä kävelytiestä? Vauvojen vaipat, öljytynnyrit, ne lasipullot..

Joka neljännellä suomalaisella on koira, joka ulostaa vähintään sen kerran päivässä. Esim. meidän taloyhtiössä on enemmän koirallisia koteja kuin koirattomia.

Jos kaikki jättäisivät kaupungeissa paskat keräämättä, ei ruohoa näkyisi enää paskan seasta.

Minullakin on hoitokoiria, joilla on saattanut olla giardia. Jos jätän paskat luontoon, se on sitten giardia sinunkin koirallasi.
[/quote] Näinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]
saisinko vielä perusteluja miksi keräisin kaatopaikan näköiseltä tienreunalta, jossa voi olla esim. Lasinsiruja tai huumepiikkejä yms.? Yllä oli hyvä kommentti siitä, että siistin näköiseltä ja hoidetulta alueelta kuuluu kerätä. En minä mikään sika ole.

niinkuin aikaisemmin kirjoitin koirani ulostaa melkein aina mahdollisimman kauas kävelytiestä. Enkä ymmärrä miksi ne pitäisi sieltä kerätä.
[/quote] Onko se roskaaminenkaan sallittua? Ei. Eli olet siis semmoinen ihminen että jos joku muu ei noudata sääntöjä/lakeja sinunkaan ei tarvitse? Kohta menet varmaan ryöstämään kaupan kun moni muukin on niin tehnyt? Tällä siistin näköisella tarkoitetaan yleensäkin hoidettuja alueita eli mistä esim. nurmikko leikataan.
[/quote]
niinkuin kirjoitin kerään siistiltä alueelta koirani ulosteen. Jos tienreuna on täynnä muutakin sinne kuulumatonta sälää, niin en suostu ottamaan terveysriskiä itseni vuoksi, ettei kaljapullon siru tai huumeneula yms. Osu käteeni ja saan siitä itse jonkun taudin.

Vierailija
24/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän keräämättä jos kakkaa ojaan muulloin kerään. Näitä samoja reittejä kulkee paljon koiria ja jos kaikki jättäisivät siivoamatta kuten ap niin olisi aikamoiset läjät.

Vierailija
25/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:58"]Tautipaineen vähentäminen. Siellä samassa paikassa, mihin koirasikin ulostaa, menee myös muita koiria samalle asialle. Ripulit, loiset ym kivat jutskat tarttuvat sieltä sitten toisiin koiriin ja epidemia on äkkiä valmis. Oma koirani kakkaa aina sellaiseen paikkaan, mistä se on kätevä pussittaa, niin mun ei tarvitse lähteä sinne metrin päähän tiestä niitä noukkimaan. Kun koira kakkaa siihen näkösälle, mistä se kakan pussitan, voin nähdä myös sen missä kunnossa koiran maha on. Onko kovalla vai löysällä. Mitä sinä tiedät oman koirasi ulosteen koostumuksesta, kun et sitä kenties edes näe? [/quote] En sokea ole. Flexillä ei niin kauas pääse kuitenkaan. Itse tapaan antaa matokuurin ja rokotukset koiralleni säännöllisesti. Luulin että se on ihan yleinen tapa? -ap

[/quote]

On yleinen tapa. Rokotukset ei kuitenkaan suojaa ripulilta. Miksi haluat koirasi kahlaavan toisten koirien paskoissa? Näetkö oikeasti sieltä flexin toisesta päästä sen kakan sen verran hyvin, että näet ne matokuurin jälkeen ulos tulleet madot? Itse tein tässä vuosi sitten havainnon, että kolmen päivän Axilur kuurin jälkeen yhtään matoa ei tullut ulos. Jatkoin vielä toisen kuurin heti perään ja vasta viidentenä päivänä alkoi tapahtua. En oikeasti ilkeä niitä matoisia kakkoja siihen jättää vaan kerään kuuliaisesti ne pois ja heitän roskiin. Meillä sekajäte viedään polttolaitokseen, eli menee energiaksi, eikä joudu kaatopaikalle.

Vierailija
26/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]
saisinko vielä perusteluja miksi keräisin kaatopaikan näköiseltä tienreunalta, jossa voi olla esim. Lasinsiruja tai huumepiikkejä yms.? Yllä oli hyvä kommentti siitä, että siistin näköiseltä ja hoidetulta alueelta kuuluu kerätä. En minä mikään sika ole.

niinkuin aikaisemmin kirjoitin koirani ulostaa melkein aina mahdollisimman kauas kävelytiestä. Enkä ymmärrä miksi ne pitäisi sieltä kerätä.
[/quote] Onko se roskaaminenkaan sallittua? Ei. Eli olet siis semmoinen ihminen että jos joku muu ei noudata sääntöjä/lakeja sinunkaan ei tarvitse? Kohta menet varmaan ryöstämään kaupan kun moni muukin on niin tehnyt? Tällä siistin näköisella tarkoitetaan yleensäkin hoidettuja alueita eli mistä esim. nurmikko leikataan.
[/quote]
niinkuin kirjoitin kerään siistiltä alueelta koirani ulosteen. Jos tienreuna on täynnä muutakin sinne kuulumatonta sälää, niin en suostu ottamaan terveysriskiä itseni vuoksi, ettei kaljapullon siru tai huumeneula yms. Osu käteeni ja saan siitä itse jonkun taudin.
[/quote]

Miksi koirasi paskoo huumepiikkien sekaan??

Vierailija
27/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]
Miksi annat koirasi paskoa paikkaan jossa saattaa olla lasinsiruja jatai huumepiikkejä o.O
[/quote]
Koska en voi kaikkea ennustaa tai nähdä. Välttelen epäsiistejä alueita, mutta se ei ole aina mahdollista.
-ap

Vierailija
28/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi kävellä sirujen ja huumepiikkien päällä mutta sinä et kättäsi sinne päinkään laita.. Aha. Minkärotuinen koira sinulla on? Saksanpaimenkoiramix?

Vierailija
29/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:58"]Tautipaineen vähentäminen. Siellä samassa paikassa, mihin koirasikin ulostaa, menee myös muita koiria samalle asialle. Ripulit, loiset ym kivat jutskat tarttuvat sieltä sitten toisiin koiriin ja epidemia on äkkiä valmis. Oma koirani kakkaa aina sellaiseen paikkaan, mistä se on kätevä pussittaa, niin mun ei tarvitse lähteä sinne metrin päähän tiestä niitä noukkimaan. Kun koira kakkaa siihen näkösälle, mistä se kakan pussitan, voin nähdä myös sen missä kunnossa koiran maha on. Onko kovalla vai löysällä. Mitä sinä tiedät oman koirasi ulosteen koostumuksesta, kun et sitä kenties edes näe? [/quote] En sokea ole. Flexillä ei niin kauas pääse kuitenkaan. Itse tapaan antaa matokuurin ja rokotukset koiralleni säännöllisesti. Luulin että se on ihan yleinen tapa? -ap

[/quote]

On yleinen tapa. Rokotukset ei kuitenkaan suojaa ripulilta. Miksi haluat koirasi kahlaavan toisten koirien paskoissa? Näetkö oikeasti sieltä flexin toisesta päästä sen kakan sen verran hyvin, että näet ne matokuurin jälkeen ulos tulleet madot? Itse tein tässä vuosi sitten havainnon, että kolmen päivän Axilur kuurin jälkeen yhtään matoa ei tullut ulos. Jatkoin vielä toisen kuurin heti perään ja vasta viidentenä päivänä alkoi tapahtua. En oikeasti ilkeä niitä matoisia kakkoja siihen jättää vaan kerään kuuliaisesti ne pois ja heitän roskiin. Meillä sekajäte viedään polttolaitokseen, eli menee energiaksi, eikä joudu kaatopaikalle.
[/quote]
tottakai seuraan koirani ulosteita matokuurin jälkeen ja menen vaikka sinne pusikkoon tutkimaan ulosteen, kun koirani terveys on kyseessä.
-ap

Vierailija
30/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giardia. Siinä riittävästi syytä.

Vierailija
31/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]
Miksi annat koirasi paskoa paikkaan jossa saattaa olla lasinsiruja jatai huumepiikkejä o.O
[/quote]
Koska en voi kaikkea ennustaa tai nähdä. Välttelen epäsiistejä alueita, mutta se ei ole aina mahdollista.
-ap
[/quote] Ihan kuin olisit puhunut itsesi pussiin.. No sinun kaltaisillesi ihmisille on turha yrittää edes puhua, haluat perusteluja vaan mikään perustelu ei kelpaa. Niin ja kannattaa varmaan harkita muuttoa vähän paremmalle alueelle jos ne kadunvarret siellä päin on huumepiikkejä täynnä..

Vierailija
32/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:23"]Koira voi kävellä sirujen ja huumepiikkien päällä mutta sinä et kättäsi sinne päinkään laita.. Aha. Minkärotuinen koira sinulla on? Saksanpaimenkoiramix?
[/quote]
kerkesin tähän huumepiikki asiaan jo vastata. mutta täällähän aina pitää vääntää jokainen pienikin asia rautalangasta. Noutajan omistan, jos sillä nyt on mitään väliä.
Mietin vielä sitä tauti asiaa näinkin, että varsinkin uroskoirathan virtaavat mihin sattuu, joten eikö ne samat taudit leviä sitäkin kautta. Eikä sitä virtsaa näe.
-ap

Vierailija
33/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]

Lasketkoirasi menemään paikkaan, jossa voi olla lasinsiruja, huumeneuloja jne, mutts et itse sieltä halua keräillä kakkoja. Eipä menisi minun koira moisiin paikkoihin.

Vierailija
34/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote] Ihan kuin olisit puhunut itsesi pussiin.. No sinun kaltaisillesi ihmisille on turha yrittää edes puhua, haluat perusteluja vaan mikään perustelu ei kelpaa. Niin ja kannattaa varmaan harkita muuttoa vähän paremmalle alueelle jos ne kadunvarret siellä päin on huumepiikkejä täynnä..
[/quote]
halusin asiallisia vastauksia, mutta täällä ihmiset purkaa omia raivonpuuskiaan, eivätkä keskustele niinkuin aikuiset. Hyviä perusteluja on tullut. Suurinosa on vain provosoivasti kirjoitettu.
Varmasti vaikuttaa, että puhuisin itseni pussiin, koska joudun vääntämään rautalangasta asiat, että ei jää mitään epäselvää.
-ap

Vierailija
35/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se päästät koirasi sinne minne itse et menisi

Vierailija
36/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
halusin asiallisia vastauksia, mutta täällä ihmiset purkaa omia raivonpuuskiaan, eivätkä keskustele niinkuin aikuiset. Hyviä perusteluja on tullut. Suurinosa on vain provosoivasti kirjoitettu.
Varmasti vaikuttaa, että puhuisin itseni pussiin, koska joudun vääntämään rautalangasta asiat, että ei jää mitään epäselvää.
-ap
[/quote] Kyllä minusta ihmiset täällä ovat ihan asiallisesti vastanneet mutta sinulla on joka asiaan samat perustelut. Kait se vähemmästäkin menee jankkaamiseksi.

Vierailija
37/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn edelleen kannassani etten kerää epäsiistiltä alueelta tai syvästä ojasta.
Olen ylpeä Koirastani, että hän älyää mennä syrjään ulostamaan ja käyttäytyy muutenkin lenkeillä esimerkillisesti, eli ei vedä tai hauku ja kävelee nätisti vierellä.
Tästä tauti asiasta otan muualta enemmän selvää, koska en osaa ottaa vakavasti ihmisiä, jotka täällä kirjoittelevat alentavasti ja mollaavasti.
-ap

Vierailija
38/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:56"]Ja sinun kaltaistesi takia kaikkien koiranomistajien maine kärsii. Itse kerään kaikki koirani jätökset koska niin kuuluu tehdä. Miksi hankit koiran kun varmasti tiesit että tämmöinen vastuu sille omistajalle kuuluu?
[/quote]

[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
-ap
[/quote] Kyllä minusta ihmiset täällä ovat ihan asiallisesti vastanneet mutta sinulla on joka asiaan samat perustelut. Kait se vähemmästäkin menee jankkaamiseksi.
[/quote]
ei varmaan olla luettu samaa ketjua.

Vierailija
39/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että elämänkumppanisi osaa käyttäytyä nätisti ulkoillessa. :)

Vierailija
40/48 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:54"]

Pysyn edelleen kannassani etten kerää epäsiistiltä alueelta tai syvästä ojasta. Olen ylpeä Koirastani, että hän älyää mennä syrjään ulostamaan ja käyttäytyy muutenkin lenkeillä esimerkillisesti, eli ei vedä tai hauku ja kävelee nätisti vierellä. Tästä tauti asiasta otan muualta enemmän selvää, koska en osaa ottaa vakavasti ihmisiä, jotka täällä kirjoittelevat alentavasti ja mollaavasti. -ap

[/quote]

Tutki se Giardia -asia. Ällö alkueläin ja meillä on sitä vastaan taisteltu pitkään ja hartaasti, mutta sinnikkäästi koira sen aina jostain saa uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän