Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannista tilaaminen tullit yms neuvokaas aloittelijaa

Vierailija
01.01.2022 |

Tai olen siis tilannut ennenkin kyseisestä puljusta ja nyt laitoin uuden silmälasitilauksen sisään kun 70 eurolla sain kahdet. Miten tulli tapahtuu? Aikaisemmin kun olen tilannut tuolta samasta liikkeestä, tulivat postiin pakettina muistaakseni 2 eri erässä (tilasin silloin kolmet lasit). Saan ilmeisesti tullista/postista jonkun viestin sitten kun pitää maksaa tulli ja voin sen jälkeen hakea paketin postista vai tullista? Ja mitähän se tulli mahtaa maksaa jos 2 lasit maksaa 70 euroa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis aikaisemmin tarkoittaa että olen ostanut tuolta ennen brexitiä.

Vierailija
2/5 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Alv 24%. Tosi huonosti on kulkenut tavarat ja posti viime aikoina briteistä Suomeen, joten lykkyä tykö. Omat Suomeen täältä lähetetyt joululahjat reissasivat jossain 6viikkoa ja lopulta toinen paketti tuli takaisin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on joku puhelinnumero, josta voi kysyä tulleista.

Vierailija
4/5 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvi menee mut tullua ei. Katoppas tullin sivuilta https://tulli.fi/tullilaskuri#/ niin saat aika tyhjentävän vastauksen ja löydät hyvät ohjeet.

Vierailija
5/5 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä, mutta joudut maksamaan suolaiset tullit normaalin alvin päälle. Posti lähettää sinulle ilmoituksen, milloin lähetys pitää tullata. Maksat tullin ja postin käsittelymaksun ja lähetys kuljetetaan normaalisti, sitten kun ehtivät. Joskus tulliposti on ruuhkainen ja lähetys makaa hyllyllä viikkoja. Suosittelen etsimään samat tavarat EU-alueen verkkokaupasta jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän