Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka haluaisivat nähdä kavereita kunnolla eikä vain nopean kahvittelun merkeissä?

Vierailija
01.01.2022 |

Kun kavereita varttuneemmalla aikuisiällä harvoin näkee, niin minä näkisin heitä ennemmin kerralla kunnolla esim pidemmän kaavan illanvieton merkeissä kuin jonkun "pistäydyn kahvilla" meiningin merkeissä. En jaksa ruveta siivoamaan kämppää jonkun lyhyen kahvittelun takia ja vuorotyöläisenä nuo kahvittelut on muutoinkin vähän tympeitä, kun saattaa haluta nukkua pitkälle iltapäivään tai saattaa olla illaksi töihinmeno. Siksi haluaisin sopia ennemmin jonkun kunnon näkemisen sellaiseen saumaan, että kummallakin on aikaa.
Minulla on kaverisuhteita myös pikku hiljaa kuihtunut tästä syystä, kun jotkut ovat niitä, että heille tuntuu sopivan vain pikaiset kahvinäkemiset ja itse taas en niistä innostu. Haluankin tiedustella, että olenko omanlaiseni tapaus, vai löytääkö joku tästä tekstistä myös itsensä?

Kommentit (67)

61/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kahvittelu ei kiinnosta. Jos sanot että mennään oluelle jo otetaan aikaa seurusteluun.

Vierailija
62/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään nähdä kahvittelun merkeissä, mutta kahvilassa, en toisen kotona enkä omassani. Tämä on tullut tavakseni ystävyyssuhteiden muututtua etäisemmiksi, kaverisuhteiksi. Kahvilasta on helpompaa lähteä tyyliin "pitää mennä, nähdään taas!" kun haluaa, eikä tarvitse kursailla eikä selitellä. Eri asia sitten ihmiset, joille todella haluan antaa aikaani ja joiden seurassa viihdyn ja voin olla oma itseni.

Kiva tietää. oot varmaan mun kaveri. Aina jostain tulossa, aina johonkin menossa kun nähdään. 

Sano suoraan vaan, että ei oikeen kiinnostais nähdä, kun se että saa armopaloiksi jonkun 45min kahvilassa.

Ja myös minun "kaverini". Lisäksi aina myöhässä. Ja nämä kahvilakeikat kestävät noin 20 minuuttia. Joskus ei tule paikalle ollenkaan tai soittaa kahden tunnin kuluttua ihan pokkana, että hei oletko vielä siellä niin nyt hän olisi mestoilla ja voitaisiin tavata. Nykyään mietin aina jonkun muun hoidettavan asian jos ei suvaitse ilmaantua enkä odota jos on yli 20 minuuttia myöhässä. Pidän sellaisena pakkona olla ystävällinen hänelle, koska meillä on yhteisiä ystäviä ja tuttuja. Muuten aika yhdentekevä henkilö itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt etäisyyttä niihin kavereihin joiden kanssa seurustelu on sitä että toinen puhuu itsestään, tekemisistään tai sukulaisistaan koko tapaamisen ajan. Jos yritän kertoa itse jotain kääntää puheen taas omiin asioihinsa tai kommentoi jotenkin vähättelevästi. En pysty kyllä ymmärtämään mitä tuollaiset ihmiset kuvittelevat toisen saavan noista tapaamisista? Yritänkin välttää ja jos en kehtaa kieltäytyä niin kahvittelu riittää.

Minä taisin tuhota ainakin kaksi pitkää ja hyvää ystävyyssuhdetta olemalla rasittava ja valittamalla lähinnä omista asioistani. Taustalla oli keskivaikea masennus, josta olen vuosien kamppailun jälkeen pikkuhiljaa toipunut. Nämä entiset ystävät etäännyttivät itsensä ja ymmärrän itsekin miten raskasta seuraa varmasti olin. Nykyään, vaikka kovasti tsemppaan ja olen positiivinen sekä keskustelen mielelläni heidän kuulumisistaan, huomaan etten ole kiinnostava ja tapaamisia on harvoin, ne ovat lyhyitä ja entiset kaverit pidättyväisen varovaisia seurassani. En oikein osaa korjata näitä rikki menneitä suhteita ja täytyy vain yrittää löytää uusia ystäviä.

Vierailija
64/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuulostaa treffeiltä ja sellaiselta laatuajalta jota haluan viettää vain mieheni kanssa.

Vierailija
65/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaveri ehdotti jopa kommuuniin muuttamista itsensä ja miehensä kanssa.

Vierailija
66/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, kuulostaa treffeiltä ja sellaiselta laatuajalta jota haluan viettää vain mieheni kanssa.

Minusta taas kuulostaa ankealta, että mieheni olisi ainoa ihminen, johon minulla on syvällinen suhde.

Vierailija
67/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla syvällinen suhde?