Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostatte kauniita kotivaatteita?

Vierailija
01.01.2022 |

Anteeksi otsikko. Työssäni joudun käyttämään hyvin muodollisia vaatteita, jotka pitää ostaa tietyltä firmalta (jep, tiedän, hullua), enkä niissä viihdy työpäivän jälkeen. En kuitenkaan ole tyyliä "kuljen ympäriinsä pieruverkkareissa", joten tarvitsisin siis nättejä ja laadukkaita kotivaatteita. H&M ym. eivät kauheasti kiinnosta, sillä haluaisin vaatteen pysyvän nättinä useamman pesun ajan nukkaantumatta. En siis vastusta kyseistä firmaa lainkaan, mutta olen huomannut, että monen pikamuotiliikkeen vaatteet nukkaantuvat ym. hyvin helposti.

Mistä löydätte siis kauniita kotivaatteita? Paitoja ja housuja etsinnässä siis normaalikokoiselle 160 cm naiselle. Suurin osa varmasti siirtää työvaatteet kotikäyttöön, kun vaate menee huonoksi, mutta omissa työvaatteissani en todellakana halua iltaisin hengailla.

Kiitos paljon jo etukäteen! Ja anteeksi tyhmyyteni, mutta en ole todellakaan pysynyt mukana siinä, millaisia vaatekauppoja netissä ja kivijalkana nykyään on.

Kiitos!

N30

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteessa on sekoitetta, se ei kulahda. 100% puuvilla vaate kulahtaa, mutta on kotioloissa mukava.

Vierailija
22/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Itsekin olen etsimässä mukavia, mutta kivannäköisiä kotiasuja. Erityisesti tykkään mekoista. 

Pitääpä tsekata nuo linkit, kun on aika uudistaa näitä vanhoja kotivaatteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan h&m:ltä ainoastaan legginsejä, ovat hyvälaatuisia ja edullisia. Niiden kaveriksi kotona käytän marimekkoa tai sitten nanson vaatteita. Marimekolta löytyy vaikka mitä kivoja rentoja "kaapuja", joissa kuitenkin kehtaa ihan uloskin mennä. Nansolta taas löytyy parhaat pellavavaatteet, niissä viihdyn kesät. 

Vierailija
24/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahlilta ostin muutamia hyviä trikoohousuja, ja Balmuirilta kashmir oloasuja, ne on pehmeitä.

Vierailija
25/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soft goatilta löytyy kashmir-vaatteita.

Vierailija
26/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. Teen etätöitä ja tykkään olla kotivaatteissa, mutta meillä saattaa tulla yllätyskokouksia viiden minuutin varoituksella tilanteista riippuen ja yläosa pitäisi olla siistiä ja nättiä kuitenkin. 

Vierailija
27/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi ostaa ihan marketista? Siellä on kivoja, kun osaa etsiä.

Voisitko antaa esimerkkejä? :) Itse en ainakaan Prismasta löydä mitään, täällä meidän lähi-Prismassa myydään lähinnä vain House-merkin vaatteita, enkä pidä niiden kokotaulukosta, sillä joudun ostamaan rintojen takia jokun XXL-vaatteen, joka sitten roikkuu kaikkialta muualta :/ Mutta mielelläni ostan kyllä marketista myös!

Ap

Kuinka helvetin isot rinnat sulla oikein on? Mulla on 75G, enkä House-vaatteissa ole joutunut turvautumaan ällää isompiin.

Vierailija
28/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kashmir-vaatteita tosiaan löytyy vaikka keltä, ihanan pehmeitä.

Vierailija
29/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noshilla on niitä päiväkodin tädeille sopivia telttoja ja kaapuja. 😊 Siihen vielä puuhelmet ja leggingsit.

Vierailija
30/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanso uudet neuletakit on olleet kevyitä ja kivoja sisällä kotona. Samoin pellavahousut.

Vierailija
31/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ongelma. Teen etätöitä ja tykkään olla kotivaatteissa, mutta meillä saattaa tulla yllätyskokouksia viiden minuutin varoituksella tilanteista riippuen ja yläosa pitäisi olla siistiä ja nättiä kuitenkin. 

Ponchon saa puettua nopeasti.

32/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nansa on kallista ja rumaa. Tokmanni myy Ivana Helsingin tms kivaa ja kestävää muotia.

Ottakaa ensin selvää, kuinka raa'asti niitä teidän mohaireja, kashmiria ja villaa revitään elämistä.

Pikku karitsoilta leikataan puolet takapuolesta irti PETA mueling.

Vierailija
33/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun kaipaama tyyli?

Itse ostan usein muutami mulle mieluisi merkkejä esim Jascha Stockholm, Zalandolta ja/tai Booztista. Myös Zalando-Loungessa joskus hyviä löytöjä (Joop, DKNY, Tiger of Sweden, Bruuns Bazaar, Gant, Hilfiger jne. )

Mekkoja löytyy usein kivoja myös Marks&Spencer.

Tykkään myös Gudrun Sjöden, mutta ne ei valitettavasti oikein sovi mun tyyliin.

Vierailija
34/40 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa joltain 7-kymppiseltä tädiltä. Tuo puumerkki N30 ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
35/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaportilta olen tilannut pari keskiaikatyylistä mekkoa. Hirmu mukavia päällä, vaikka helmat viistääkin lattiaa.

Vierailija
36/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiva keskutelu. Olen eläkkeellä ja olen kyllästynyt elämään verkkareissa ja huppareissa. Muutama mekko on ja niitä käytänkin, mutta olisi kiva löytää taskullisia kotimekkoja. 

Vierailija
37/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiva keskutelu. Olen eläkkeellä ja olen kyllästynyt elämään verkkareissa ja huppareissa. Muutama mekko on ja niitä käytänkin, mutta olisi kiva löytää taskullisia kotimekkoja. 

Mikä siinä on, ettei naisten vaatteisiin saada taskuja! Pitäisi olla kategoria taskullisille mekoille verkkokauppoissa. Olen löytänyt kolme: Nansolta yksi, Zalandon jotain omaa merkkiä vuosia vanha mekko ja merkitön hupparimekko jostain marketeista. Hupparimekoissa ehkä onkin taskut. Haluaisin työkelpoisiinkin mekkoihin taskut ja jään odottelemaan, jos joku on löytänyt.

Vierailija
38/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Tule sitten kertomaan, millaisia vaatteita löysit ja mistä!

Vierailija
39/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, ettei naisten vaatteisiin saada taskuja! Pitäisi olla kategoria taskullisille mekoille verkkokauppoissa. Olen löytänyt kolme: Nansolta yksi, Zalandon jotain omaa merkkiä vuosia vanha mekko ja merkitön hupparimekko jostain marketeista. Hupparimekoissa ehkä onkin taskut. Haluaisin työkelpoisiinkin mekkoihin taskut ja jään odottelemaan, jos joku on löytänyt.

Gudrun Sjödenillä usein taskut, esim:

https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/mekot-tunikat/product-10961…

Muutenkin kivoja mun mielestä, osassa vähän rajut kuviot/värit mutta onhan noita ihan basic musta ja muuta tylsää ;)

Vierailija
40/40 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Haluisin kivoja kotivaatteita mutta ei jotenkin esim noi Nosh ja Nanso vetoa ollenkaan tyyliltään. Samaan aikaan hajuan kuitenkin materiaaliltaan tuon tyyppisiä, pehmeitä ja vähän tukevampaa kangasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan