Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä haluaisit että lapsesi syö välipalaksi tarhassa?

Vierailija
19.04.2015 |

Kysymys tulikin ja olen aloittanut tarhassa keittiössä ja ihan mielenkiinnosta kyselen. Leivon tuoretta leipää useamman kerran viikossa, mutta ihmettelen muutamia välipaloja eli mm. suklaapuuro ihmetyttää. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse tarjonnut välipalaksi paljon hedelmiä, viiliä marjoilla, leipää ja joskus jotain herkkuakin, esimerkiksi pannaria (vähän vähemmällä sokerilla kyllä) kun itsekin on tehnyt mieli hieman herkutella. Jotain tuollaista siis voisin kuvitella tarhassakin välipalaksi :)

Vierailija
2/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ja juurespaloja. Meidän pk:ssa on liian tuhti välipala, joten lapselle ei ikinä maistu päivällinen. On makeat kiisselit, leivät yhtäaikaa. Kehui tässä syöneensä pinaattilettujakin jotka meillä mielletään lounaaksi. On vispipuuroa, lettuja, hilloa ym. Liikaa, liikaa.

ja ennenkuin joku konahtaa, pk menee kiinni jo 16:30 joten kaikki lapset ovat ihan kohtuulliseen aikaan kotona. Meillä syödään arkena klo 17 eikä lapsi muuta kuin närpi. Vapaapäivinä ei ole ongelmaa, mutta välipalan virkaa toimittaakin esim porkkana tai banaani. Päiväkodissa ei kuulemma saa kokonaista banaania, vatsa täytetään makealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureksia ja hedelmiä. Ei viinirypäleitä täynnä myrkkyjä ja vaan sokeria. Vesimelonia ja hunajamelonia on tosi hyvä. Monet lapset juovay liian vähän vettä. Täysjuväleipää 60% margariinilla ja rasvaton maito. Ei muroja tai kiisseleitä missään nimessä. Murot ja maustetut jugurtit ihan turha keksintö.

Vierailija
4/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, leipää, viiliä, banaanilettuja, maustamatonta jogua marjoilla... Joskus harvoin pannaria, vispipuuroa tms "herkkua".

Vierailija
5/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsi kyllä pärjää yhdellä porkkanalla. Lounas on klo 11.30 ja päivällinen kotona klo 17.30. Ihanko oikeasti jonkun mielestä lapselle riittää palanen porkkanaa tähän väliin?

Lapseni ei närpi ruokaansa vaan syö lähes aina hyvällä ruokahalulla. Joskus ottaa jopa lisää. Välipalaksi toivoisin esim. hedelmäsalaattia, smoothieta mutta en omenalohkoa tai porkkanan palaa, koska se ei vain lapselleni riitä seuraaviksi 3,5 tunniksi., kun ensin on oltu syömättä 2,5 tuntia. Toivoisin lisäksi leipää, puuroa tai kasvislautasta, siis ihan monta palaa porkkanaa, paprikaa, kurkkua jne eikä mitään yhtä pientä viipaletta. Kiisselit ja suklaapuuro ovat turhia välipaloja viikottain ja esim. letut ja vispipuuro voisivat olla enemmänkin "juhlavälipalaa" eikä viikottaisia tai joka kuukausi toistuvia välipaloja. Mielestäni tuore leipä kurkun viipaleilla on parempi kuin kiisseli tai banaani.

Minusta on kurjempaa, jos lapsi jää nälkäiseksi. Se kun ei ole kiva tunne iltapäivällä kun pitäisi jaksaa ulkoilla ja reippailla ja kotimatkakin kävellä. Mistään herkuista se vatsa ei täyty mutta eipä täyty yhdesä porkkanastakaan. Pieniruokaisten lasten äidit vähättelevät lasten energian tarvetta, mutta jos lapsi on terve ja aktiivinen puuhastelija, niin kyllä hänen pitäisi saada kuuden tunnin aikana mahaansa muutakin kuin yhden porkkanan.

Vierailija
6/6 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni saa syödä välipalaksi kaikkea, mitä tarjotaan. Toivottavasti ei ole makeutusaineita, mutta ppieni osahan tuo on päivän ravitsemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme