Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen add, mistä aloittaa diagnoosin saaminen?

Vierailija
19.04.2015 |

Kaikki add-oireet täsmäävät minuun. Olen lapsesta asti ollut sählä, en hiffaa asioita niin kuin pitäisi, teen huolimattomuusvirheitä, ajatus harhailee yms.

Mun miehestä ja vanhemmista ei ole apua, koska niiden mielestä olen vaan laiska, en muka keskity tarpeeksi.

Saan varmaan potkut töistä tätä menoa. Enkä mä jaksa itseäni, itsetunto on kehno. Olen 26v, jos sillä on merkitystä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen/tiedän itselläni samaa mutta diagnoosia en ole hakenut vielä. Olisi hauska myös kuulla muiden kokemuksia ja kuinka edetä!

Vierailija
2/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykoekirjassani oli aiheesta juuri. Kehottaisin hakeutumaan yksityiselle psykiatrille/erikoislääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhunkin sopii add oireet täydellisesti. En ole töissä koskaan ollutkaan

Vierailija
4/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, mikä ala ja minkä niminen kirja? :D Mua kiinnostaisi.

Ap jatkaa. Mua yleensä kritsoidaan kaikesta. Enkö nyt tajua ja miksi teen noin ja plaa plaa.

Vierailija
5/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Olen tosi kamala kännissä, enää en käytä alkoholia, koska sekoan siitä. Juon aina liikaa kerralla.

Vierailija
6/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:34"]Pääsykoekirjassani oli aiheesta juuri. Kehottaisin hakeutumaan yksityiselle psykiatrille/erikoislääkärille.
[/quote]

Luekko Vakavaa? :D kohtalontoveri

Vierailija
7/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Nettitestin perusteella reilusti add tai adhd. Myös suurin osa lukemistani oireista täsmää minuun. Olen 19v ja tässä iässä olisi mukava saada jotain vahvistusta omille epäilyksille.

Vierailija
8/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteiden pääsykoekirja on kyseessä. Löytyy kun googlaa VAKAVA. Artikkeli numero 3.
Ja kohtalotoverille, tää kolosartikkeli on aika hanurista :D

Vierailija
9/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuunkin pätee add-oireet todella hyvin, mutta täytettyäni kolmekymmentä olen oppinyt tulemaan tosi hyvin toimeen oireitteni kanssa. En ole päästänyt itseäni helpolla vaan olen tehnyt itsepäisesti asioita jotka ovat minulle vaikeita. Minulla on myös vastapainona add-piirteille tiettyjä vahvuuksia ja lahjakkuuksia, joita olen voinut hyödyntää elämässäni. Uskon, että minulla on nuo vahvuudet juuri tämän add-persoonallisuuden ansiosta.

Olen valitettavasti periyttänyt nuo add-piirteet kaikkiin lapsiini jonkinasteisesti, mutta vain yhdellä niitä on niin paljon että niistä on hänelle haittaa esim. koulunkäynnin kannalta, hänkään ei ole erityisluokalla tms. mutta koulunumerot ovat kärsineet hajamielisyydestä ja tunneilla keskittymättömyydestä. 

Vaikka minulla on add, olen luonteeltani hyvin siisti ja perfektionisti. Joskus vain esim. pyykit saattavat tästä huolimatta unohtua pariksi päiväksi pesukoneesee ja joidenkin asioiden aloittaminen on todella vaikeaa. 

Kuitenkin sanoisin, että ikinä en vaihtaisi näitä add-aivojani mihinkään, vaikka toisaalta ne ovat aiheuttaneet minulle lapsena ja aiemmin nuoruudessa paljonkin ongelmia, ja olen inhonnut itseäni ja ihmetellyt miksi en selviä joistakin asioista kuten muut.

Vierailija
10/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:45"]

Minuunkin pätee add-oireet todella hyvin, mutta täytettyäni kolmekymmentä olen oppinyt tulemaan tosi hyvin toimeen oireitteni kanssa. En ole päästänyt itseäni helpolla vaan olen tehnyt itsepäisesti asioita jotka ovat minulle vaikeita. Minulla on myös vastapainona add-piirteille tiettyjä vahvuuksia ja lahjakkuuksia, joita olen voinut hyödyntää elämässäni. Uskon, että minulla on nuo vahvuudet juuri tämän add-persoonallisuuden ansiosta.

Olen valitettavasti periyttänyt nuo add-piirteet kaikkiin lapsiini jonkinasteisesti, mutta vain yhdellä niitä on niin paljon että niistä on hänelle haittaa esim. koulunkäynnin kannalta, hänkään ei ole erityisluokalla tms. mutta koulunumerot ovat kärsineet hajamielisyydestä ja tunneilla keskittymättömyydestä. 

Vaikka minulla on add, olen luonteeltani hyvin siisti ja perfektionisti. Joskus vain esim. pyykit saattavat tästä huolimatta unohtua pariksi päiväksi pesukoneesee ja joidenkin asioiden aloittaminen on todella vaikeaa. 

Kuitenkin sanoisin, että ikinä en vaihtaisi näitä add-aivojani mihinkään, vaikka toisaalta ne ovat aiheuttaneet minulle lapsena ja aiemmin nuoruudessa paljonkin ongelmia, ja olen inhonnut itseäni ja ihmetellyt miksi en selviä joistakin asioista kuten muut.

[/quote]Ja add-maisesti unohdin sanoa, että kannattaa aloittaa diagnoosin hakeminen yksityiseltä puolelta, neurologilta joka on erikoistunut tämäntyyppisiiin neurologisiin poikkeuksiin. 

Vierailija
11/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole lahjakas missään. Mulla ei ole sitä omaa juttua. Olen kaikessa keskiverto. Ja en edes tiedä mitä haluan tehdä "isona". Ehkä auttaa erityislapsia, sillä on kokemuksen mukaan opettajilla ei ole hyvä suhtautuminen erilaisuuteen.

Vierailija
12/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:38"]

Ap vielä. Olen tosi kamala kännissä, enää en käytä alkoholia, koska sekoan siitä. Juon aina liikaa kerralla.

[/quote]Minä tääs muutun kännissä hassuksi hihittelijäksi. 

10.

Vierailija
13/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään suositella neurologia Helsingin alueelta? Ja kauan menee diagnoosin saamisessa? Onko diagnoosita ollut haittaa? Ei pääse kouluun tai saa vakuutusta, tai ihan mitä vaan?

Vierailija
14/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:48"]

Ap ei ole lahjakas missään. Mulla ei ole sitä omaa juttua. Olen kaikessa keskiverto. Ja en edes tiedä mitä haluan tehdä "isona". Ehkä auttaa erityislapsia, sillä on kokemuksen mukaan opettajilla ei ole hyvä suhtautuminen erilaisuuteen.

[/quote]Erityisopettajilla on kova kysyntä. Eli ihan suositeltava vaihtoehto.

Vierailija
15/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäs olla tosi hyvä, jotta pääsisi opettajaksi :( Taitaa olla kova tunku siihen koulutukseen.

Vierailija
16/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Seppämäki on näihin häiriöihin erikoistunut psykiatri.

mun läheisellä diagnosoitiin juuri. Kannattaa ilman muuta hakea apua mm valmennuksella. Saatte elämään uutta selkeyttä ja työkaluja asioiden loppuunsaattamiseen.

Vierailija
17/17 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi