Vanhempani alkoivat dokaan.
Ovat olleet yli 17v juomatta. Molemmilla ollut ongelmia viinan ja huumeiden kanssa nuorempana. Nyt molemmat ihan sekaisin. Miksi aloittaa uudestaan?
Kommentit (86)
Alkoholistin tyttärenä sanon sinulle. Älä ota vastuuta vanhempiesi päihteiden käytöstä! Et voi auttaa heitä, et saada kuiville tms. Pidä huoli itsestäsi ja omastaa hyvinvoinnistasi, ettet sinä sairastu.
Vanhempani ovat aina varoitelleet niistä päihteistä ettei ikinä kannata koittaa. Kuitenkin aloittivat itse uudelleen. Miksi? Ap
Yritä sinä puhua heille aamulla. Nyt ei varmaan kannata. Kerrot miltä sinusta tuntuu. Auttaa tai ei. Yritä ainakin. Voimia.
Ei sun kannata nyt alkaa syitä miettimään. Aloita mieluummin järkkäämään muuttoa omillesi. Vaikka sossun avulla. Keskityt omaan elämääsi nyt. Vanhempasi ovat myös aikuisia ja tekevät omat päätöksensä.
Oon vähän päälle täysi-ikäinen mutta ei ole varaa asua yksin. Nytkin mun iskän kaverit kantoivat ton ihmispaskan olkkarin lattialle. Oli kuulemma viettänyt yön ojassa. Harmi ettei paleltunu kuoliaaks. Tossa se makaa oksennuksessa ja kusi alleenkin. Ei kiinnosta koska oon kattonu tota touhua koko ikäni.
Oon lähes aina surullinen. Miks tommoset paskat hankkii lapsia? Vituttaa oikeesti nähä ihmisiä jotka valittaa niitten pienistä ongelmista. "Yhyy en saanu kokeesta kymppiä". Kun joku päivä pääsen täältä pois (toivottavasti selväjärkisenä) en tuu koskaan takasin...
Musta tulee toivottavasti joskus paljon parempi vanhempi..
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:20"]Meilläkin porukat on dokanneet koko viikonlopun. Kauhee möykkä koko ajan, ja pitäs lukee kokeisiin. Tää on ollu tätä jo monta viikkoo. Mitä pitäs tehdä? [/quote] Siis asut vanhempiesi luona? Oletko alaikäinen? Soita lastensuojeluviranomaisille ja pyydä apua!
[/quote]
oon 20, joten Lasu ei taida auttaa. Risoo vaan tommonen meininki.
[/quote]
Miksi et muuta omaan asuntoon?
Ehkä tuo ap onkin huolissaan siitä että vanhemmat olivat jo17v käyttämättä mitään.
Olen pahoillani. Läheinen ei voi tuolle mitään. Vanhempani olivat juoppoja ja kuolivat jo aikaa sitten, mies osoittautui juopoksi ja hänestä olen eronnut. Olet täysi-ikäinen, muuta pois siitä osoitteesta, joko vuokralle tai poikaystävän luo. En tiedä saisitko asumistukea mutta kannattaa alkaa selvittää.
Sellaisen joka ei ole ollut koukussa on aika vaikea ymmärtää miksi ne sitä tekee, minä en ole sitä koskaan ymmärtänyt. Mutta muista aina että sinun vika se ei ole, ja sinä et pysty heitä pelastaan vaikka tekisit mitä. Paras mitä voit tehdä on pitää itsestäsi huolta eikä ikinä ryhtyä noihin hommiin, ja olla joskus itse parempi vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:44"]
Koittavat vain miltä tuntuu olla sekaisin.
[/quote]
aika sekaisin tunnut olevan itsekin, kun noin typeriä päästät suustasi. :C
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:09"]Ap on syyllinen kun on lähtenyt kotoa. Vanhempien elämään on tullut tyhjiö jonka he täyttävät juomalla.
[/quote]
Tämä on totta. Yrittävät luultavasti täyttää tyhjiötä. Apn ei silti missään nimessä pidä tuntea syyllisyyttä! Pyydä sossusta apua asunnon järjestämiseen. Ainoa mitä voit, on keskustella vanhempiesi kanssa, mutta se välttämättä mitään auta. Muuta pois.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:09"]Ap on syyllinen kun on lähtenyt kotoa. Vanhempien elämään on tullut tyhjiö jonka he täyttävät juomalla.
[/quote]
Tämä on totta. Yrittävät luultavasti täyttää tyhjiötä. Apn ei silti missään nimessä pidä tuntea syyllisyyttä! Pyydä sossusta apua asunnon järjestämiseen. Ainoa mitä voit, on keskustella vanhempiesi kanssa, mutta se välttämättä mitään auta. Muuta pois.
[/quote]Asunhan käytännössä poikakaverin luona. Siellä on siis paikka minulle. Nämä ovat kuitenkin vanhempani joita todella arvostan. Ensimmäinen kerta kun näen heidät kännissä. Olen yön täällä ja yritän pitää heistä huolta. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:20"]Pyydä jotain niiden ystäviä tulla puhumaan heille järkeä.
[/quote]Tuossa on järkeä. Joku tosi ystävä voi vielä tuossa vaiheessa auttaa. Tai sinä itse tyttärenä. Yritä jaksaa.
Tulee aina paha olo kun lukee tälläistä. Itken nytkin. Koita jaksaa. Hienoa kun haluat pitää vanhemmistasi huolta.
Jos nuo nyt rupee ryyppäämään, niin kaikki mitä ovat saavuttaneet menee kurkusta alas. Molemmilla on kuitenkin hyvä työ, nätti talo, ja paljon velkaa mökistä. Olivat muuten poltelleet ruohoakin. Huomasin ulkona olevan tumppeja. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:44"]
Jos nuo nyt rupee ryyppäämään, niin kaikki mitä ovat saavuttaneet menee kurkusta alas. Molemmilla on kuitenkin hyvä työ, nätti talo, ja paljon velkaa mökistä. Olivat muuten poltelleet ruohoakin. Huomasin ulkona olevan tumppeja. Ap
[/quote] Sä et voi sille mitään. Omaisuus saattaa mennä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:44"]
[/quote] Sä et voi sille mitään. Omaisuus saattaa mennä.
[/quote]Kunhan totesin. En ole omaisuudesta huolissani. Ainoastaan vanhemmista. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:09"]Ap on syyllinen kun on lähtenyt kotoa. Vanhempien elämään on tullut tyhjiö jonka he täyttävät juomalla.
[/quote]
[/quote]En tarkoittanut että ap olisi syyllinen. En ajatellut mitä kirjoitin. Siis että tyhjä koti rupeaa ahdistamaan vanhempia. Ainakin itseäni. N. 38
Aika jännä että ratkesivat yhtä aikaa ja vielä noin pitkän ajan jälkeen :O
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:20"]Meilläkin porukat on dokanneet koko viikonlopun. Kauhee möykkä koko ajan, ja pitäs lukee kokeisiin. Tää on ollu tätä jo monta viikkoo. Mitä pitäs tehdä? [/quote] Siis asut vanhempiesi luona? Oletko alaikäinen? Soita lastensuojeluviranomaisille ja pyydä apua!
[/quote]
oon 20, joten Lasu ei taida auttaa. Risoo vaan tommonen meininki.