Pohjimmainen syy miksi teit lapsia?
Kommentit (40)
Pelkäsin katuvani myöhemmin jos en tee
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:50"]Pelkäsin katuvani myöhemmin jos en tee
[/quote]
Olisitko katunut?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:50"]
Koska niin "kuuluu tehdä."
[/quote]
Mutta kun ei kuulu.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:50"]Pelkäsin katuvani myöhemmin jos en tee
[/quote]
Olisitko katunut?
[/quote]
En, koska en olisi tiennyt tätä kaikkea mitä tiedän nyt. Jos minulla olisi tämä lapsikokemus, eikä lasta, niin olisin katunut
En osaa sitä järjellä selittää, se oli kai jokin alkukantainen vaisto (jota vauvakuumeeksikin usein nimitetään).
Nuorena kyllä ajattelin, etten ikinä hanki lapsia.
Kaksi noita nyt sain, ja olen tyytyväinen näin.
Halusin perimäni jatkavan eteenpäin kun aika minusta jättää.
Lapsen tekeminen oli minulle yhtä itsestään selvää kuin töissä käyminen. En ole ikinä kyseenalaistanut koko asiaa
Olen aina ollut liian hölmö ja ottanut tyhmiä riskejä. Tästä vaan maksan pisimpään.
En kyennyt aborttin. Raskaus oli vahinko
Koska halusin tauon töistä äitiysloman muodossa
Kasvoin perheessä jossa meitä lapsia oli/on 4. Olen aina halunnut olla äiti ja halunnut myös isonlauman/perheen ympärilleni. Nyt vasta (yli30v) olen saanut toivomani,lapsia yhteensä 5 vaikka "vain" 2 itse synnyttänyt (loput miehen mukana tulleita).
Niin ja onpahan joku edes kyläilemässä kun vanhaksi tulen.;)
Katsoin pidemmälle tulevaisuuteen; Jos minulla olisi lapsi / lapsia, toivoisin heidän auttavan minua hädässä (kaupassakäynnit yms vanhalla iällä). Itsekkin olen auttanut tätiäni sairaslomalla ollessaan (hänellä ei ole lapsia) ja nykyään autan äitiäni siivoamisessa, johon hän ei itse pysty. Haluan "turvata" tulevaisuuteni, joten tämä on yksi syy miksi tein lapsia. Toinen oleellinen on rakkaus lapsieni isään, jonka kanssa rakkaus kukoistaa vuodesta toiseen. Halusin että meidän geenit sekoittuvat ja toivon, että heistä tulisi edes lähelle yhtä oikeudenmukaisia ja rohkeita, kuten vanhempasa. Only time will tell.
Uteliaisuus. En halunnut lapsia moneen vuoteen, mies taas halusi. Ajattelin joustaa ja mukava natiainen tuli. Ei kaduta, mutta en usko että lapsettomana elämäni olisi ollut mitenkään onnettomampaa. Erilaista vaan.
Vahinkoja kaikki 3- tosin iloisia sellaisia ja riski ollut tiedossa:) jokainen on hyvin suurella kiitollisuudella vastaanotettuja, vaikkei harkittuja olekaan olleet :) ehkä toisaalta ovat haluttuja puolivahinkoja. Nyt on lapsiluku täynnä, niin vahinkoja ei enää satu.
Hauska kysymys! :) Halusin lapsen. Tai lapsia. Ei sen kummempaa syytä ole.
Rakkaus ja perhe.