Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestyksen tuputtaminen ja pakottaminen

Vierailija
19.04.2015 |

Kävin ihan huvikseni testaamassa vaalikonetta, vaikka en ajatellutkaan äänestää, ja täytyi kyllä todeta että ajankohtaisten tai poliittisten asioiden tuntemus oli kyllä kiinnostukseni mukaista eli huonoa. Suurimassa osassa en äkkiseltään osaa yhdistää miten ne voisivat liittyä minuun ja sellaiset asiat kuten ydinvoima ja maakaasut ja turpeiden vähennykset eivät sano minulle mitään. Tällä haluan lähinnä sanoa että eikö olisi vastuullisempaa jättää äänestämättä ja myöntää että ei tiedä asioista tarpeeksi kuin äänestää pakon sanelemana kuin se olisi "kansalais"velvollisuus. Tai ainakin tältä palstalta sain käsityksen ett jos ei muuten tiedä ehdokasta tai puoluetta niin pitää vähintään arpoa se tuolla vaalikoneella ja käydä silti äänestämässä. Eikös tällainenkin vääristä tulosta jos ihmiset äänestävät miten sattuu. En näe miten sillä voi olla mitenkään toivottu lopputulos. Minullakin oli Top4 listalla mm. Persut, Piraatit ja Kokoomus. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te äänestämättäjättäjät sitten sellaisia, että ette koskaan valita mistään yhteiskunnallisista asioista? Teitä ei kiusaa esim. tukibyrokratia, veroaste, maksamienne eläkemaksujen suhde tulevaan eläkkeeseen, yrittämisen hankaluus, työttömien järkyttävän suuri määrä ja ihmisten vaikeus työllistyä, työttömien syyllistäminen ja kyykytys virastoissa, muu virkamiesten pelleily ja kaikenlaiset älyvapailta tuntuvat rajoitukset, yleinen asevelvollisuus tai se että se koskee ainoastaan toista sukupuolta, tai mikään muu sellainen asia, joka on käytännössä poliittisten päätösten avulla aikaansaatu ja voitaisiin niillä myös muuttaa toisenlaiseksi? 

Vierailija
22/24 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ξ PERSUT JEE !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut äänioikeutettu jo 35 vuotta ja äänestänyt jokaisissa vaaleissa. Silti ymmärrän hyvin niitäkin, jotka jättävät äänestämättä. Monta hallitusta, monta eduskuntaa on Arkadianmäellä istunut, mutta ei näiden vuosikymmenten aikana ole tehty yhtäkään päätöstä, jolla olisi ollut elämääni mitään merkittävää vaikutusta. Sopeudun hyvin muutoksiin.

Vierailija
24/24 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:47"]

Oletteko te äänestämättäjättäjät sitten sellaisia, että ette koskaan valita mistään yhteiskunnallisista asioista? Teitä ei kiusaa esim. tukibyrokratia, veroaste, maksamienne eläkemaksujen suhde tulevaan eläkkeeseen, yrittämisen hankaluus, työttömien järkyttävän suuri määrä ja ihmisten vaikeus työllistyä, työttömien syyllistäminen ja kyykytys virastoissa, muu virkamiesten pelleily ja kaikenlaiset älyvapailta tuntuvat rajoitukset, yleinen asevelvollisuus tai se että se koskee ainoastaan toista sukupuolta, tai mikään muu sellainen asia, joka on käytännössä poliittisten päätösten avulla aikaansaatu ja voitaisiin niillä myös muuttaa toisenlaiseksi? 

[/quote]

Se, että asioille tehdään jotain, ei tarkoita että mennään oikeaan suuntaan. Muutos ei ole aina hyvä. Esimerkiksi EU:hun liittyminen. Siinä kohtaa olisi pitänyt vetäistä ohjaksista ja miettiä kahdeksi. Minä luotan siihen että te, jotka olette perehtyneet näihin asioihin, tiedätte mitä olette tekemässä. Yhteiskunnassa minua kyllä "haittaa" jotkin asiat, mutta ne eivät ole poliittisia. Enemmänkin kulttuuri, jossa lauma lampaita tukahduttaa erilaisuuden alleen ja sitä kautta myös ampuu itseään jalkaan. Muuten olen luonteeltani sopeutuva - miksi juuri minun mielipiteeni olisi se oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi