Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 51v eikä minulla ole lapsenlapsia

Vierailija
19.04.2015 |

Kolme lastani on jo yli 20-vuotiaita. Vanhin 29v, opiskelee nyt toista ammattiaan ammattikorkeassa, viimeinen vuosi menossa. 26v on vähän syrjäytynyt yhteiskunnasta, on työttömänä eikä koskaan liiku missään. 22v lähti juuri ulkomaille kolmeksi kuukaudeksi reissaamaan. Kukaan heistä ei tietääkseni edes seurustele tällä hetkellä.
Nuorimmaiseni on vasta 15-vuotias.
Haluaisin olla vielä hyvässä kunnossa kun lapsenlapset syntyvät ja ovat pieniä, mutta ei nyt kauheasti toivoa ole.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut lapsenlapsia kun olin 51. Vanhin lapseni oli silloin 27. Ei tullt mieleenikään että lapsenlapsia pitäisi alkaa tulla. Se asiahan ei kuulunut minulle tippaakaan. Itse asiassa olin yllättynyt kun muutamaa vuotta myöhemmin minulle kerrottiin vauvauutisista. Olin sananmukaisesti vähällä pudota tuolilta.

Sanoisin sinulle että anna lastesi elää oma elämänsä itse nyt kun ovat jo aikuisia ja ota vain positiivisen sivustaseuraajan rooli. Näin minä olen tehnyt kolmen lapseni kanssa ja meillä on mitä parhaimmat välit.

Vierailija
2/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on 54 eikä hänestä ole tulossa isoisää ainakaan 10 vuoteen jos silloinkaan.
N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mami 62v ♥ hänellä 6 lasta ♥ 17 lastenlasta ♥ 2 lastenlastenlasta ♥ ylpeä mummi mutta tuskastunut lahjojen yms.kans :D :D

Vierailija
4/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:38"]Minun äitini on 72-vuotias ja lapsenlapsia ei ole eikä tule, koska minä (45) ja veljeni (37) olemme molemmat veloja.
[/quote]

Onneks olkoon. Ette osaa ajatella nokkaanne pidenmälle..

Vierailija
5/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli 8 lasta, 12 lastenlasta, mutta eka lapsenlapsenlapsi syntyy vasta nyt. vanhin lapsenlapsi on 43 ja  8 heistä on yli 30 v.  Toki vielä ehtii, mutta en usko että niitä edes 8 tulee....

Vierailija
6/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, minun äitini on 70-vuotias ja ihan hyvin hän jaksaa touhuta 5- ja 1-vuotiaiden lapsenlapsiensa kanssa. Mummo käy kuntosaliilla 2 kertaa viikossa, liikkuu muutenkin paljon, eikä hänellä ole mitään vakavia sairauksia. 

Vierailija
7/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:38"]Minun äitini on 72-vuotias ja lapsenlapsia ei ole eikä tule, koska minä (45) ja veljeni (37) olemme molemmat veloja.
[/quote]

[/quote]
Mistäs tiedät? Entäs jos on ajateltukin että ei halua lapsia kun ei olisi aikaa/rahaa/voimia niihin. Eli on ajateltu että ei tarvii lapsen kärsiä huonosta elämästä. Ja voihan vaikka joku suvussa esiintyvä sairauskin olla syynä.

Vierailija
8/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:25"]

Kyllä itteä mietyttää, että mitä nää 40v vanhemmat tekee täällä av:lla. Missä teidän lapset on?

[/quote]

Tarkoitatko 40-vuotiaat vanhemmat vai 40:ä vuotta vanhemmat?

Vierailija
9/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten itse tehnyt omat lapsesi nuorempana.

Vierailija
10/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:38"]Minun äitini on 72-vuotias ja lapsenlapsia ei ole eikä tule, koska minä (45) ja veljeni (37) olemme molemmat veloja.
[/quote]

[/quote]

Äidillehän niitä lapsia tehdään. voi jestas

Vierailija
11/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiirettä. Harva 5-kymppinen edes ehtisi viettää kunnolla aikaa mummonmussukoiden kanssa, sillä eläkepäiviin on vielä 15 vuotta aikaa. 

Vierailija
12/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:38"]Minun äitini on 72-vuotias ja lapsenlapsia ei ole eikä tule, koska minä (45) ja veljeni (37) olemme molemmat veloja. [/quote] Onneks olkoon. Ette osaa ajatella nokkaanne pidenmälle.. [/quote] Äidillehän niitä lapsia tehdään. voi jestas

[/quote]

Jos "kaikki" suomalaiset rupeaisivat veloiksi, meikäläiset kuolisivat sukupuuttoon. Nyt jo veloja ja muita saamattomia on niin paljon, että on pakko ottaa mamuja vieraista kulttuureista tänne asumaan ja tekemään työtä. Kohta aitosuomalaiset ovat harvinainen kansa ja enimmäkseen eläkeläisiä.  Maahanmuuttoa vastustava vela on epäloogisuuden huippu!

Alkuperäisestä aiheesta: olen kohta 58 v, kolme aikuista lasta synnyttänyt, en kenenkään isoäiti. Kukaan lapsistani ei ole tällä hetkellä töissä, niin että lapsettomuus ei ole suurin ongelma.

Vierailija
13/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 55v, kuopus 13v ja 1. lapsenlapsi tulossa:)

Vierailija
14/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:38"]Minun äitini on 72-vuotias ja lapsenlapsia ei ole eikä tule, koska minä (45) ja veljeni (37) olemme molemmat veloja. [/quote] Onneks olkoon. Ette osaa ajatella nokkaanne pidenmälle.. [/quote] Äidillehän niitä lapsia tehdään. voi jestas

[/quote]

Jos "kaikki" suomalaiset rupeaisivat veloiksi, meikäläiset kuolisivat sukupuuttoon. Nyt jo veloja ja muita saamattomia on niin paljon, että on pakko ottaa mamuja vieraista kulttuureista tänne asumaan ja tekemään työtä. Kohta aitosuomalaiset ovat harvinainen kansa ja enimmäkseen eläkeläisiä.  Maahanmuuttoa vastustava vela on epäloogisuuden huippu!

Alkuperäisestä aiheesta: olen kohta 58 v, kolme aikuista lasta synnyttänyt, en kenenkään isoäiti. Kukaan lapsistani ei ole tällä hetkellä töissä, niin että lapsettomuus ei ole suurin ongelma.
[/quote]

Aikuisen lapsen synnyttäminen on varmaan aika tuskallista :/ otan osaa.

Vierailija
15/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mummoilla muuta kun miten itselleni sopii. Eläkeläisenä tulee olemaan kivoja kiireitä. Poika vasta 18 vee ja oon valistanut kauan aikaa että ensiksi opiskellaan ammatti ja siihen menee monia vuosia. Ei ole kiirettä perustaa perhettä. Mikäli niissä puuhissa on niin sitten vasta kun seukataan ja täytyy olla kasa kondomeita aina mukana, kotona jne.

Vierailija
16/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä pitää kiireisenä ja näillä näkymin meinaan olla 65 v työssä. Ei siinä jouda mummoilemaan.

Vierailija
17/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin ap ja pikkuhiljaa toivoisin, että saisin lapsenlapsia. En tosin menisi sitä lapsilleni sanomaan ja ymmärrän kyllä, että he eivät ole vielä sellaisessa elämäntilanteessa,että haluaisivat lapsia. 

Vierailija
18/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:02"]Fiksuja lapsia. Ei pidä lisääntyä liian aikaisin.  [/quote] Perustele?..Aloittajalle sanoisi, että et ole kovin vanha vielä. Kerkiit isovanhemmaksi.... Aloittaja on muuten ollut nuori vanhempi, niin miettisin näitä kokommentteja, että älä lisäänny liian aikaisin.

[/quote]

Olet typerä, typerä ihminen. Ei sille tarvitse perustelua, että ei lisäänny liian aikaisin. Sehän on siinä jo mukana! Ja se, että joku on lisääntynyt nuorena, ei tarkoita että on välttämättä tehnyt sen liian aikaisin. Pää pois sieltä perseestä, itsekkäät lastenlapsien vaatijat.

Vierailija
19/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huonokuntoinen oikein olet? Kuus- ja seitsemänkymppinenkin vielä nykyaikana on normaalissa, hyvässä kunnossa ja jaksava ihminen. Äkkiä elämäntavat kuntoon niin jaksat odottaa niitä lapsnlapsiasi!

Vierailija
20/40 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:05"]

Kylläpä olet tehnyt nuorena esikoisen. Nykyaikana sinua pidettäisiin teiniäitinä ja paheksuttaisiin. Ei mitään kiirettä mummoksi, nykyään ensisynnyttäjä on keskimäärin 30 vuotias.

[/quote]

Mitä vanhempana lapset tekee, sitä suuremmat ovat riskit. Ystäväni, joka on nyt jo eläkkeellä. teki kaikki kolme lastaan alle parikymppisenä. Nelikymppisenä hän oli onnellinen siitä, että teki lapset nuorena. Hän pääsi vielä nuorena ja hyväkuntoisena elämään omaakin elämäänsä. Ja ennen kaikkea nuorena vielä jaksoi niitä yövalvomisiakin. Kertoi joskus, että yli kolmekymppisenä ajatuskin öiden valvomisista oli puistattava. Lapsenlapsia ei hänellä ole, mutta päätös on lasten ei ystäväni. Hän on hyväksynyt tilanteen.

it

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi