Luitteko Hesarista tänään Wittgenstein-esseen?
Itse tulin niin onnelliseksi, kun lehdestä löytyi välillä jotakin noin todellista ja hyvää. Ja heti seuraavalla sivulla esiteltiin kiinnostava sarjakuva. Päätin, että en lopetakaan tilausta.
Sitten vielä toinen niistä konservatiivisautoritäärisistä Teemuista kirjoitti paremmin kuin aiemmin. En toki edelleenkään ole samaa mieltä kanssaan, mutta hyvin kirjoitettua tekstiä.
Ja parasta oli tuo Wittgenstein. Voi, kun hs olisi aina tuollainen.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Joo luin. Huvitti, kun koin syvää sieluntoveruutta ko. herran kanssa, minäkin olen toisaalta loogikko ja toisaalta mystikko, ja pidän opettamisesta :D
Tuo oli hauska lukea!
Tiedän aiheesta vain tämän:
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen.
ja
M.A.Numminen sings Wittgenstein
Vierailija kirjoitti:
ja
No tuossahan on asiaan erinomainen alku! Ja nyt tuo M.A jäi päähän soimaan loppuvuodeksi :D
Voi Teemut, ette tiedä mihin teidät on sotkettu.
Vierailija kirjoitti:
Voi Teemut, ette tiedä mihin teidät on sotkettu.
Meneekö muillakin nuo teemuset sekaisin?
Luin. Pitkästä aikaa jotain, joka nostatti innostusta.
Maailmasi rajat ovat kielesi rajat.
Ludwig, Arthur ,ja Spinoza💗💗💗
Mulla on edelleen näitä kirjoja mutta en pysty kunnolla lukemaan. Pitäneekin katsoa, löytyykö äänikirjoja.
Vierailija kirjoitti:
ja
Uuh saksan kieli uuh. Pääsispä verestämään kansalaisopistoon ja olisinpa vielä 27 v ja yliopiston teoreettisen filosofian luennolla.
Saksa on ihana kieli kun on niin niin looginen.
Kuka tuon esseen kirjoittanut? Pitää lainata kaverin Hesaria joskus.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon esseen kirjoittanut? Pitää lainata kaverin Hesaria joskus.
Jussi Ahlroth, jos en väärin muista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
En
Kannattaa lukea. Vai onko sinulla jotakin piintynyttä Wittgenstein-inhoa? Miksi?
Uuh saksan kieli uuh. Pääsispä verestämään kansalaisopistoon ja olisinpa vielä 27 v ja yliopiston teoreettisen filosofian luennolla.
Saksa on ihana kieli kun on niin niin looginen.[/quote]
Minäkö se siellä? :D
Ludwig oli kyllä poikkeus tapaus. Luin tuon jutun ja olihan se vuoden lopun yksi parhaista mitä Hesarissa on ollut viime kuukausina. Ehkä jopa tilaan lehden vähäksi aikaa.
Fenomenologia on merkittävämpää filosofiaa kuin Wittgenstein. Itsekin toki ilahduin Hesarin jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Fenomenologia on merkittävämpää filosofiaa kuin Wittgenstein. Itsekin toki ilahduin Hesarin jutusta.
Millä tavalla merkittävämpää? Wittgenstein on ainakin kiehtovampaa, parempaa luettavaa.
Vielä kymmenen vuotta sitten Hesarissa oli vastaavia juttuja koko ajan. Alas on vajonnut.
Haluatteko tiivistää parhaita pointteja, tai mikä siitä teki niin hyvän?
Eikös, eiku, joo mä, eikä, kyllä nyt, en mä, mitä sit, no ei mitään, voishan sitä, ei ny, voisit nyt kuitenkin, no en mä, no joo, mutta kiva, joo niin, nytkö, ei vielä, no kohta, ei ei, sori sit, mitä, ei mitään, no mites menee, ei mene prrkele, en usko, Jaa, no ei sitte, joo ei väkisin, no ei välttämättä. Ens vuonna sitten? Joo ens vuonna. Eikä!!!
Pii 20.22.
Joo luin. Huvitti, kun koin syvää sieluntoveruutta ko. herran kanssa, minäkin olen toisaalta loogikko ja toisaalta mystikko, ja pidän opettamisesta :D