Kelpaako teipillä korjattu ajokortti henkkareiksi?
Passi on mennyt vanhaksi ja löytyy henkkareiksi vain nyt tuo joskus lompakossa taittunut ja katkennut ajokortti. Olen korjannut sen kirkkaalla teipillä ja on kelvannut esim. postissa. Mietin äänestämään lähtöä, mutta kävi mielessä, että teenkö turhan reissun jos ei rikkinäisenä kelpaakaan?
Kommentit (5)
Niin ja tässä tilanteessa uskoisin vanhentuneen passin kelpaavan. Tuskin hoksaavat sellaista edes katsoa kun pokkana tarjoat sitä etkä sano mitään. Jos se nyt ei mistään 90-luvulta ole.
Oikeusministeriön vaaliohje.
Henkilöllisyyden selvittäminen tapahtuu oikeusministeriön vaaliohjeiden mukaan pääsääntöisesti kuvallisilla henkilöllisyystodistuksilla, joita siis ovat mm. ajokortti, passi ja kuvallinen Kela-kortti. Kuvallista henkilöllisyystodistusta edellytetään, koska kuvattomasta asiakirjasta vaalitoimitsijan on lähes mahdoton varmistua, onko kyseessä sama henkilö. Lähtökohtaisesti myös vanhentuneet em. henkilöllisyystodistukset käyvät henkilöllisyyden todistamiseen, mikäli henkilö on niistä tunnistettavissa.
Ok, kiitokset :) Täytyy ottaa varulta molemmat mukaan.
Mun miehellä on ajokortti (vuoden pari ollut ainoa voimassa oleva henkkari) aivan säpäleinä, teipillä korjailtu kasaan. Sillä se on mennyt vaikka kuinka kauan, virallisemmatkin asiat, vaikka oon jo odotellut että koska siitä tulee sanomista. Ei vaan saa hoidettua sitä uutta henkkaria... Tää on nyt vähän OT kun sait jo vastauksen mutta kerroin kuitenkin :)
Riippuu varmaan virkailijasta. Miehellä on samanlainen viritys ja hänelle joskus naputetaan siitä ja joskus ei. Kyllähän sen oikeasti ehjä pitäisi olla ollakseen virallisesti voimassa.