Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hyvätuloinen lääkäri ja äänestän demareita!

Vierailija
18.04.2015 |

Olen lääkäri ja työskentelen sekä julkisella että yksityisellä puolella. Yksityisellä puolella teen illan tai kaksi viikossa. Harkitsen oman vastaanoton perustamista, koska minulla on laaja asiakaskunta ja voisin enemmän vaikuttaa työaikoihini. Mieheni on myös hyvätuloinen insinööri. Monet kouluttautuneista kavereistamme kokevat kokoomuksen äänestämisen itsestäänselvyytenä, "sehän on meidän puolue". Itse näin todella masentavana tällaisen oman edun tavoittelun. Ehkä kokoomuksen äänestämisestä olisi meidän perheelle taloudellista hyötyä, mutta en halua sellaista maailmaa, jota kokoomus ajaa. Älkää siis yleistäkö, että demareita äänestävät vain köyhät duunarit. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:00"]

Laittomat lakot ovat sinusta siis ok? Viime vuonna Suomessa oli yli 100 työtuomioistuimen laittomana pitämää lakkoa. Ruotsissa(jossa myös vahva ay-liike!) laittomia lakkoja oli vain muutama. Miksi?! Minusta on törkeää rikkoa porukalla lakia ja vielä törkeämpää aiheuttaa samalla mahdollisimman paljon vahinkoa. Esimerkiksi ahtaajat vaaransivat lakollaan kuljetus-ja vientialan duunarien työpaikat. Tosi reilua.

[/quote]

Ay-liikkeellä ei ole mitään tekemistä laittomien lakkojen kanssa. Sulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Jos jotkut sopii itsekseen jossain tupakkatauolla ryhtyvänsä lakkoilemaan, ei se ole Ay-liikkeen vika. Laittomilta lakoilta tosin vältyttäisiin, jos työnantajat voisivat edes vähän tulla vastaan työntekijöiden yrittäessä parantaa olojaan.

Vierailija
22/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perinyt paljon omaisuutta ja äänestän vasemmistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:00"]

Laittomat lakot ovat sinusta siis ok? Viime vuonna Suomessa oli yli 100 työtuomioistuimen laittomana pitämää lakkoa. Ruotsissa(jossa myös vahva ay-liike!) laittomia lakkoja oli vain muutama. Miksi?! Minusta on törkeää rikkoa porukalla lakia ja vielä törkeämpää aiheuttaa samalla mahdollisimman paljon vahinkoa. Esimerkiksi ahtaajat vaaransivat lakollaan kuljetus-ja vientialan duunarien työpaikat. Tosi reilua.

[/quote]

En tue mitään laittomuuksia. Aina kun lääkärit ovat lakkoilleet, on lakkoilu järjestetty niin,  ettei potilaiden henki ole ollut vaarassa eli aina on ollut kiireellisen hoidon miehitys paikalla. 

Vierailija
24/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:34"]

Kättä vaan toisen taskuun.

[/quote]

Pikemminkin omaan taskuun. Maksan jo nyt palkastani 45% veroja, eikä se ole minulle ongelma. Mielelläni maksan, jotta ihmisistä pidettäisiin huolta. Olen laskenut, että omat kouluni ja kuluni olen jo aikoja sitten maksanut takaisin. Nyt olen nettoveronmaksaja.

[/quote]

No siitä palkasta jonka julkinen sektori sinulle maksaa, et maksa euroakaan veroa. Et ole korkeakoulutettu, kun et tätä faktaa ymmärrä. Ap on siis trolli.

Vierailija
25/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ketä tai mitä äänestää. Vaalien jälkeen kaikilla on oma napa lähinnä. Ja demareilla pääasia, että yhteiskunta maksaa, aina ja kaiken, vaikka kirstun pohja häämöttää ja velalle ei ole enää maksajia.

Vierailija
26/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja enemmin äänestäisin mitä tahansa muuta kuin demareita. Ei paljon kiinnosta mitkään 9e/pv kulukorvausorjatyöt. Demarit on pahimpia köyhien riistäjiä kaikista.

Vierailija
27/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:17"]

[/quote]

Pikemminkin omaan taskuun. Maksan jo nyt palkastani 45% veroja, eikä se ole minulle ongelma. Mielelläni maksan, jotta ihmisistä pidettäisiin huolta. Olen laskenut, että omat kouluni ja kuluni olen jo aikoja sitten maksanut takaisin. Nyt olen nettoveronmaksaja.

[/quote]

No siitä palkasta jonka julkinen sektori sinulle maksaa, et maksa euroakaan veroa. Et ole korkeakoulutettu, kun et tätä faktaa ymmärrä. Ap on siis trolli.

[/quote]

Tietysti maksan palkastani ihan saman verran veroa riippumatta siitä, mistä se tulee. Tietysti terveydenhuolto rahoitetaan verovaroin, mutta tarkoittaako tämä, että julkisella puolella työskentelevä lääkäri on jotenkin hyödyttömämpi yhteiskunalle kuin yksityisellä työskentelevä? Lääkärin tehtävä on tuottaa potilaille terveyshyötyä ja vähentää kärsimyksiä. Voiko tälle antaa hintaa (arvoa) ja pitääkö tämän työn tuottaa jotenkin voittoa? Huhhuh.

Vierailija
28/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tietysti maksan palkastani ihan saman verran veroa riippumatta siitä, mistä se tulee. Tietysti terveydenhuolto rahoitetaan verovaroin, mutta tarkoittaako tämä, että julkisella puolella työskentelevä lääkäri on jotenkin hyödyttömämpi yhteiskunalle kuin yksityisellä työskentelevä? Lääkärin tehtävä on tuottaa potilaille terveyshyötyä ja vähentää kärsimyksiä. Voiko tälle antaa hintaa (arvoa) ja pitääkö tämän työn tuottaa jotenkin voittoa? Huhhuh.

[/quote]

Voi hyvä luoja! :D 

Vierailija
29/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli nämä kokoomuslaiset ovat kansankapitalisteja, niin pitävät yrittäjiä sankareina, ja työntekijöitä pelkkinä porsaina, jotka tulevat mutaisine kenkineen pyyhkimään ne firman persialaiseen mattoon. Ja omistajat - voiko parempaa porukkaa ollakaan? Jos omistajilta ja yrittäjiltä kysyisi, niin työntekijät ovat pelkkä välttämätön paha, jos firmaa voitaisiin pyörittää ilman työvoimaa, aina parempi. Ja mitä tämä merkitsee? No sittenhän te näette kun robotiikka tästä vielä kehittyy - ei yksikään ihminen ole enää manuaalisessa työssä, ja tullaan siihen pisteeseen että firmat ovat automisoituja robottitehtaita, jotka tuottavat voittoa omistajilleen. Kourallinen omistajia, muut köyhiä - eikä työtä löydy.

Vierailija
30/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"]Minä ajattelen taas aivan toisella tavalla. Minullakin on akateeminen koulutus ja olen jo työelämässä. Äänestän kokoomusta koska siitä on minulle eniten hyötyä. Kokoomus ajaa niitä asioita jotka ovat minulle tärkeitä.
[/quote] eli mitä asioita?

Vierailija
31/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No voi hyvä luoja sun kanssa! Jos ei olisi julkista terveydenhoitoa, verot olisivat ehkä alhaisemmat, mutta sitten pitäisi itse maksaa ykstyisellä pyolella se hoito. Jonkun vaikean sairauden tai vaikkapa tapaturman leikkaushoito voi tulla todella kalliiksi. Julkisella puolella on tietyt rajat, mitä potilas voi joutua hoidosta maksamaan. Ikään kuin vakuutus. Voihan jokainen hankkia sen kalliin yksityisen vakuutuksenkin, mutta aina paljon olen nähnyt julkisella potilaita, joilla on ollut vakuutus, mutta ei ole jonkun porsaanreiän takia korvannutkaan hoitoa. Yksityiset lääkärifirmat ja vakuutusyhtiöt pyrkivät tekemään voittoa, mikä ei johda yksittäisen ihmisen tai yhteiskunnan kannalta läheskään aina parhaaseen lopputulokseen. Tästä esimerkkinä se, että eivätjän Yksityiset lääkärifirmat hyödy siitä, että potilas paranisi. Miettikääoä vähän.

Vierailija
32/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:31"]

Mikäli nämä kokoomuslaiset ovat kansankapitalisteja, niin pitävät yrittäjiä sankareina, ja työntekijöitä pelkkinä porsaina, jotka tulevat mutaisine kenkineen pyyhkimään ne firman persialaiseen mattoon. Ja omistajat - voiko parempaa porukkaa ollakaan? Jos omistajilta ja yrittäjiltä kysyisi, niin työntekijät ovat pelkkä välttämätön paha, jos firmaa voitaisiin pyörittää ilman työvoimaa, aina parempi. Ja mitä tämä merkitsee? No sittenhän te näette kun robotiikka tästä vielä kehittyy - ei yksikään ihminen ole enää manuaalisessa työssä, ja tullaan siihen pisteeseen että firmat ovat automisoituja robottitehtaita, jotka tuottavat voittoa omistajilleen. Kourallinen omistajia, muut köyhiä - eikä työtä löydy.

[/quote]

Olet käsittänyt kansankapitalismin aivan väärin. Termillä ei tarkoiteta yrittäjyyttä, vaan tilannetta, jossa mahdollisimman moni yksityinen ihminen pääsee halutessaan osalliseksi omistamisesta (ja pääomatuloista). 

Omat nettotuloni eivät kummoiset ole, mutta pitkäaikaisella säästämisellä ja sijoittamisella sain tänäkin keväänä (minulle) huomattavat netto-osinkotulot, siis tuhansia euroja. Oma valintani.

Sivistäkää itseänne ihmiset!

Vierailija
33/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No voi hyvä luoja sun kanssa! Jos ei olisi julkista terveydenhoitoa, verot olisivat ehkä alhaisemmat, mutta sitten pitäisi itse maksaa ykstyisellä pyolella se hoito. Jonkun vaikean sairauden tai vaikkapa tapaturman leikkaushoito voi tulla todella kalliiksi. Julkisella puolella on tietyt rajat, mitä potilas voi joutua hoidosta maksamaan. Ikään kuin vakuutus. Voihan jokainen hankkia sen kalliin yksityisen vakuutuksenkin, mutta aina paljon olen nähnyt julkisella potilaita, joilla on ollut vakuutus, mutta ei ole jonkun porsaanreiän takia korvannutkaan hoitoa. Yksityiset lääkärifirmat ja vakuutusyhtiöt pyrkivät tekemään voittoa, mikä ei johda yksittäisen ihmisen tai yhteiskunnan kannalta läheskään aina parhaaseen lopputulokseen. Tästä esimerkkinä se, että eivätjän Yksityiset lääkärifirmat hyödy siitä, että potilas paranisi. Miettikääoä vähän.

[/quote]

Eihän tässä ollut kyse julkisen sektorin terveydenhuollon tasosta tai laajuudesta, vaan siitä että sinä kuvittelet maksavasi veroja julkisen sektorin sinulle maksamasta palkasta. Se naurattaa. :)

Vierailija
34/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok aloitus muuten, mutta särähtää korvaan tuo "köyhät duunarit". ainakin pk- seudulla duunarit tekee hyvää tiliä nykyään. Esim. putkimiehet, sähköasentajat, hitsarit jne. Mutta Kokoomusta ei todellakaan äänestetä.

Vierailija
35/57 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:31"]

[/quote]

Olet käsittänyt kansankapitalismin aivan väärin. Termillä ei tarkoiteta yrittäjyyttä, vaan tilannetta, jossa mahdollisimman moni yksityinen ihminen pääsee halutessaan osalliseksi omistamisesta (ja pääomatuloista). 

Omat nettotuloni eivät kummoiset ole, mutta pitkäaikaisella säästämisellä ja sijoittamisella sain tänäkin keväänä (minulle) huomattavat netto-osinkotulot, siis tuhansia euroja. Oma valintani.

Sivistäkää itseänne ihmiset!

[/quote]

Nämä osinkotulot saat tekemättä ollenkaan töitä? Eikö tämän pitäisi olla kokoomuksen arvojen vastaista? Etkö tajua, että noi osinkotulot on sulle jo työntekijä tuottanut työllään ja sinä vedät osan hyödystä välistä? Miten omistaminen on muka arvokasta? Se ei vie mitenkään ihmiskuntaa eteenpäin. Naurettava ajatus, että jos on aikoinaan sijoittanut pari sataa yhtiöön on sen kasvaessa oikeutettu samaan tuon summan moninkertaisena joka vuosi voitoista. Osakekeinottelijat aiheuttavat nämä talouskriisit ja ihmisten työttömyyttä. He hyötyvät notkahteluista, kun voi ostaa halvalla ja kohta taas myydä kalliilla. Viis vei sen suomalaisen duunarin toimeentulosta, kun firma menee nurin kun omistajat lypsävät sen tyhjiin.

Vierailija
36/57 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että rikkaistakin löytyy solidaarisuutta köyhiä ja maailman kansoja kohtaan.

Vierailija
37/57 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lääkärituttuni äänestävät persuja tai RKP:tä. Näköjään poikkeuksiakin on.

Vierailija
38/57 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:19"]Ei taida yhteiskunnallisten asioiden tuntemus olla lääkäreillä kovin vahva. No voin sen verran valaista, että tarvitaan töitä ja toimiva talous että on sitä jakovaraa millä sitten köyhistä, sairaista ja vähäosaisista voidaan huolehtia. Se jakovara ei tule pelkillä verojen korotuksilla ja julkisen sektorin töissä olevien etuisuuksia parantamalla, vaan uusia tuottavia - mielellään vientiteollisuuden - työpaikkoja luomalla. Siksi EI demareille.
[/quote] Juuri näin.

Vierailija
39/57 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kun ei voi olla kunnalla töissä - siksi kokoomus!

Vierailija
40/57 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokaisen julkisella puolella työskentelevän pitäisi äänestää demareita?