NYT KAIKKI RASKAANA OLEVAT KORVAUKSIA HAKEMAAN!
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:53"]Hieno juttu! Itse vein v. 2013 oikeuteen samantapaisen tilanteeni ja korvauksina putosi käteen lähes 70000 euroa. Älkää naiset hyväksykö ahneiden työnantajien kieroiluja vaan ottakaa yhteyttä ammattiliittoonne!
[/quote]miks tää on saanut alapeukun????
Meillä jätetään jokaisen sijaisuuden väliin 2-3 vko työttömyyspätkä eli ei edes yritetä pyrkiä siihen, että sijaisuudet jatkuvat katkotta.
Ennen tehtiin niin, että kun jonkun sijaisuus päättyi 30.4. ja jonkun äitiysloma alkoi 24.4. niin sijaisuuden perään tehtiin heti jatko. Nyt otetaan joku toinen tuohon 24.4 alkavaan sijaisuuteen ja edellinen sijainen saa seuraavan pätkän 15.5. alkaen kesälomatuuraajaksi. Näin hän menettää kesälomansa (saa sen edellisen työsuhteen päätteeksi rahana) ja työsuhteeseen tulee katko, joka osoittaa, että kyseessä ei ole työsuhteiden ketjutus. Aina joskus onnistutaan saamaan 2-3 kk katko.
Näin on pakko toimia, koska muuten oltaisiin jatkuvasti raskaana olevien kanssa oikeudessa siitä, pitääkötyösuhdetta jatkaa vai ei.
Tämän takia palkkaan enimmäkseen miehiä. (No, parempi työilmapiiri on myös syy.)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:53"]
Hieno juttu! Itse vein v. 2013 oikeuteen samantapaisen tilanteeni ja korvauksina putosi käteen lähes 70000 euroa. Älkää naiset hyväksykö ahneiden työnantajien kieroiluja vaan ottakaa yhteyttä ammattiliittoonne!
[/quote]
Mitä teet työksesi? 70 000???
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:06"]
Meillä jätetään jokaisen sijaisuuden väliin 2-3 vko työttömyyspätkä eli ei edes yritetä pyrkiä siihen, että sijaisuudet jatkuvat katkotta.
Ennen tehtiin niin, että kun jonkun sijaisuus päättyi 30.4. ja jonkun äitiysloma alkoi 24.4. niin sijaisuuden perään tehtiin heti jatko. Nyt otetaan joku toinen tuohon 24.4 alkavaan sijaisuuteen ja edellinen sijainen saa seuraavan pätkän 15.5. alkaen kesälomatuuraajaksi. Näin hän menettää kesälomansa (saa sen edellisen työsuhteen päätteeksi rahana) ja työsuhteeseen tulee katko, joka osoittaa, että kyseessä ei ole työsuhteiden ketjutus. Aina joskus onnistutaan saamaan 2-3 kk katko.
Näin on pakko toimia, koska muuten oltaisiin jatkuvasti raskaana olevien kanssa oikeudessa siitä, pitääkötyösuhdetta jatkaa vai ei.
[/quote]
Olin töissä ravintolassa 90-luvulla ja siellä tehtiin jo silloin niin. Siellä ei ollut ongelmana äitiyslomat vaan sairauslomat. Työsuhteita oli max. 2 peräkkäin ja sitten tauko. Kerran joku sairastui toisen työsuhteen alkupäivinä. Ei saanut s-päivärahaa, koska työsuhde oli kestänyt alle 1 kk.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:08"]Tämän takia palkkaan enimmäkseen miehiä. (No, parempi työilmapiiri on myös syy.)
[/quote]Sama täällä. Työskentelen isohkon firman henkilöstöhallinnossa ja linja on se, että palkataan vain miehiä ja lastentekoiän ohittaneita naisia. Kukaan ei tietenkään puhu siitä julkisesti mut näkeehän sen rekrytoinneista.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:53"]
Hieno juttu! Itse vein v. 2013 oikeuteen samantapaisen tilanteeni ja korvauksina putosi käteen lähes 70000 euroa. Älkää naiset hyväksykö ahneiden työnantajien kieroiluja vaan ottakaa yhteyttä ammattiliittoonne!
[/quote]
Mitä teet työksesi? 70 000???
[/quote]Toimittaja-tuottaja. Siinä on vuoden palkka ja eräänlaiset "kipukorvaukset". Ikärasismin vuoksi irtisanotut 55-vuotiaat saivat parin vuoden palkan.
Mua naurattaa nämä "palkkaan vaan lisääntymisiän ohittaneita naisia" - jutut. Missähän firmassa halutaan palkata viisikymppisiä naisia mieluummin kuin nuoria?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:53"] Hieno juttu! Itse vein v. 2013 oikeuteen samantapaisen tilanteeni ja korvauksina putosi käteen lähes 70000 euroa. Älkää naiset hyväksykö ahneiden työnantajien kieroiluja vaan ottakaa yhteyttä ammattiliittoonne! [/quote] Mitä teet työksesi? 70 000??? [/quote]Toimittaja-tuottaja. Siinä on vuoden palkka ja eräänlaiset "kipukorvaukset". Ikärasismin vuoksi irtisanotut 55-vuotiaat saivat parin vuoden palkan.
[/quote]
ESS?
Itsellä tulossa sama tilanne eli pisin työkokemus alalta, korkein koulutus, tuoretta lisäkoulutusta (omalla ajalla hankittua), erittäin vähän sairauslomia ja silti irtisanominen edessä. Jo nyt kerätään materiaalia oikeudenkäyntiin ja tulossa on suunnilleen tuo summa.
Itse voitin oikeudenkäynnin työnantajaa vastaan ja sain 8500€ korvauksia. Laiton irtisanominen.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:20"]
Oletko media-alalla, 12?
[/quote]
En ole, koulutus/ohjaus kuvaa enemmänkin tätä sektoria, ei kuitenkaan oppilaitos
Miten pitkään korvauksia voi hakea?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:39"]
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015041819539744_uu.shtml
[/quote]Jos olisin työnantaja, en ottaisi naista töihin!
No kannattaako tehdä lapsia jos ei ole rahaa siihen ilman jotain naurettavia oikeusjuttuja?
Tiedän firman, jossa työtehtävistä tehdään projekteja ja palkanaan väkeä määräaikaisiksi 6 - 8 kk ajaksi. Osin tämä voidaan selittää sillä, että työtehtävien määrä on riippuvainen vuodenajasta, mutta suurimmaksi osaksi kyse on siitä, että halutaan välttää ylimääräsiä kuluja. Pari kertaa on nostettu syytettä siitä, että määräaikaisuuksille ei ole perustetta ja kyse on toistaiseksi voimassaolevista työsuhteista, mutta joka kerta syyte on mennyt nurin. Näitä ei uutisoida, koska ei ole mitään uutta, että työnantaja voi palkata ihmisiä myös lyhyisiin työsuhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:48"]No kannattaako tehdä lapsia jos ei ole rahaa siihen ilman jotain naurettavia oikeusjuttuja?
[/quote]
Ei tässä ole (ainakaan minulla) kyse rahasta vaan oikeudenmukaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:17"]Mua naurattaa nämä "palkkaan vaan lisääntymisiän ohittaneita naisia" - jutut. Missähän firmassa halutaan palkata viisikymppisiä naisia mieluummin kuin nuoria?
[/quote]Mm. mun työpaikalla. Viisikymppisellä on ammattitaito valmiina ja ei tarvitse opettaa työelämän tavoille. Heillä ei ole laumaa jatkuvasti sairastelevia lapsia eikä äitiyslomista ole enää pelkoa. Viisikymppiset ovat myös hyvin sitoutuneita työpaikkaansa ja erittäin innokkaita kehittämään ammattitaitoaan.