Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olen voinut lihoa tällaiseksi?

Vierailija
18.04.2015 |

Terveys alkanut reistailemaan joka on saanut ajattelemaan. Ihmekös tuo, kenenpä kroppa tällaista painoa kestäisi: 178kg. Kyllä, luit ihan oikein. Ja ikää vasta 29v. 13vuotiaana alkoi paino hiipiä normaalipainosta ylöspäin ja tässä sitä ollaan, huoh. Miten, millä hiton voimalla lähtisi laihduttamaan? Ihan kypsä jo häpeämään itseäni, siihen kuinka tuijotetaan, saati se terveys.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ennen tullut mitenkään ylipaljoa ahmittua. Ihan normiruokia söin, mutta säännöllisyys ja annoskoot olivat vajavaisia. Kaloreita ennen tuli noin 2500-3000 kcal + mitä nyt joka toinen viikko vähintään tuli ostettua karkkia/sipsiä. Tosiaan tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ollut lievä itsellä, mutta siellä se kummittelee. Tuota en ymmärrä miten laihduttamista voi sanoa kituuttamiseksi jos saa 3-5 tunnin välein syödä. Ei laihduttaminen ole rakettitiedettä, omasta päästä kiinni kuinka helpoksi laihdutuksen tekee. Ps. Kertaakaan en ole vielä mässäillyt ja koitetaan pitää se näin. Yleensähän ihmiset puhuvat huijauspäivästä ja jos sellaista tarvii niin anna mennä, mutta kohtuudella silloinkin.

Vierailija
2/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"]

Ei sitä ennen tullut mitenkään ylipaljoa ahmittua. Ihan normiruokia söin, mutta säännöllisyys ja annoskoot olivat vajavaisia. Kaloreita ennen tuli noin 2500-3000 kcal + mitä nyt joka toinen viikko vähintään tuli ostettua karkkia/sipsiä. Tosiaan tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ollut lievä itsellä, mutta siellä se kummittelee. Tuota en ymmärrä miten laihduttamista voi sanoa kituuttamiseksi jos saa 3-5 tunnin välein syödä. Ei laihduttaminen ole rakettitiedettä, omasta päästä kiinni kuinka helpoksi laihdutuksen tekee. Ps. Kertaakaan en ole vielä mässäillyt ja koitetaan pitää se näin. Yleensähän ihmiset puhuvat huijauspäivästä ja jos sellaista tarvii niin anna mennä, mutta kohtuudella silloinkin.

[/quote]

Kyllä se aika kituuttamista on, jos joutuu kolmen tunnin välein syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 05:25"]

Ylipainosi on niin hurja, että mikään dieetti tuskin auttaa. Dieetit ovat muutenkin pelkkää viihdettä ja harrastelua. 

Hakeudu ravintoterapeutille ja ennenkaikkea psykoterapiaan. Vakavan ylipainon syyt ovat yleensä korvien välissä eikä ruokatottumukset normalisoidu ja paino laske ennenkuin syihin päästään kiinni. 

Onnea ja menestystä!

[/quote]

Tämä tietysti riippuu esim. siitä, että ahmitko sen 4000kcal päivässä vai syötkö periaatteessa normaalit kalorit, mutta paskoja kaloreita. Ihmiset luulevat, että kaikki lihavat ylisyövät ja ahmivat paskaruokaa joka hetki. Tämä ei todellakaan ole ikinä ollut itsellä ongelma, vaan se että pienestä pitäen ollut lihava ja siitä se on sitten jatkunut pidemmälle + tullut hormoonihäiriöitä jne. jotka vaikuttaa painonhallintaan. Ehkä totta puhut tuosta dieetistä, lähinnä itse tarkotin, että alkaisi syömään parempaa ruokaa ja tekisi siitä elämäntavan, niinkuin itse tein. Psykoterapia ja ravitsemusterapeutti mielestäni turhia, jollei henkilöllä sitten ole ahmimishäiriö/joku muu ettei pysty vastustamaan ruokaa (tämä ei ole kaikilla lihavilla, vaikka ihmiset niin luulevat). Käyttäkää hyvät ihmiset internettiä, sieltä saatte kaikki samat tiedot jotka saisit esim. ravitsemusterapeutilla. Totta kai ravitsemusterapeutti pystyy paremmin laatimaan täydellisen ruokavalion, mutta käyttäkää järkeä hieman, niin ette tarvitse mitään lääkäreitä/terapeutteja.

Vierailija
4/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herätys oli päälle 108 kg ja olen saman ikäinen. Järkytys, melkein 110 kg ja pituutta vain 160 cm. Sinulla on kyllä painoa vielä huomattavasti enemmän. Oletko huomannut joitain terveyshaittoja? Minä olen aina ollut todella terve, vaikken ole ikinä harrastanut liikuntaa ja ollut aina myös ylipainoinen. Viime keväänä alkoi kyllä ilmetä väsymystä ja uupumusta, niska- ja hartiakipuja ja polvikipuja, vaikka olen näin nuori. Lääkärin luota aloitin ja laihdutin 15 kg viime vuonna ja sitten tulin raskaaksi, nyt on menossa 27. viikko ja lähes 10 kg tullut takaisin. :( Aion kyllä jatkaa laihduttamista synnytyksen jälkeen. Tsemppiä sinulle ap! Minäkin suosittelen lääkärillä käyntiä ja varmaan pääsisit myös ravitsemusterapeutille.

Vierailija
5/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:45"]

[/quote]

Kyllä se aika kituuttamista on, jos joutuu kolmen tunnin välein syömään.

[/quote]

Nyt taidat olla sekaisin koko äijä. Yleinen suositus on syödä 3-5 tunnin välein ja pyrkiä syömään se 5 kertaa päivässä. Tottakai tämä tarkoittaa sitä että välipaloina esim pelkkä hedelmä jne. Ei tuo tarkoita sitä, että syöt kolmen tunnin välein jauhelihakastiketta ja perunaa. Koitappa itse tehdä tuo, vähennä annoskokojasi ja syö 3-5tunnin välein. Vatsalaukku pienenee ja hetken päästä et enään tarvi yhtä paljoa ruokaa, kuin mitä ennen olisit tarvinnut. Tuolla tavalla kun syö niin nälkä tulee todella harvoin.

Vierailija
6/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000kcal on aivan HELVETISTI naiselle joka vaikka tekee istumätyötä. Todellinen kulutus lienee jotain 2k kcal joten on todellakin mentävä tuollaiselle 1000-1500 "kitudietille" jos haluaa laihtua. Hyvänä puolena on että 1500kcal saa syödä yllättävän paljon terveellisä ruokaa. Mitään kampaviinereitä kahvin kanssa se ei tosin kestä.

Vierailija
7/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittääkö pötsi pillusi?

T: Mies

Vierailija
8/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syönyt enemmän kuin mitä kuluttanut

Vierailija
9/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt omalla kohdallani. Onneksi pääsen parin viikon päästä kilpirauhaskokeisiin. Olen syönyt päivittäin 1300-1400 kilokaloria ja olen punninnut kaiken syömäni ja juomani digivaa'alla mutta lihon siitä huolimatta koko ajan. Tympii!

Vierailija
10/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Www.kiloklubi.fi, ohjeita pysyvään elämänmuutokseen ja vertaistukea! Kikkakolmoset ei toimi, vaan pikkuhiljaa elämäntapoja paremmiksi ja kohti terveellisimpiä lukemia. Kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä, sekä sopivasti ystävällisyyttä itseään kohtaan, että muistaa, ettei koko projekti ole hukkaan heitettyä, jos joskus sortuu. Tsemppiä muutokseen!!

Vierailija
11/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: se paino ei putoa vaikka mietin ja kirjaan joka ikisen kalorin tarkkaan. Eniten ottaa aivoon se, että muut kuvittelevat automaattisesti minun vetävän kaksin käsin epäterveellistä ruokaa ja herkkuja. Jos tekisin niin niin sitten olisin varmaan jo kuollut ylipainon vuoksi.

Vierailija
12/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite heräsin kun paino oli 110 (mikä mun pituisella ihan järkyttävä). Aloin käymään vaa-alla joka päivä ja tekemään töitä (eli syömää oikein ) ja nyt -10 kg 3 kuukaudessa. Kyllä se lähtee!

Vierailija
13/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun keskitysleireille ei sattunut yhtään tuollaista mätisäkkiä joka ei laihdu syömällä vähemmän kuin kuluttaa?

Vierailija
14/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve! Itsellä aloituspaino noin 185kg pituus 188 ja ikä 21, laihduttamisen aloitin noin 1.5kk sitten. Paino pudonnut n. 15kg. Laihduttaminen itselle ainakin ollut todella helppoa ja nyt ärsyttää kuinka sitä ei ole aikaisemmin ruvennut tätä tekemään. Tee se päätös, että nyt alkaa dieetti ja tyhjennä jääkaappi kaikesta epäterveellisestä(näin tein itse). Nyt tulee semmoinen 1500kcal energiaa päivässä eikä nälkä yllätä melkein ollenkaan. Suosittelen että hankit ihmisen kenelle voit puhua sinun tuloksista ja fiiliksistä laihdutuksen aikana, itsellä auttanut todella paljon kun on kavereille puhunut asiasta. Vielä viimeiseksi se, että käy lääkärin/hoitajan puheilla ja pyydä sieltä vinkkejä ja pyydä myös uutta vastaanottoaikaa, niin sinulla on "syy" miksi täytyy laihtua ettei lääkäri pety.

Vierailija
15/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainosi on niin hurja, että mikään dieetti tuskin auttaa. Dieetit ovat muutenkin pelkkää viihdettä ja harrastelua. 

Hakeudu ravintoterapeutille ja ennenkaikkea psykoterapiaan. Vakavan ylipainon syyt ovat yleensä korvien välissä eikä ruokatottumukset normalisoidu ja paino laske ennenkuin syihin päästään kiinni. 

Onnea ja menestystä!

Vierailija
16/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 03:53"]

Jännä kun keskitysleireille ei sattunut yhtään tuollaista mätisäkkiä joka ei laihdu syömällä vähemmän kuin kuluttaa?

[/quote]

Juutalaisilla, romaneilla ja kehitysvammaisilla oli tiettävästi jokin outo geenimuunnos. Kuten tietysti suomalaisilla nälkävuosien aikana puhumattakaan Afrikan ruokapulasta kärsivillä alueilla. 

Kummallista, mutta kaikki laihtuivat myös sairaaladieetillä kontrolloiduissa olosuhteissa kuten myös ns. läskileireillä. 

Erikoista sattumaa, että juuri tämän palstan kirjoittajilla on tämä ominaisuus, että elävät lähestulkoon ilman ravintoa vuodesta toiseen laihtumatta. 

Vierailija
17/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 02:45"]

Samaa olen ihmetellyt omalla kohdallani. Onneksi pääsen parin viikon päästä kilpirauhaskokeisiin. Olen syönyt päivittäin 1300-1400 kilokaloria ja olen punninnut kaiken syömäni ja juomani digivaa'alla mutta lihon siitä huolimatta koko ajan. Tympii!

[/quote]

Digivaakasi lienee rikki tai olet sekoittanut kilojoulet ja kilokalorit. Tai sitten vain petät itseäsi (todennäköisin vaihtoehto) Vaikka kuinka olisi kilpirauhasen toiminnan vajausta noilla lukemilla laihtuu. aikuinen normaalipainoinenkin ihminen.  

Vierailija
18/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 05:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 02:45"]

[/quote]

Digivaakasi lienee rikki tai olet sekoittanut kilojoulet ja kilokalorit. Tai sitten vain petät itseäsi (todennäköisin vaihtoehto) Vaikka kuinka olisi kilpirauhasen toiminnan vajausta noilla lukemilla laihtuu. aikuinen normaalipainoinenkin ihminen.  

[/quote]

Tai sitten joku kaataa salaa litran öljyä hänen aamumuroihinsa ;).

Minulla muuten kilpirauhasen vajaatoiminta parani kun laihdutin.

Vierailija
19/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 04:00"]

Terve! Itsellä aloituspaino noin 185kg pituus 188 ja ikä 21, laihduttamisen aloitin noin 1.5kk sitten. Paino pudonnut n. 15kg. Laihduttaminen itselle ainakin ollut todella helppoa ja nyt ärsyttää kuinka sitä ei ole aikaisemmin ruvennut tätä tekemään. Tee se päätös, että nyt alkaa dieetti ja tyhjennä jääkaappi kaikesta epäterveellisestä(näin tein itse). Nyt tulee semmoinen 1500kcal energiaa päivässä eikä nälkä yllätä melkein ollenkaan. Suosittelen että hankit ihmisen kenelle voit puhua sinun tuloksista ja fiiliksistä laihdutuksen aikana, itsellä auttanut todella paljon kun on kavereille puhunut asiasta. Vielä viimeiseksi se, että käy lääkärin/hoitajan puheilla ja pyydä sieltä vinkkejä ja pyydä myös uutta vastaanottoaikaa, niin sinulla on "syy" miksi täytyy laihtua ettei lääkäri pety.

[/quote]

Ensin ahmit ja sitten kituutat. Tosi rankkaa keholle. Sinun kokoinen tarvitsee paljon ennemmän kuin tuon 1500kcal. Veikaan, että kesällä jo mässäilet kaikilla herkuilla.

Vierailija
20/28 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini laihduttaa säännöllisesti mutta tuloksetta. Sanoin hänelle että ekana tyhjennä tuo työpisteesi kaikesta naposteltavasta. Ei muillakaan ole kuin korkeintaan vettä. Siinä oli pähkinöitä,kuivattuja hedelmiä,luomusipsejä , jotain korppuja ja myslikeksejä tms pussi tolkulla. Ne ei kuulemma lihota kun ovat terveellisiä.