Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnista

Vierailija
18.04.2015 |

Olen 20-vuotias tyttö. Tai nainen, miten sen ottaa. Tajusin tänään, että olen aivan kuin varkain tupakoinut jo seitsemän vuotta. Helvetti, seitsemän! Se on todella pitkä aika. Tuli sellainen olo, että miksi ihmeessä kiskon moista mössöä kitusiini, luovun terveydestäni ja vielä maksan moisesta! Otin ja paiskasin roskikseen kaikki tupakit, sytytysvälineet sekä piiput. Tuntuu hyvältä.

Tahtoisinkin tietää, että kuinka paljon vahinkoa olen jo tyhmyyksissäni ehtinyt itselleni aiheuttaa. Osaako kukaan sanoa, mitä n. 6 vuoden aktiivinen (n. 10-15 tupakkia/pvä) polttaminen aiheuttaa? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kannabikseen. Kannabiksen savu on tutkitusti haitatonta keuhkoille ja siitä pääsee paljon parempiin oloihin kuin körssistä, jonka aiheuttamana päihtymys kestää vain pari minuuttia.

Vierailija
2/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut on elänyt tosi vanhaksi vaikka tupakoinut koko ikänsä. Tuurista on kii elämä aika pitkälti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 02:27"]Vaihda kannabikseen. Kannabiksen savu on tutkitusti haitatonta keuhkoille ja siitä pääsee paljon parempiin oloihin kuin körssistä, jonka aiheuttamana päihtymys kestää vain pari minuuttia.
[/quote]
voisitko pistää linkkiä tuosta tutkimuksesta että kannabiksen savu on muka haitatonta keuhkoille?

Vierailija
4/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 02:27"]

Vaihda kannabikseen. Kannabiksen savu on tutkitusti haitatonta keuhkoille ja siitä pääsee paljon parempiin oloihin kuin körssistä, jonka aiheuttamana päihtymys kestää vain pari minuuttia.

[/quote]

En ole kiinnostunut pössyttelystä.

AP

Vierailija
5/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et nyt mitenkään peruuttamatonta vahinkoa. Lopeta ihmeessä. Itse muuten olin joskus yli vuoden polttamatta mutta sorruin takaisin kun tulin ostaneeksi kannabis tuotteita ja nehän piti sekoittaa tupakkaan. Tupakoin useita vuosia tun takia. Suosittelen sähkösavukkeita, koska niissä ei ole mitään tupakan sisältämistä haitallisista aineista paitsi nikotiinia, joka ei ole kuin riippuvuuden aiheuttaja vaikka toki onkin myrkyllinen (ei kuitenkaan karsinogeeni).

Tietenkin parempi lopettaa kokkonaan jos se onnistuu. Salpaaja lääkitystä voi myös kokeilla jos haluaa. Tässä mielöstäni parhaat vaihtoehdot. Purkat, laastarit ja inhalaattorit on ihan surkeita apuvälineitä. Sähkösavukkeista senverran, että nikotiinin imeytymisaika on noin 15 minuuttia (savukkeissa muutama sekunti), joten aivot eivät opi yhdistämään nikotiinia suoraa motoriseen toimintaan  (no tupakoitsialla tavallaan oppivat pois siitä). Tästä syystä sähkösavuke on myös helpompi lopettaa kuin tupakointi jos siihen siirtyy ensin. Sähkösavukkeen nikotiinipitoisuutta voi hiljalleen alentaa ennen lopetusta. Lisäksi tämä ei oikein käytettynä sisällä syöpää aiheuttavia aineita. Sama kun ruuassa, jos poltat pohjaan, niin ei ole terveellistä. Sen nyt yleensä ymmärtää olemaan hengittämättä savua, vaikka sitä olisi vuosia aiemmin tehnytkin.

Vierailija
6/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut +22 vuotta askin päivässä ja mitään vahinkoa ei ole tullut, paitsi en nyt mitään maratonia alkaisi juoksemaan.

Vierailija
7/7 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 05:43"]Olen polttanut +22 vuotta askin päivässä ja mitään vahinkoa ei ole tullut, paitsi en nyt mitään maratonia alkaisi juoksemaan.
[/quote]

Mistäs sinä sen tiedät? Onhan moni ostanut hometalon eikä ole sitä päälle päin aavistanut. Sama juttu vuosikymmenien tupakoinnin kanssa, et näe mitä se on elimistössä tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi