10 v. hääpäivä tulossa huonossa suhteessa, perunko juhlat?
Miehen kanssa on ollut jo pitkään huono suhde, on meillä hyviä hetkiäkin mutta vielä enemmän huonoja. Mies on kiivas ja suuttuu sekunnissa, hänen ppäivänsä riittää pilaamaan pelkkä vesisade tai jono kaupassa. Sitten mies möksähtää siitä, ja ärisee, josta minä stressaannun. Menee hetki, ja mies alkaa rähjäämään, miksi minä olen suuttunut, ja kun sanon että hänen käytöksensä vuoksi, mies suuttuu että vielä sitä muistelen vaikka se meni jo ohi (öh?!). Tuo aiheuttaa minulle hirveästi stressiä ja ahdistaa edes kutsua ketään kahville , kun ei tiedä, millä tuulella mies tulee kotiin.
*
Nyt meidän 10 v hääpäivä on parin päivän päästä, ja vanhempiemme toiveesta (aikanaan menimme vain maistraatissa naimisiin ilman juhlia) aivan lähisuku on kutsuttu kakulle. Mieheni ja minun omaan perinteeseen on kuulunut ns. kiitoskirjeen kirjoittaminen toiselle. Yritin tänään kirjoittaa, mutta koko ajan sävy muuttu kkatkerasti itkuvuodatukseksi, eikä miksikään kuluneesta vuodesta ja rakkaudesta kiittämiseksi. En voi rehellisesti kiittää enkä sanoa rakastavani, joten en halua kirjoittaa enkä edes juhlia. Onko törkeää katkaista perinne ja perua kakkukutsut? Mies ei halua erota, muttei kyllä hoitaakaan suhdetta. Olen niin uupunut.
Kommentit (8)
Juhli silti, ajattele että se on hyvä syy tavata sukua. Unohda kiitoskirje tältä erää.
Kiitos. Ainut millä mies mitään suostuu puhumaan, on kun uhkaan kertoa anopille ja apelle miten mieheni käyttäytyy (eli nyt jos peruisin ja saisivat tietää että on ongelmia, se olisi häpeä vaikka ei siis mikään uskovainen perhe tms jossa ero olisi synti). En ole täydellinen mutta ansaitsen kyllä parempaa. Ap
Sinuna varmaan jättäisin kirjeen kirjoittamatta mutta pitäisi juhlat. Tosin ymmärrän kyllä ettei ehkä huvita. Voihan siellä juhlissa keskittyä muihin puheenaiheisiin kuin varsinaiseen juhlan aiheeseen, ja jos joku alkaa siitä liikaa jauhamaan niin voit pitää puheenvuoron aiheesta avioliiton ylä- ja etenkin alamäet. :)
Minusta voisit kirjoittaa miehelle kirjeen. Kerro siinä rehellisesti miltä sinusta on tuntunut, olkoonkin se sitten katkera vuodatuskirje. Miehesi saadessa lukea kirje rauhassa itsekseen voi saada hänet ajattelemaan tilannetta syvällisemmin, varsinkin jos osaisit kirjoittaa vain omat kokemuksesi ilman miehen haukkumista tai "sinä aina..." syytöksiä. Kunhan mies on ehtinyt pohtia asiaa rauhassa keskustelkaa yhdessä suhteenne tilasta ja tulevaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:40"]1. ja 2. erotkaa, jos on paskaa.
[/quote]
Minä sanoisin että yrittäkää selvittää asiat ensin. Kun takana on noin paljon vuosia, olette kumppaneina velvollisia tekemään myös vähän töitä eikä vaan heittää kaikkea menemään kun toisen naama alkaa ärsyttää. Mikäli suhde on täysin yksipuolinen eikä kiinnosta yrittää korjata mitään, täytyy erota.
Ihan kuin meillä. Sillä erolla, että naimisissa sitkuteltu 13v. Paskaahan tämä on.
Mä pitäisin ne kahvittelut ja näyttäisin vain pokkana iloista naamaa vaikka sisimmässäni olisin kaikkea muuta kuin iloinen.