Voiko nämä oireet johtua enää vain selkäkivusta?
Teen fyysistä työtä, mutta koen siitä olevan vähemmän haittaa kuin päätteellä kokopäiväinen työskentely. Oireina on: KOVA päänsärky, ei kokoaikaista eikä pitkään jatkuvaa, joskus nukkumaan mennessä korvassa "soi" eli kuuluu naputusta tms. ja sormien vapina. Tämän olen huomannut pahenevan sitä mukaan mitä kipeämpi selkä on. Ja tietysti makuulle mentäessä jalkoja ja käsiä särkee ja ne puutuvat hetkellisesti.
Selkä on todella todella jumissa, jos hartoita hieroo vaikka vaan sekuntteja ja sen jälkeen nostaa hartiat korviin, kuuluu rasahtelua. Pahin kipu kuitenkin (vaikka tässä vaiheessa on vaikea enää arvioida) on lavoissa. Tänään viimeksi koitin taas rauhallisesti venyttää ja pyöritin hartoita taaksepäin ja ykskaks viiltävä ja samaan aikaan polttava kipu.
Voiko nämä oireet enää johtua pelkästä selkäjumista? Neuvoja tai omakohtaisia kokemuksia, alan toden teolla huolestua :(
Kommentit (6)
Jätä tutkinta palstan Markulle, kohta teet tuttavuutta arkulle
Ei selästä. Jännitysniska voi olla. Jokatapauksessa lääkäriin sun on mentävä, saat lähetteen fysioterapeutille jos lääkäri katsoo että lihasjumi nuo aiheuttaa.
Kohta sinun selkäsi naksaa, maadut, olet madonsyömää paskaa!
Selkää vaivaa, selkä naksii, "olen kuollut", täytä raksi!
Käy lääkärillä! Et saa sitä jumitusta itse pois. Kun lihakset on jumissa, ne jännittyy, ja lihasten jumitus vain pahentaa tilannetta. Voi olla, että kyseessä on aivan erilainen tilanne kuin minulla oli, mutta anna lääkärin tehdä diagnoosi. Jos itse olisin jäänyt vain odottamaan tilanteen laukeamista, olisin lopulta ollut siinä kunnossa, että minut olisi kannettu sairaalaan. Lihakset voi mennä sellaiseen tilaan, että relaxantti on ainut keino hoitaa jumi pois. Käy lääkärillä. Voi olla, että jokainen hetki, jonka odotat, vuoteessa tai pystyssä, pahentaa tilannetta. Summa summarum: tietyissä tilanteissa lepokaan ei auta, vaan tarvitaan nappia. Mene jo heti huomenna, ja tiedät mikä sinua vaivaa! Mene jo hakemaan sitä helvetin nappia, emme halua, että sinulle kutsutaan pappia! Kirjoitin nuo aiemmat "runot", pahoittelut siitä, taidetta kaikki se oli, mutta kukaan ei kiitä.
Mitäs jos menisit lääkärille tai kunnolliselle hierojalle. hitostako me tiedetään