Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nouseeko teillä kuume flunssassa?

Vierailija
30.12.2021 |

Mulla on ollut viimeksi flunssan takia kuumetta vuonna 2003 (ehkä influenssa). 2013 sairastin vatsataudin, joka nosti pientä lämpöä, mutta sen jälkeen ei ole kuumetta ollut. Varmaan hätäännyn, jos sellaista jossain vaiheessa ilmenee :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Viimeksi olen ollut kuumeflunssassa 8 vuotta sitten. Miehellä taas nousee lämpö heti jo pikkunuhassa.

Vierailija
2/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nousee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse kuume yleennsä kuin korkeintaan lukemaan 37,4. Mittasin joskus ihan vain uteliaisuuttani, että mikä se lämpölukema on aamuisin. Tulos oli 35 astetta toistuvasti mitattuna. Olen aprikoinut, että voiko tästä johtua, että olo tuntuu kuumeiselta jo vähän päälle 37 asteessa. Nouseehan toi mittaustulos kahdella. Mittari on luotettava ja mittaukset toistettu samalla tavalla.

Vierailija
4/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: En käsittääkseni ole neuroottinen, vaan utelias tietämään ja haluan selityksiä asioille ja ilmiöille. Korona ei pelota. Tulee, jos on tullakseen.

Vierailija
5/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse. Sairastin influenssankin kuumeettomana.

Vierailija
6/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eli jos nousee niin korona on iskenyt varmasti.

Vierailija
7/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse yleensä kuume flunssassa. Ja jos olisikin hiukan lämpöä, niin sekään ei yleensä haittaa menoa.

Eniten kuitenkin on ihmetyttänyt, että sekä CRP-tulehdusarvo että lasko ovat aina olleet hyvin matalat mitattaessa. Lääkärit diagnostisoivat ja lääkitsevät kyseisten arvojen perusteella yleensä tulehdustilat eli hiukan haasteellista saattaapi olla hoidon saanti, jos kunnon tauti iskee joku päivä.

Vierailija
8/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noussut kuume ja tulehdus arvo oli 6 mutta olin kamalan sairas ja hengen ahdistusta. Kamalaa oksennus yskää ja kurkun kutinaa ja se kutina kesti melkein kuukauden kunnes tuli toispuoleinen kurkkukipu joka kesti kolme viikkoa ja ajattelin ettei tauti lopu koskaan kun se kesti ja kesti enkä nukkuttua saanut yli kuukauteen kunnolla kuin horroksessa. Räkää vuosi kuin saavista. Vedin viinaa sammumiseen asti välillä että sain jotenkin nukuttua siltä yskältä joka piti hereillä koko ajan tai muuten olisin seonnut jo. 

Vierailija
9/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä. Mutta olen flunssassa tosi väsynyt.

Vierailija
10/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse kuume yleennsä kuin korkeintaan lukemaan 37,4. Mittasin joskus ihan vain uteliaisuuttani, että mikä se lämpölukema on aamuisin. Tulos oli 35 astetta toistuvasti mitattuna. Olen aprikoinut, että voiko tästä johtua, että olo tuntuu kuumeiselta jo vähän päälle 37 asteessa. Nouseehan toi mittaustulos kahdella. Mittari on luotettava ja mittaukset toistettu samalla tavalla.

Minulla vähän samaa, tai oikeastaan niin että yli 37 on ollut mahdotonta mitata ja monesti lämpö on juurikin 35, jotain. kokeilepa mitata jostain ruumiinontelosta olisiko vain matalampi pintaverenkierto?

Sain todella hyvä mittarin, sillä saan nykyään jo n 37 lukemia välillä. Mutta kyllä minulla keuhkokuume, enterorokko ja joku mysteerivirus on nostaneet 39.5 aikuisenakin muutaman kerran. Mutta tavallisesta virusflunssasta nousee siis vain pieni lämpö 37-37.5 ja olo on kuitenkin sairas.

Vierailija
11/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse, paitsi elämäni ainoassa influenssassa jysähti 40,6 ja sairaalaan. Olin varma kuolemastani, sellainen oli olo.

Vierailija
12/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän samaa, tai oikeastaan niin että yli 37 on ollut mahdotonta mitata ja monesti lämpö on juurikin 35, jotain. kokeilepa mitata jostain ruumiinontelosta olisiko vain matalampi pintaverenkierto?

Sain todella hyvä mittarin, sillä saan nykyään jo n 37 lukemia välillä. Mutta kyllä minulla keuhkokuume, enterorokko ja joku mysteerivirus on nostaneet 39.5 aikuisenakin muutaman kerran. Mutta tavallisesta virusflunssasta nousee siis vain pieni lämpö 37-37.5 ja olo on kuitenkin sairas.

Ainiin, unohdin enterorokon, mutta siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Oli kyllä ihan järkyttävä tauti! Kuumetta 40 astetta, suu ja jalat kipeillä rakkuloilla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi