Uskon jumalaan. Suuri av kysely.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:45"]
Kysymys on että kenen jumalaan?
[/quote]Jos nyt vaikka johonkin näistä yleisimmistä pääuskonnoista
Minä uskon kaikkiin jumaliin ja ylipäätään jumaluuden olemassaoloon. En varsinaisesti vain yhden uskonnon opetuksiin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:48"]
Minä uskon kaikkiin jumaliin ja ylipäätään jumaluuden olemassaoloon. En varsinaisesti vain yhden uskonnon opetuksiin.
[/quote]Saat silti vaan yhden yläpeukun
Uskon että kaikki uskonnot ja jumalat ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Kuoleman jälkeen on joko pimeyttä, tai sitten joitan vallan muuta. Oli miten tahansa me emme ole vastuussa mistään täällä tekemästämme "synnistä". Eläkää siis kaikki vapaana mentaalisista kummituksista.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:52"]
Uskon että kaikki uskonnot ja jumalat ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta. Kuoleman jälkeen on joko pimeyttä, tai sitten joitan vallan muuta. Oli miten tahansa me emme ole vastuussa mistään täällä tekemästämme "synnistä". Eläkää siis kaikki vapaana mentaalisista kummituksista.
[/quote]
Me nimenomaan olemme itse vastuussa kaikista tekemistämme pahoista teoista, eli "synneistä" eikä se kyllä liity mitenkään siihen, mitä on kuoleman jälkeen. Vastuu omista teoista on aina itsellä. Aika tekopyhää on siirtää se vastuu jumalan tai jonkun muun niskoille, tai vierittää se pois itseltä siksi, että "jumala kyllä antaa anteeksi", tai siksi että "ei jumalaa ole".
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Me nimenomaan olemme itse vastuussa kaikista tekemistämme pahoista teoista, eli "synneistä" eikä se kyllä liity mitenkään siihen, mitä on kuoleman jälkeen. Vastuu omista teoista on aina itsellä. Aika tekopyhää on siirtää se vastuu jumalan tai jonkun muun niskoille, tai vierittää se pois itseltä siksi, että "jumala kyllä antaa anteeksi", tai siksi että "ei jumalaa ole".
[/quote]
Anteeksi nyt vaan persevittu, mutta minä en pyytänyt syntymään "syntiseksi". Tarkennan vielä, että tottakai haluaisin kaikkien käyttäytyvän asiallisesti, mutta mihinkään sadistin tulimereen me EMME joudu. Tämä ajatus on jonkun sairas mentaalinen pelote, jolla saadaan heikkomieliset pysymään uskossaan. Minua ei kuoleman jälkeen kyllä kiduteta, eikä ketään muutakaan.
Jumalaa ei ole, kun kuolemme tulee pimeys ja se oli kerta kaikkiaan sitten siinä.
So what -eletään nyt!
Vastasin että uskon, vaikken uskokaan mihinkään pääuskonnoista. Minä vaan jotenkin vaistomaisesti tunnen että on olemassa joku Henki joka on kaikessa ja jonka ilmentymää kaikki näkyvä on.
Täällä on ollut ainakin kerran samantyyppinen kysely, jonka lopputulokseksi tuli että suurinosa uskoi. Olikohan jakauma 2/3 uskoi ja 1/3 ei.
Ihmisen aikojen saatossa palvomia jumalia tiedetään yli 10 000 kappaletta, ja näistä yhdenkään olemassaolosta ei ole minkäänlaista näyttöä. Jos näistä edes jotkut olisivat olemassa, niin kai ne olisivat ilmoittaneet olemassaolostaan, viimeistään siinä vaiheessa kun kukaan ei niihin enää usko. On paljon jumalia, joita kukaan ei ole palvonut enää tuhansiin vuosiin. En millään jaksa uskoa, että yksikään olemassa oleva jumala suostuisi painumaan unholaan tällä tavalla. Ottaen huomioon että yksikään jumala ei ole koskaan tehnyt elettäkään ilmoittaakseen olemassaolostaan, ja näin erottuakseen tuhansien muiden jumalien joukosta, on mielestäni perusteltua olettaa että yksikään näistä tuhansista ihmisen keksimistä jumalista ei ole olemassa.
Kysymys on että kenen jumalaan?