Lastensuojeluilmoitus omista läheisistä
Olen nähnyt että läheiseni käyttävät henkistä sekä fyysistä väkivaltaa lapsiinsa. Olen keskustellut asiasta lasten toisen vanhemman kanssa, mutta hän väittää tämän olleen ainoa kerta kun pahoinpiteli lastaan. Itse en asiaa usko sillä kyseiset ihmiset ovat pahoinpidelleet myös minua kun olin lapsi. Teenkö asiasta lastensuojeluilmoituksen vai uskonko että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta? En voi ymmärtää miten joku voi olla niin pieni ihminen että käyttää väkivaltaa niin henkistä kuin fyysistäkin omiin lapsiinsa.
Kommentit (22)
Tee ehdottomasti ilmoitus, vaikka kyseessä olisikin ollut vain yksi kerta.
Perhe tarvitsee selvästi apua ja lasun voi tehdä nimettömänä. Lasu ei tarkoita automaattisesti sitä, että lapset otetaan huostaan. Lasun tekeminen voi muuttaa lasten elämää parempaa suuntaan.
Jos se pahoinpitelijä ei usko, keskustele sen kanssa joka on yhdessä pahoinpitelijän kanssa ja vaadi asumaan erillään lasten kanssa. Lapsi ei varmaan kestä hyökkäyksiä.
Tee lasu ja rikosilmoitus! Jotkut ihmiset ei vaan muutu. Sairaita vanhempia maailmassa riittää. Eivät ansaitse lapsia.
Siellä ollaan tekemässä taas uusi sukupolvi mielenterveyspotilaita.
Miten heillä voi olla vielä lapsia, jos olet itse jo aikuinen? Kyseessä on todella vanhat ihmiset?
Tantoilta lapset eivät välttämättä saa sen parempaa kohtaloa, päätyvät kauppatavaraksi.
Millaisesta väkivallasta oli kyse? Huutaminen vai kiroilu?
Töissäkin jos ei tottele niin pomo alkaa tukistamaan.
Vai onko se niin että vain itseään pienempikokoisia saa hakata?
Vierailija kirjoitti:
Miten heillä voi olla vielä lapsia, jos olet itse jo aikuinen? Kyseessä on todella vanhat ihmiset?
Osaatko laskea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea?
En usko, että joku teini kirjoittaisi tuollaista aloitusta, vaan se on jonkun neli-viisikymppisen näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea?
En usko, että joku teini kirjoittaisi tuollaista aloitusta, vaan se on jonkun neli-viisikymppisen näppikseltä.
Ei tarvitse olla teini.
Hiuksista vetämistä, luu nappeja, lyömistä sekä tönimistä.
Jostain syystä sikiäminen kiehtoo eniten niitä joilla ei ole mitään kykyjä.
Tee lastensuojeluilmoitus, mielellään myös rikosilmoitus. Yksikin lapseen kohdistuva väkivallanteko riittää syyksi siihen. Jonkun aikuisen täytyy puuttua.
Lasu ilmoituksen voit tehdä vain alaikäisistä, et aikuisista, mutta tee jos tuntuu että on tarpeen.
Ilman muuta ilmoitus. Tuohon pitää puuttua. traumoja aiheuttavat lapsille kaltoinkohtelemalla heitä.
Väkivaltaa ei pidä hyväksyä missään muodossa eikä pidä ummistaa silmiä lasten hädältä.
Tuskin on ainoa kerta, tee se lasu.