Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä 2-vuotiaan nukkumiseen?

Vierailija
17.04.2015 |

2,5-vuotias lapseni nukkuu vieressäni öisin. Jossain vaiheessa hän nukkui omassa sängyssä (samassa huoneessa), mutta nyt ollaan taas pitkään menty näin. Vaikka saisin hänet nukahtamaan omaan sänkyyn, aamuyöllä hän hiippailee kuitenkin viereeni.

Ei tässä muuten mitään, minulle on täysin ok että lapsi on samassa sängyssä. Mutta. Hän pyörii niin paljon, ettei itse tahdo saada nukuttua. Joudun yöllä vaihtamaan monta kertaa puolta, kun lapsi tunkee ihan kiinni. Lapsi saattaa myös öisin alkaa huutaa ja vaatia itselleen esim. tiettyä tyynyä tai peittoa, ihan unenpöpperössä alkaa itkeä että tämä on minun peitto eikä rauhoitu ennen kuin saa sen (siis minun peittoni). Kaikki tuollainen häiritsee untani.

Ehdotuksia? Lapsi omaan sänkyyn olisi minun kannaltani paras, mutta hänelle tuntuu olevan kovin tärkeää saada olla minun sängyssäni... On raskasta taistella joka ilta siitä, että saisin hänet omaan sänkyyn ja kuitenkin hän sieltä tulee yöllä viereeni. Minulla ei ole voimia alkaa öisin yrittää saada häntä takaisin omaan sänkyyn.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jossain vaiheessa sä joudut sen väännön käymään että alkaa nukkuun omassa sängyssä. Mitä pidempään sä sitä lykkäät, sitä vaikeampaa se on. Tunnen perheen jossa ala-aste ikäinen lapsi nukkuu edelleen äidin vieressä. Lapsi ei itse sitä tapaa muuta, jos sitä ei muuteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi