Kuinka saada ylimääräiset kilot pois ?
Olen 164 cm / 63kg. Ennen raskautta olin 55 kg, ja haluaisin tähän takaisin. Synnäriltä kun tulin painoin 68kg. Onnistuin suht helposti pudottaa nuo 5kg, mutta olen huomannut, että painonpudotus on nyt hankalaa. Sinänsä olen normaalipainoinen mutta ylimääräistä löytyy kropasta kyllä. Tahdon bikinikuntoon.
Kommentit (20)
Syön melko vähän mutta säännöllisesti. :/ teen kotona hikijumppaa ja lenkkeilen vähintään 5 krt/vko hölkkäämällä.
Mitä mieltä mun ruokailusta ? Tässä esimerkki yhden päivän ajalta;
Aamiainen : kaurapuuroa vähän, 100g raejuusto, sokeriton mehukeitto
Lounas : kanasalaatti /jauhelihakeitto/kaalikeitto eli ihan perus ruokaa.
Välipala: 250g rasvaton maitorahka, sokeriton mehukeitto
Päivällinen : kevyt kasvissosekeitto ruisleivän kanssa
Iltapala : omena / mustikoita kera raejuustoa
Juon vettä 2l päivässä
Vähältä noi syömiset näyttää jos hölkkäät melkein päivittäin. Mutta eipä sekään mitään tarkoita, on eroa hölkkäätkö kilsan vai kymmenen kilsaa ja millä vauhdilla (= mikä on kalorinkulutuksesi). Laihdut syömällä tarpeeksi kulutukseesi nähden mutta kuitenkin 300-500 kilokaloria alle. Tarkoitan siis että et hyödy mistään kitukuurista, koska liikkuva kroppa tarttee energiaa liikkumiseen.
Mua aina hieman hymyilyttää kun tänne laitetaan näitä yhden päivän ruokalistoja: niistä kun tuppaa unohtuun tiistaina pullapitko, keskiviikkona suklaalevy ja lauantaina pitsaa ;) Eli laske kalorisi niin tiedät paremmin miksi et laihdu. Tämän päivän listan mukaan sanoisin että syöt ihan liian vähän kulutukseen nähden. Jos nyt ajattelisi että hölkkäät 45min se on jo kokoisellasi yli 300 kilokalorin vaje. Näin sinun pitäisi syödä n.1800 kilokaloria että aineenvaihduntasi toimii kunnolla.
Mulla auttoi kun jätin maitotuotteet ihan minimiin, valkoisen sokerin pois ja käytän viljoista enää kauraa harvakseltaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:47"]
Vähältä noi syömiset näyttää jos hölkkäät melkein päivittäin. Mutta eipä sekään mitään tarkoita, on eroa hölkkäätkö kilsan vai kymmenen kilsaa ja millä vauhdilla (= mikä on kalorinkulutuksesi). Laihdut syömällä tarpeeksi kulutukseesi nähden mutta kuitenkin 300-500 kilokaloria alle. Tarkoitan siis että et hyödy mistään kitukuurista, koska liikkuva kroppa tarttee energiaa liikkumiseen. Mua aina hieman hymyilyttää kun tänne laitetaan näitä yhden päivän ruokalistoja: niistä kun tuppaa unohtuun tiistaina pullapitko, keskiviikkona suklaalevy ja lauantaina pitsaa ;) Eli laske kalorisi niin tiedät paremmin miksi et laihdu. Tämän päivän listan mukaan sanoisin että syöt ihan liian vähän kulutukseen nähden. Jos nyt ajattelisi että hölkkäät 45min se on jo kokoisellasi yli 300 kilokalorin vaje. Näin sinun pitäisi syödä n.1800 kilokaloria että aineenvaihduntasi toimii kunnolla.
[/quote]
Telkkarista tuli doku, jossa kunnon sotanorsu valitti, että hän ei laihdu vaikka ei syö mitään.
No, ne kuvasi yhden vuorokauden tämän henkilön ruokailua. Sitten ne vei kuvamateriaalin lääkärille. Lääkäri pikakelasi n. 4n tunnin jakson ja lopetti siihen. Tämä kohdehenkilä oli tässä 4ssä tunnissa ahtanut napaansa n. 7300 kcal, eli kolmen kaivostyöläisen vuorokausitarpeen.
Ruokaahan hän ei syönyt, mutta leivonnaisia, makeisia ja virvoitusjuomia kyllä, riittävästi.
Itseään on helppo huijata.
Itseään on todella helppo huijata. En sano että tämä on ap:n ongelma, mutta monen on: myös itseni. Vasta ruokien punnitseminen ja kalorilaskuriin tulosten syöminen auttoi ymmärtämään, että vaikka syön harvoin ja vaan kotiruokaa ja herkuttelen harvoin, se määrä oli jättimäinen. Eihän yksi pulla silloin tällöin haittaa mitään, mutta jouduin toteamaan että niitä yksiä pullia vain kertyi liikaa. Samoin kalorilaskuri auttoi ymmärtämään, että söin liian vähän kasviksia ja täytin itseni kaikella turhalla hiilarihötöllä. Kun sain syömisen järkeväksi ja liikkumisen vaativalle tasolle, alkoi paino putoamaan eikä ruuan ja laihtumisen miettiminen täytä enää elämää. Syön ns. mitä vaan mutta kohtuudella ja järkevästi. -7-
Mulla on aikuisten oikeesti vaan yksi herkkupäivä ja sillonkin syön vaan roskaruokaa yhden aterian tilalla :D
En osaa laskea kaloreita noista ruuista. Kait se on alettava nutraamaan ja tehtävä vaan lihaskuntoa. :D
Lataa kalorilaskuri appsi. Yhtäkkiä tajuat mistä energia tuleekin. Äkkiseltään näyttää että syöt liian vähän hyviä rasvoja. Aineenvaihdunta voi olla jumissa. Kyllä periaatteessa pitäisi laihtua jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Imetätkö vielä? Hormonit saattaa vaikuttaa läskiä varastoivasti. T. Kohtalontoveri saman projektin kimpussa
Mulla auttoi toi kalorilaskuri kans. Vasta olen käyttänyt 8 päivää ja paino on nyt tippunut 2,3 kiloa. Hirveä merkitys sillä kun syöttää ne lukemat joka aamu ja seuraa syömistä tarkasti. Mikään silmämääräinen laihdutus ei onnistu.
Lopettakaa kalorien vahtiminen, kun ainoa oikea tapa on jättää ne hiilarit pois ja rasvat ja proteiinit kehiin. Tämä on fysiologinen tosiasia. Tällä menetelmällä laihdut ilman näläntunnetta. Mutta laske ne hiilarit, ne ovat nyt vain kertakaikkiaan turhia. Liikunnalla vain harva laihtuu ja väliaikisesti, kun voit laihtua vaikka makaamalla. Perehtykää kirjallisuuteen, tajuatte miten sokeri-rasva-aineenvaihdunta toimii.
Mä oon alottajan kanssa aika samoissa mitoissa, tosin noin 63-64,5kg nyt, ja pituutta sen 158, ja haluisin pääästä ainakin tuohon 60kg. Ongelma vaan on että paino ei oikeen tässä kuukaudessa ole mennyt yhtään mihinkään suuntaan, alussa tais pudota jotakin satoja grammoja ja nyt ei oo vähään aikaan mihinkään pudonnut... mulla on urheilutaustaa mutta tässä talvella liikunta jäi erinäisistä syistä... oon nyt tän melkeen kuukauden ajan treenaillut kuitenkin sen 3-7 krt viikottain ja syömisiä vähentänyt niin että 4 aterian sijasta syön 3 (koulu loppui niin ei oo sitä toista lämmintä ruokaa tullut syötyä) ja ihan hyvin oon pärjännyt tai ei ole ollut nälkä... jonkin verran on tultu herkuteltua varsinkin pääsiäisenä mutta ei mitenkään ylenpalttisesti... kuitenkin oon liikuntakertoja lisänyt niin paljon (tossa jossain välissä talvella hyvä kun tuli 1 kerta viikossa) että kyllä sen painon pitäis pudota
Oon aika lihaksikas niinkun rakenteellisesti ja siks oonki painottanutkin tota aerobista puolta koska en silleen lihasmassaa tarvitse, ennemminkin kiinteytystä. Miettisin että pitäiskö jotain keitto-/pussidieettiä kokeilla että sais niinkun sellasen "herätyksen" kropalle että aineenvaihdunta vähän muuttuisi? ajattelin myös kyllä että voisin syödä sen 4 kertaa tai 5 kertaa päivässä niin, että söisin pieniä aterioita että vaihtaisin sen rytmin sellaiseksi
olis hienoa jos joku joka on saanut pudotettua painoa "pienikokoisena" reilusti, osais ohjeistaa jotenkin!:D
Enempi rasvaa, 1g/painokilo/vrk ja ei huonoa rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:46"]
Mä oon alottajan kanssa aika samoissa mitoissa, tosin noin 63-64,5kg nyt, ja pituutta sen 158, ja haluisin pääästä ainakin tuohon 60kg. Ongelma vaan on että paino ei oikeen tässä kuukaudessa ole mennyt yhtään mihinkään suuntaan, alussa tais pudota jotakin satoja grammoja ja nyt ei oo vähään aikaan mihinkään pudonnut... mulla on urheilutaustaa mutta tässä talvella liikunta jäi erinäisistä syistä... oon nyt tän melkeen kuukauden ajan treenaillut kuitenkin sen 3-7 krt viikottain ja syömisiä vähentänyt niin että 4 aterian sijasta syön 3 (koulu loppui niin ei oo sitä toista lämmintä ruokaa tullut syötyä) ja ihan hyvin oon pärjännyt tai ei ole ollut nälkä... jonkin verran on tultu herkuteltua varsinkin pääsiäisenä mutta ei mitenkään ylenpalttisesti... kuitenkin oon liikuntakertoja lisänyt niin paljon (tossa jossain välissä talvella hyvä kun tuli 1 kerta viikossa) että kyllä sen painon pitäis pudota
Oon aika lihaksikas niinkun rakenteellisesti ja siks oonki painottanutkin tota aerobista puolta koska en silleen lihasmassaa tarvitse, ennemminkin kiinteytystä. Miettisin että pitäiskö jotain keitto-/pussidieettiä kokeilla että sais niinkun sellasen "herätyksen" kropalle että aineenvaihdunta vähän muuttuisi? ajattelin myös kyllä että voisin syödä sen 4 kertaa tai 5 kertaa päivässä niin, että söisin pieniä aterioita että vaihtaisin sen rytmin sellaiseksi
olis hienoa jos joku joka on saanut pudotettua painoa "pienikokoisena" reilusti, osais ohjeistaa jotenkin!:D
[/quote]
Ks. edellinen vastaus.
Lähtöpaino 67 pituus 165. 2kk laihdutusta takana ja 4kg poissa. Syön 4-5 krt päivässä, lasken kalorit ja liikun 1-2h hikiliikuntaa päivittäin paitsi yksi vapaapäivä rauhallinen kävely. -7-
Noin vähät liikakilot lähtee usein vaikeasti. Itse vetäisin vaikka nutrilett-kuuria kunnes paino on toivottu.