Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko lapsen kiukun vastaan vai mitä itse toimisit?

Vierailija
17.04.2015 |

Lapsesta on mukavaa käydä mummolassa 1-2 kertaa kuukauden aikana (siis viikonloppuna ja on yökylässä)

Viime viikon loppupuolella meno mummolaan - pyyntö tuli mummolta ja aluksi tuntuikin lapselle sopivan.  Kuitenkin päivää ennen lähtöä lapsi sanoikin ettei menekään mummolaan ja soitti asiansa mummolle.

Noh nyt lapsi itse haluaisikin mennä mummolaan, mutta kerta mummola ei tässä likellä ole, niin en kyllä aio mummolle alkaa soittelemaan,  että voisitteko hakea lapsen näin lyhyellä varoitusajalla

Joten sen tietää millaista täällä on iltapäivällä, kun lapsi tulee koulusta.  Aivan mahdotonta karjumista ja raivoamista pitkälle iltaan asti.

Ja lapsi kuitenkin viimeistään vappulomalla menee mummolaan, että eihän tuohokaan lomaan ole enää aikaa kuin 2 viikkoa.

( Mies vain alkoi tässä hokemaan, että mikäs siinä on haittana, jos soitat mummolle ja kysyt hakevatko lapsen?  Mutta itse taas selitin lapselle jo viime viikonloppuna, että kerta nyt et mennyt mummolaan, niin seuraava mahis on sitten tuo vappuloma.  )

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni sanomisestasi. Ilmoitit että jos ei mene, niin menee vappuna, joten pidä se linja :) Itse siis tekisin näin.

Vierailija
2/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et soita mummoa hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kouluikäinen ja itse soitti mummolle, että ei pääsekään tulemaan. Hänellä oli siihen todennäköisesti joku syy.

Nyt lapsi haluaa mummolaan, joten miksi hän ei itse sinne koulun jälkeen soita ja sovi asiasta? Toki niin, että soitat itse mummolle ja kysyt, että mitä mieltä hän on asiasta ja sanot, että sinulle on ihan OK, jos mummolle ei nyt sovikaan. Asia vain pitää hoitaa mummon ja lapsen välillä kuten se edellinen peruminenkin. Mummo voi sanoa lapselle, että häntä "harmittaa nyt todella paljon, mutta on jo sopinut muuta menoa tälle viikonlopulle. Onneksi me  nähdään vappuna. "

Vierailija
4/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kiukuttelevan lapsen vanhempiensa vaivoiksi.

Vierailija
5/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, etteivät isovanhemmat jaksa ottaa nykylapsia hoitoon.

Vierailija
6/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta käytökseltä kuulostaa. Minkä ikäinen on siis kyseessä? Taidatte olla hemmotelleet lapsen piloille, jos jo tiedät että koulun jälkeen aloittaa kauhean raivokohtauksen. Tai sitten on joku erityislapsi kyseessä?

Pistäkää nyt ihmeessä rajat lapselle ja tehkää selväksi että aikuiset määräävät eikä lapsi. Sano sille, että jos aloitat raivokohtauksen, niin et pääse edes vappuna mummolaan.

Vierailija
7/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo vähän isommasta lapsesta kyse kun "hänelle ei sopinutkaan ja soitti mummolle itse"?

Miksei sopinut? Oli sopinut näkevänsä kavereita nyt vkl? Mutta kun kaverit eivät halua sittenkään nähdä niin otetaan suunnitelma B eli mummolle meno?

Nämä olivat nyt omia arvauksiani. Selittäisin itse että olet sopinut mummon kanssa että et ole menossa hänen luokseen nyt vkl. Jos jotain sovitaan niin siitä pidetään kiinni eikä vekslata ees taas. Näette sitten vappuna.

Itsehän lapsi on perunut kyläilyn. Saa kiukuttaa ja harmittaa mutta ei tarvitse sinulle raivota asiasta. Kyselisin myös lapselta että miksi alun perin perui mummola reissun. Ettei nyt ole niin että esim. ne kaverit lupailevat näkevänsä mutta peruvat viime hetkellä? Ei sekään ole reilua lastasi kohtaan.

Vierailija
8/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele miestäsi. Jokaisella, myös lapsella, on oikeus muuttaa mieltään.

Vierailija
9/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:57"]

Ei ihme, etteivät isovanhemmat jaksa ottaa nykylapsia hoitoon.

[/quote]

Tottakai soittaisin ja kysyisin onko mummolle ok. Kyse on lapsesta, joka muutti mieltään. Jos mummo tahtoo ottaa, miksi asiasta pitää tehdä niin vaikeaa? jos mummo on sopinut muuta, senkin voi ihan ystävällisesti lapselle selittää, niin tuskinpa sitten raivoaa jos yhtään on kasvatettu huomiomaan se että muillakin voi olla elämää. Ymmärrän kyllä että lasta suututtaa jos et viitsi edes kysyä mummolta sopiiko vierailu.

Vierailija
10/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi soittaa itse ja kysyä, ja nielköön pettymyksensä jos ei sovi enää.

Vierailija
11/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista natsimeininkiä täällä, taas. Yletön vallankäyttö ja määräileminen vaikeuttaa TEIDÄN elämäänne sitten, kun se kova paikka (murrosikä) tulee vastaan.

Ihmisoikeudet kuuluvat myös lapselle.

Vierailija
12/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:12"]

Melkoista natsimeininkiä täällä, taas. Yletön vallankäyttö ja määräileminen vaikeuttaa TEIDÄN elämäänne sitten, kun se kova paikka (murrosikä) tulee vastaan.

Ihmisoikeudet kuuluvat myös lapselle.

[/quote]

Yletön vallankäyttö? Ei kai sen mummin tarvitse aina olla valmiina lapsenpiiaksi?

Vierailija
13/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin alunperin sanonut lapselle, että senkus soittaa Mummille ja kysyy käykö vielä.

Vierailija
14/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että lapsesi on kouluikäinen. 

Tämä kattaa ikävuodet 6-17. (normaali koulunaloitus syys-joulukuussa syntyneelle ja vastaavasti pidennetty oppivelvollisuus) Aika paljon toimintatavoissani on haitaria riippuen lapsen iästä. Outoa, että niin voimakkaasti otetaan kantaa tietämättä arviointiin liittyvää perusasiaa. 

Vierailija
15/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo reaktio ole ihan kohtuuton-iltaan asti raivoamista-oli sitten minkäikäinen vaan?

Vierailija
16/16 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:33"]

No eikös tuo reaktio ole ihan kohtuuton-iltaan asti raivoamista-oli sitten minkäikäinen vaan?

[/quote]

On tietysti, mutta se kohtaaminen on erilaista riippuen iästä. 

Yli kymmenvuotiaan veisin psykitatrin pakeille, nuoremman kanssa vielä luovisin. Ajattelisin, että kasvatuksen suuntaa vielä voi muuttaa. 

Mutta onpahan ongelma tällä aloittajalla. Ei voi muuta sanoa kuin, että kaikista ei ole kasvattajiksi.