Tulkinta-apua ovulaatiotestiin? (linkki kuvaan löytyy)
Ostin ekaa kertaa paketin ovulaatiotestejä. Emme siis ole edes yrittämässä perheenlisäystä vielä, mutta haluan kartoittaa kiertoani, koska tarkoituksena on siirtyä ns. varmoihin päiviin lähiaikoina.
Tässä linkissä on kuvat ovulaatiotesteihin.http://aijaa.com/TLtR7p
Ylemmän testin tein eilen, jolloin kiertopäivä 8/26-28 ja alemman testin teintänään kun kiertopäivä 9
Kaipaisin vähän tulkinta-apua. Noi testiviivat ovat mun silmään selkeitä, mutta ei yhtä vahvoja kuin se kontrolliviiva. No ei ovulaation vielä pitäisikään kai tapahtua, koska on vasta aikaiset kiertopäivät meneillään. Mutta selkeästi tämän päivän viiva on vahvempi kuin eilisen. Mitä tämä tarkoittaa? Ovatko ns. hedelmälliset päivät jo nyt käsillä? Vai onko ihan normaalia että aina on kierrossa tuollaiset viivat?
Entä sitten kun se ovulaatio on ohitse, tuleeko teille muille yleensä silloin enää minkäänlaista testiviivaa?
Kiitos jo tuhannesti etukäteen :)
Kommentit (2)
Kyllä testiviivan vahvistuminen viittaa siihen, että ovulaatio lähestyy. Isellä tuon näköiset testit tuli n. 3 päivää ennen varsinaista positiivista ovulaatiotestiä. Itse lakkasin testaamisen ovulaation jälkeen, joten en osaa sanoa miltä tikku näyttää silloin.
Mulla näkyy haalea viiva myös ovulaation jälkeen. Testiviivan vahvuus vaihtelee, siihen vaikuttaa kai virtsan voimakkuus ja vrk:n aika, jolloin testaa. Ovulaatio näkyy kuitenkin selkeästi kontrollia vahvempana tai yhtä vahvana.